Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D600 dode pixels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D600 dode pixels

    Ben nightlife fotograaf, en vorige zondag heb ik bij een burst van +- 15 shots (1/20 sluiterstijd) de lasers recht in de sensor gehad. Bijgevolg: in totaal pakweg 20 dode pixels op willekeurige plaatsen (geen lijnvorming, gelukkig).
    Op foto stoort dit niet, is amper zichtbaar (tenzij misschien bij print, maar dat weet ik nog niet), bij video is het meer zichtbaar.

    In ieder geval, wat bedraagt de prijs om de sensor te laten maken? En valt dit onder garantie?
    Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? En die me wat kan vertellen erover in geval van print?


    Mvg
    Last edited by qaboomba; 11 januari 2015, 14:57.

  • #2
    Re: D600 dode pixels

    Een sensor vervangen, is ongetwijfeld prijzig. Misschien krijg je het gefixt onder garantie als je niks zegt over lasers...
    Er is een paar maanden geleden iemand met een vergelijkbaar schadegeval geweest hier. Misschien vind je met een beetje zoekwerk het topic toch terug; ik ben vergeten wie het was.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: D600 dode pixels

      Als je 2 x meteen na elkaar sensor cleaning activeert vanuit het menu worden dode pixels gevonden en 'geremapt'.
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

      Comment


      • #4
        Re: D600 dode pixels

        Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
        Als je 2 x meteen na elkaar sensor cleaning activeert vanuit het menu worden dode pixels gevonden en 'geremapt'.
        http://www.dpreview.com/forums/post/50303033
        en gewoon verder doen ... je gaat uw D600 zo te zien versleten krijgen, kwa sluiter ben je al goed op weg ... kwa slijten van de sensor idem

        Comment

        Working...
        X