Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade van Canon EOS 450D naar een 70D of een 7D Mark II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade van Canon EOS 450D naar een 70D of een 7D Mark II?

    Mijn toestel is inmiddels 5 jaar oud en ik vind het tijd voor een overstap...
    De twee toestellen die ik in gedacht heb zijn de 70D of de 7D Mark II.

    Wie kan mij adviseren bij mijn aankoop? Ik heb al een aantal vergelijkende testen en reviews gelezen, maar ik ben er nog niet echt aan uit...

    Ik volg fotografie in avondschool, ben niet van zin daar meteen mijn hoofdberoep van te maken ofzo, al zou een (beperkt) bijberoep op termijn wel leuk zijn...

    Ik fotografeer voornamelijk (of bij voorkeur) portretten, object/materie en de gemiddelde reisfoto's zeg maar.

    Voor zover ik tot nu toe kon uitdokteren zijn dit zowat de grote verschillen:
    70D
    • goedkoper
    • minder zwaar
    • beter voor video (al weet ik niet of ik die functie zo vaak zou gebruiken)
    • kantelbaar touchscreen
    • 7 fps
    • 19 AF punten
    • wifi


    7D Mark II
    • een stuk duurder
    • zwaarder in gewicht
    • 10 fps
    • 65 AF punten
    • GPS


    Op vlak van beeldkwaliteit zou er relatief weinig verschil zijn, behalve dan dat de 7D Mark II beter presteert bij hogere ISO-waarden (minder ruis). Maar welk toestel zou beter zijn voor mij, rekening houdend met mijn hierboven vermelde 'verwachtingen'? Is de meerprijs van de 7D Mark II het echt waard? Of kan ik beter opteren voor een 70D en het verschil investeren in een extra lens? (ik heb een macrolens op het oog)

    Alle tips of ervaringen zijn welkom!
    Canon 5D MK III
Working...
X