Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto print niet volledig (deel zijkanten ontbreekt)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto print niet volledig (deel zijkanten ontbreekt)

    Sinds gisteren heb ik een canon selphy aangeschaft
    Vooral om snel af te printen
    Heb enorm veel foto's op mijn gsm staan en eerst daar geprobeerd, telkens ik afprinte knipte hij deel aan de zijkanten weg, deel hoofd of deel hand weg geknipt omdat hij aanpast naar 4/6
    Nu heb ik zelf de foto's proberen aanpassen naar 4/6 maar dan verdwijnt ook een deel
    Heb het via de pc en printerinstellingen geprobeerd maar het lukt me maar niet
    Als ik afprint met rand eromheen in printopties heb ik wel de volledige foto
    Hoe kan ik mijn foto's aanpassen dat ze volledig blijven en ik nergens moet bijknippen en dat ook de printer niet automatisch bijknipt
    Want nu heb ik helaas iedere keer onvolledige foto's waar ik me echt aan erger na 50 proefafdrukken nog steeds geen oplossing
    Hopelijk weet iemand raad?

  • #2
    Re: foto print niet volledig (deel zijkanten ontbreekt)

    1. Zie welk deel van de foto wordt afgedrukt en vergelijk dat met de afmetingen van je foto op pc, pas vervolgens de afmetingen van de af te drukken foto aan.
    2. Of: maak in Photoshop (of ander prog) een bestand aan met verschillende kleiner wordende rechthoeken in elkaar, waar je de afmetingen naast de zijden zet. Print dit af en je ziet welke afmeting op je pc overeenkomt met wat er afgedrukt wordt. Pas je af te drukken bestand hieraan aan.
    Ik heb vroeger een Olympus fotoprinter gebruikt en om de volledige foto af te drukken op 100x148 mm (afmetingen van het fotopapier), moest ik in Photoshop een bestand maken van 81,1x120 mm.
    Veel succes.
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: foto print niet volledig (deel zijkanten ontbreekt)

      Zolang je in je opname geen 3 X 2 verhouding hebt zal je moeten kiezen
      tussen de foto met randen of de uitsnede met verlies aan beeld.
      Indien je de X Y verhouding gaat wijzigen krijg je een vervormt beeld
      en dat is ook niet om aan te zien. Dus om met een Selphy op 100 X 148 mm
      randloze afdrukken te krijgen moet je een bestand aanbieden dat ook deze verhouding heeft.

      En dat is niet alleen voor deze printer zo, maar dat is ook geldig voor afdrukken
      die je laat maken of die je zelf maakt op een andere printer.

      Wat je zou kunnen overwegen is om tijdens je opname er rekening mee te houden
      zodat het deel dat je gaat afsnijden geen belangrijke informatie bevat.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X