Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D-70D-700D vervanging 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D-70D-700D vervanging 30D

    beste
    nu de 7D mark II op de markt komt is de 7D gekelderd in prijs.
    Dus denk ik dat het moment is om eindelijk een vervanger voor mijn oud bakske de 30D in huis te halen...

    de 7D mark II dat is buitenbudget... ondanks dat die misschien de beste is van het rijtje zal ik niet aanschaffen..

    Als ik de specs bekijk is zelfs de 700D al beter dan mijn oude 30D......

    Welke raden jullie me aan?70D of toch de eerste versie van de 7D .... of misschien toch de goedkopere 700d

    Vooral sportfotografie en gewoon all round...

    heb een 70-200 f2.8 + 50mm1.8 en de kleine 17-55 ter beschikking....

    alvast bedankt voor de hulp

  • #2
    Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

    Ik heb (nog steeds) een 30D. Ik zou in dezelfde reeks blijven: 70D dus.
    De 700D zou in beeldkwaliteit ook een dikke upgrade zijn, net als de 7D, maar de 70D heeft het completere pakket op dit moment.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

      Ik volg.
      Ik denk ook dat de 70D betere keuze is. Ale dat is wat ik zou doen in dat geval.
      Iets minder snel dan de 7D maar wel recenter, moderner. De 7D is dan iets meer robust.

      Comment


      • #4
        Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

        Heb zelf de 6D en de 7D.
        Als ik in confortabele omstandigheden foto's trek is mijn 6D (full frame) zalig. Maar als er mee moet gezwoegd worden (sport/dieren/slecht weer/reis/wandeltochten over ruw terrein) heb ik het liefst mijn 7D bij. Van de drie voorgestelde body's toch hier ook de stevigste.

        Natuurlijk zijn de 70D en de 700D recenter van technologie, vooral op ISO en op AF presteert het toestel daarom iets beter, maar als werkpaard: geef mij maar de 'oude' 7D...


        Dus jouw besluit zal veel afhangen van wat je ermee wil gaan doen.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

          Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
          Heb zelf de 6D en de 7D.
          Als ik in confortabele omstandigheden foto's trek is mijn 6D (full frame) zalig. Maar als er mee moet gezwoegd worden (sport/dieren/slecht weer/reis/wandeltochten over ruw terrein) heb ik het liefst mijn 7D bij. Van de drie voorgestelde body's toch hier ook de stevigste.

          Natuurlijk zijn de 70D en de 700D recenter van technologie, vooral op ISO en op AF presteert het toestel daarom iets beter, maar als werkpaard: geef mij maar de 'oude' 7D...


          Dus jouw besluit zal veel afhangen van wat je ermee wil gaan doen.
          Ik kan dit alleen maar bijtreden heb zelf de 5DmkII en 7D wat nog steeds mijn meestgebruikte is.

          Comment


          • #6
            Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

            ik neem vooral veel rally foto's...... dus veel buitenwerk ermee

            idd de 70d en 700D nieuwer kwa technologie maar ik heb absoluut geen interesse in filmen etc...
            vind ik persoonlijk niet nodig op iets voor foto's te nemen....


            kwa specificaties denk ik dat ze superdicht bij elkaar liggen of ben ik verkeerd?

            Comment


            • #7
              Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

              Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
              ik neem vooral veel rally foto's...... dus veel buitenwerk ermee

              idd de 70d en 700D nieuwer kwa technologie maar ik heb absoluut geen interesse in filmen etc...
              vind ik persoonlijk niet nodig op iets voor foto's te nemen....


              kwa specificaties denk ik dat ze superdicht bij elkaar liggen of ben ik verkeerd?
              iemand nog suggesties...

              Comment


              • #8
                Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

                Ik blijf bij de 7D, ben nog niet geneigd van hem te vervangen door de 7DmkII.

                Comment


                • #9
                  Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Ik blijf bij de 7D, ben nog niet geneigd van hem te vervangen door de 7DmkII.

                  het is de 7D geworden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D-70D-700D vervanging 30D

                    Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                    het is de 7D geworden !
                    De 7D is een fantastisch toestel maar met een F6.3 op dit moment zie hij foto's te nemen zit met iso 3200 maar ja we willen steeds meer van onze toestellen , nu zullen de lenzen een probleem beginnen te vormen voor de scherpte die de sensors zullen kunnen bieden.

                    Comment

                    Working...
                    X