Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflexie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflexie

    Om manschappen of voertuigen van hulpdiensten in het donker te fotograferen gebruik ik mijn CP5700 met de DB-600 flits.
    Nu is het zo dat ik wel mijn flits wegdraai van het te fotograferen project of persoon maar ik blijf toch constant lichtuitzaaingen creëeren ter hoogte van alles wat maar kan reflecteren.
    Het gevolg is geen mooie foto natuurlijk.
    Ik moet wel een mooi belichte foto krijgen maar zonder de reflexie van de voertuigenstripping of de reflexie van de kledij op te laten lichten.
    Wie kan/wil me helpen a.u.b.?

    VV
    Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

  • #2
    Franky,

    Probeer je toestel eens manueel in te stellen. Dit zal betere resultaten geven dat gewoon automatisch te fotograferen met flits. Ook onrechtstreeks flitsen kan een oplossing zijn. Eventueel in combinatie met een flits. Wat sluitertijd betreft is 1/25ste nog goed doenbaar zonder statief en zonder "spoken" op je foto.


    Mvg,


    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

    Comment


    • #3
      Eens kijken om een circulaire polariser aan te schaffen voor je CP5700...

      Zou al serieus moeten helpen.

      Daarnaast inderdaad onrechtstreeks proberen te flitsen...
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Probleem van het combineren van een (cir.)pol. filter en een flits is dat de foto's onderbelicht zullen zijn.
        Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

        Comment


        • #5
          Als je dat weet, kun je flash exposure compensation gebruiken...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            We proberen wel verder onze plan te trekken.
            Zoiets is volgens mij het moeilijkste aan fotografie.
            Veel trainen en testen dus.

            VV
            Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

            Comment

            Working...
            X