Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

    Proficiat aan stampers die met een prachtige compositie de eerste plaats wist weg te kapen. Ik geloof dat stampers al enkele jaren meedraait, maar het is toch weer even geleden dat ie nog gewonnen heeft. Zilver gaat naar ritse1, een relatieve nieuwkomer en brons naar bart123.
    Ik heb weer veel mooie foto's zien passeren deze maand, hoewel lang niet iedereen een beeld afleverde dat ikzelf voor ogen had, maar daarom is de Challenge ook 'multi-interpreteerbaar'. Mijn persoonlijke voorkeur (als landschapsfotograaf) gaat sowieso naar een 'natuurlijk' beeld, waar je eigenlijk op zoek moet gaan naar aanwezige elementen als takken, palen, (maar evengoed een metalen uitsparing in een brug) enz. om je onderwerp zelf in te kaderen. Ook is belangrijk dat de aandacht naar het onderwerp gaat, niet naar het aanwezige kader, dat eigenlijk slechts dient om je onderwerp af te zonderen van de omgeving. Enfin...
    Maar het geheel van 42 inzendingen is verrassend mooi, en ik ben er persoonlijk trots op dat ik de oorzaak ben van zoveel moois.

    Meteen over naar de orde van de dag: hand(en). Laat 'ns zien wat je daarmee kunt aanvangen.

    Ik ga ook vanaf dit jaar de regels een beetje stricter toepassen, in die zin dat ik vraag dat de nodige exifwaarden in de foto moeten zitten, en niet op een andere manier meegedeeld. In het verleden waren er enkelen die van mijn voorganger, en daarna ook van mij een 'gunstregeling' gekregen hadden, om redenen die intussen vergeten zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat je naam als fotograaf nog aanwezig is in de opgeladen foto, want die wordt door de 'nieuwe' software (die intussen al sinds augustus 2012 draait) automatisch gestript.
    Dank voor ieders medewerking!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

    Proficiat Stampers met je overwinning. Een zalige foto!
    En nu ga je toch wel vertellen hoe je dat gedaan hebt hé

    Aan Les : Ik was ook bij degenen die foto's instuurde zonder exif. Ik zal het nooit meer doen...

    Aan allen die weer meespeelden met de Challenge : het was een genoegen om jullie foto's te bekijken!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

      zoals beloofd - hierbij de uitleg hoe de foto werd gemaakt: De opstelling is vrij eenvoudig, wit doek van mijn reflectiescherm Walimex vertikaal gezet, daar achter twee spotjes met gekleurd crêpe papier geplaatst, voorgrond een glasplaat gelegd met daarop 'zeepsop' water,
      knikker opgelegd, en dan het moeilijkste, met een rietje rond de knikker zeepbellen blazen, dan was het kwestie vna rap te zijn, want de zeepbellen spatten vlug uit elkaar, na veel pogingen een paar mooie plaatjes kunnen schieten,
      ik hoop dat jullie hiermee iets kunnen doen en misschien zien we wat van jullie resultaten in rubriek CLOSE UPS & MACRO ;-)

      @ Iedereen een gelukkig Nieuw Jaar met heel veel fotografieplezier.

      Comment


      • #4
        Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

        Oorspronkelijk geplaatst door stampers Bekijk bericht
        zoals beloofd - hierbij de uitleg hoe de foto werd gemaakt: De opstelling is vrij eenvoudig, wit doek van mijn reflectiescherm Walimex vertikaal gezet, daar achter twee spotjes met gekleurd crêpe papier geplaatst, voorgrond een glasplaat gelegd met daarop 'zeepsop' water,
        knikker opgelegd, en dan het moeilijkste, met een rietje rond de knikker zeepbellen blazen, dan was het kwestie vna rap te zijn, want de zeepbellen spatten vlug uit elkaar, na veel pogingen een paar mooie plaatjes kunnen schieten,
        ik hoop dat jullie hiermee iets kunnen doen en misschien zien we wat van jullie resultaten in rubriek CLOSE UPS & MACRO ;-)

        @ Iedereen een gelukkig Nieuw Jaar met heel veel fotografieplezier.
        Dikke merci voor de uitleg en de wensen zijn helemaal wederkerig! Prettig 2015!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          ... Ik geloof dat stampers al enkele jaren meedraait, maar het is toch weer even geleden dat ie nog gewonnen heeft. ...
          Als er een voorzet gegeven wordt, kan je 'm maar beter erin koppen.

          Tot en met 2010 heb ik in de geschiedenis van de Challenge gegraven. Elk jaar kwam ik Stampers tegen.
          Zijn eerste overwinning dateert van de juni/juli challenge (De vier elementen) in 2013.

          Ritse is deelnemer sinds vorig jaar en bart123 draait al ruim anderhalf jaar mee.

          Goed gewerkt, challengers! En nogmaals: 'Gelukkig Nieuwjaar'.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

            Op jou reken ik als Dataman, Jos!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

              Proficiat Stampers met je eerste plaats!!
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                Hey,

                Vooreerst Beste wensen voor iedereen!!
                En een dikke proficiat aan Stampers met de winnende foto. Was ook mijn favoriet.

                Grts Woody04

                Comment


                • #9
                  Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  ... Ik was ook bij degenen die foto's instuurde zonder exif. Ik zal het nooit meer doen... ...
                  Braaf meisje!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  ... Zijn eerste overwinning dateert van de juni/juli challenge (De vier elementen) in 2013. ...
                  Hier blijkt een rechtzetting nodig te zijn.

                  Omdat ik absoluut een grafiek "Nieuwelingen en anciens" van 2010 wou hebben, ben ik nogmaals in het archief gedoken.
                  Om nieuwelingen van habitués te kunnen onderscheiden, moet je immers weten wie in het voorgaande jaar (of járen) heeft meegedaan.
                  Zo ontdekte ik in 2009 nog 2 eerste plaatsen van Stampers.

                  Het verre verleden van de Challenge ken ik niet en ik ga er ook niet dieper in graven.
                  Ik zal mij in de toekomst dus voorzichtiger moeten uitdrukken.

                  Bijvoorbeeld:
                  Stampers is een trouwe challenger met een rijk palmares.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                    bedankt voor de comments

                    alsook Jos Vanhengel voor het opzoekwerk,
                    eerstdaags zal ik eens een collage maken van mijn behaalde top 1, 2 en 3

                    proficiat aan alle deelnemers

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                      verdiend hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                        Oorspronkelijk geplaatst door stampers Bekijk bericht
                        ... eerstdaags zal ik eens een collage maken van mijn behaalde top 1, 2 en 3 ...
                        Gebruik a.u.b. enkel de 1ste plaatsen, anders wordt het een contactafdruk met véél te kleine fotootjes.
                        Ik heb sporen van Stampers teruggevonden in 2003.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                          Na wat opzoekwerk vind je bijgaand zoals beloofd een collage met extracten in klein formaat van mijn ingezonden winnende BD foto's met maand/jaar aanduiding:



                          Misschien een idee/oproep aan de 'anciens' een gelijkaardige inzending te laten maken/inzenden ?

                          groeten,
                          St@mpers

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                            Indrukwekkend palmares, dat had ik al opgemerkt tijdens mijn kelder-sessies.

                            Oorspronkelijk geplaatst door stampers Bekijk bericht
                            ... Misschien een idee/oproep aan de 'anciens' een gelijkaardige inzending te laten maken/inzenden? ...
                            Er zijn weinig challengers die genoeg winnende foto's hebben om aan een collage te beginnen.

                            Winnaars 2006-2014.xls
                            Last edited by Jos Vanhengel; 8 januari 2015, 04:51.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winnaar van de Challenge "Ingekaderd": stampers. Proficiat

                              Wat een geluk dat onze Dataman zijn beweringen altijd kan staven met statistieken!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X