Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

    dit moet je hebben

    niet te doen, toch!
    Last edited by dréten; 3 januari 2015, 14:00.

  • #2
    Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

    Prachtig hoe die dat doet !
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

      Je moet er wel een flinke drone voor hebben die al dat gewicht kan dragen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

        Fotograferen zal er niet gemakkelijker op worden zo.
        Hoe moet je herkadreren met dat ding?

        Zal wel zijn toepassing hebben om te filmen denk ik.

        @Skitch: de werking is zoals de kop van een kip. Er zit een gyroscoop in en die stuurd gewoon servos aan die anticiperen.
        Echte hightech is het niet.
        Zit al jaar en dag standaard in helicopters en nog ander dingen.

        Comment


        • #5
          Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

          xafke, herkadreren is simpel, de camera wordt apart van de drone bediend. Meestal door een fotograaf, soms ook door de drone piloot.
          De werking van zo'n platform is inderdaad niet nieuw maar men is al wel jaren op zoek naar een nauwkeurig, licht én betaalbaar systeem. Zo'n ding onder een helikopter weegt rond de 40 kg zonder camera en kost tussen de 25.000 en 100.000 euro. Voor een drone liefhebber geen optie ;-)


          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            xafke, herkadreren is simpel, de camera wordt apart van de drone bediend. Meestal door een fotograaf, soms ook door de drone piloot.
            De werking van zo'n platform is inderdaad niet nieuw maar men is al wel jaren op zoek naar een nauwkeurig, licht én betaalbaar systeem. Zo'n ding onder een helikopter weegt rond de 40 kg zonder camera en kost tussen de 25.000 en 100.000 euro. Voor een drone liefhebber geen optie ;-)

            Willy
            Ik denk dat Xafke de systemen bedoelt die in modelhelikopters zitten om de zaak stabiel te houden, niet de camerapods voor luchtbeelden. Die modelbouw gyroscopen bestaan al jaren en zijn heel licht en "goedkoop". De oude systemen met echte gyroscopen waren al betaalbaar, de solidstate versies van nu zijn nog goedkoper.

            Dat systeem dat hier voorgesteld wordt vind ik niet echt goedkoop.

            Comment


            • #7
              Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ik denk dat Xafke de systemen bedoelt die in modelhelikopters zitten om de zaak stabiel te houden, niet de camerapods voor luchtbeelden. Die modelbouw gyroscopen bestaan al jaren en zijn heel licht en "goedkoop". De oude systemen met echte gyroscopen waren al betaalbaar, de solidstate versies van nu zijn nog goedkoper.

              Dat systeem dat hier voorgesteld wordt vind ik niet echt goedkoop.
              Idd, voor modelbouw maar bestaat ook professioneel. De modelbouwversies kosten 50 euro voor een gyro en servos smijten ze achter je g@t
              http://www.conrad.be/ce/nl/content/g...pen/gyroscopen

              Comment


              • #8
                Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

                Hier de voorloper van de stabilisatie, een dikke batterij en een bommetje met daar in twee wolfraam
                jachtwielen op hoge toeren die je ganse camera stabiel houden, nadeel, weegt als lood (of wolfraam :-) )

                Comment


                • #9
                  Re: Ocharme die ingebouwde stabilsatie ;-)

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  @Skitch: de werking is zoals de kop van een kip. Er zit een gyroscoop in en die stuurd gewoon servos aan die anticiperen.
                  Echte hightech is het niet.
                  Zit al jaar en dag standaard in helicopters en nog ander dingen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Idd, voor modelbouw maar bestaat ook professioneel. De modelbouwversies kosten 50 euro voor een gyro en servos smijten ze achter je g@t
                  http://www.conrad.be/ce/nl/content/g...pen/gyroscopen
                  Met zo'n gyro van 50 euro en een weggesmeten servo ga je der niet mee komen om een stabiel systeem te bouwen, toch zeker niet om videobeelden te stabiliseren. Van dergelijke experimenten kun je de resultaten (of gebrek aan) legio terugvinden op youtube.
                  Hoelang "sinds jaar en dag" is weet ik niet precies, maar toen ik met modelbouw en modelhelikopters bezig was medio jaren '80 was het al een hele kunst om één gyro op de hekrotor aan te sturen. Dat was bovendien ook nog eens een kleine aanslag op de portefeuille. Vandaag de dag zijn de 3-assen gyro's wel top, zeker in combinatie met snelle servo's. Ik ken echter geen enkele modelhelikopterpiloot die zijn dure toestel wil opofferen door er goedkope servo's in te steken.
                  Oh, als je het over modelhelikopters hebt, noem ze dan ook zo. Dat voorkomt vergissingen ;-)

                  Willy
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment

                  Working...
                  X