Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus nikon D750 vs D4S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocus nikon D750 vs D4S

    heeft er iemand ervaring met nikon D750 en de D4S . Ik vraag me af of de autofocus systeem van beide toestellen kwa snelheid hetzelfde zijn.

  • #2
    Re: autofocus nikon D750 vs D4S

    Google is my friend ...

    ALs je daar even kijkt en vooral leest dan merk je wel waar de verschillen zitten ...

    http://www.dpreview.com/products/com...ucts=nikon_d4s
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: autofocus nikon D750 vs D4S

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Google is my friend ...

      ALs je daar even kijkt en vooral leest dan merk je wel waar de verschillen zitten ...

      http://www.dpreview.com/products/com...ucts=nikon_d4s
      Dit is enkel een gegevensvergelijk, daar haal je niet uit of de een sneller en meer accuraat is met z'n AF.

      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: autofocus nikon D750 vs D4S

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Dit is enkel een gegevensvergelijk, daar haal je niet uit of de een sneller en meer accuraat is met z'n AF.

        Adrie
        Als je het zo ziet en zo interpreteert, juist.
        En continuous drive van 6,5 Fps en 11 fps zegt inderdaad ook wel niets over de AF-snelheid
        Maar of het nu een D750 is of een D4S of een F1, die autofocus zal wel grotendeels bepaald worden door het objectief en minder door het fototoestel.
        Ik heb beiden , en al zoveel anderen in de hand gehad en weet verdikke toch wel goed wat het verschil is, naast het grote prijsverschil. Vraag alleen of dat nodig is en of het het prijsverschil verantwoordt indien enkel die AF zou verschillen.
        En ja, beide zijn goede toestellen maar ze zijn wel uit verschillende categorie en dat is appelen met peren vergelijken.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: autofocus nikon D750 vs D4S

          Hoi,
          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          .......Ik heb beiden , en al zoveel anderen in de hand gehad en weet verdikke toch wel goed wat het verschil.......
          En ja, beide zijn goede toestellen maar ze zijn wel uit verschillende categorie en dat is appelen met peren vergelijken
          Ú kent en weet het verschil, wij niet.
          Dan moet u dat niet simpel beantwoorden met een gegevenslinkje!
          Daar haal je snelheid en accuratesse niet uit, hoeveel beelden per seconde er ook uit komt.
          (Sommige cams stellen in hun snelste stand tussen de foto's door niet scherp...)
          U zou uit kunnen leggen of de AF van de nieuwe D750 in de buurt komt van de D4S.
          Andere kwaliteiten hoeven niet vergeleken te worden.
          Dan pas worden we wijzer van uw antwoorden.
          Als mijn camera niet kan wat ik wil, staat ook bij mij de D750 in het lijstje.
          De Sony A7II is bij mij afgelopen week afgevallen, omdat ie ook niet zo snel is.
          Dus...

          Ad B

          Comment


          • #6
            Re: autofocus nikon D750 vs D4S

            ik weet ook wel dat de nikon d4S twee keer zoveel kost dan de D750 ....
            maar omdat ze het over hetzelfde af systeem hebben , vroeg ik me af of je beide cameras met dezelfde instellingen ( sluitertijd, diafragma, iso enz..)
            hetzelfde bewegend onderwerp zou fotograferen, dat je dan dezelfde scherpte van beeld ( lees: bewegend onderwerp dat scherp is) hebt.
            ik heb momenteel de D610 , ben zeer tevreden over beeldkwaliteit, maar over autofocus snelheid niet.
            Dus dacht ik om een D750 te kopen ... omwille van deze redenen.

            Comment


            • #7
              Re: autofocus nikon D750 vs D4S

              Ja "KVE",

              ook ik ben daar wel benieuwd naar.
              Is die "hemelse" D750 zijn "gold standard" van Dpreview helemaal waard?
              Dus diegene die daar een beeld van hebben, reageer...

              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: autofocus nikon D750 vs D4S

                Oorspronkelijk geplaatst door kve Bekijk bericht
                ik weet ook wel dat de nikon d4S twee keer zoveel kost dan de D750 ....
                maar omdat ze het over hetzelfde af systeem hebben , vroeg ik me af of je beide cameras met dezelfde instellingen ( sluitertijd, diafragma, iso enz..)
                hetzelfde bewegend onderwerp zou fotograferen, dat je dan dezelfde scherpte van beeld ( lees: bewegend onderwerp dat scherp is) hebt.
                ik heb momenteel de D610 , ben zeer tevreden over beeldkwaliteit, maar over autofocus snelheid niet.
                Dus dacht ik om een D750 te kopen ... omwille van deze redenen.
                Er is meer verschil dan alleen maar die AF. Waarmee ik niet wil zeggen dat de D750 nu slechter is dan de D4s. Maar als je beiden in de hand hebt gehouden en gebruikt weet je blindelings het verschil te geven.
                Ik ga er hier ook niet verder over uit wijden. De toestellen opzoeken bij een handelaar en daar even gebruiken in functie dat je zoekt en dan moet je durven besluiten te trekken zonder naar de prijs te kijken.
                ALs de oordelen zijn gevallen dan pas telt de prijs. Ik bedoel hiermee gewoon dat de prijs niet een argument kan zijn op kwaliteit. Wel op koopgedrag.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: autofocus nikon D750 vs D4S

                  Hoi,

                  Wim, sorry, ik ga even door met het proberen een antwoord te vangen op de vraag van KVE.
                  Een antwoord wat mij ook zeer interesseert.
                  Het gaat er niet om, om een eventuele keuze te maken tussen een D750 en D4S, helemaal niet.
                  Dat superbeest van een D4S is niet het doel, maar de referentie van het gevraagd vergelijk.
                  Een niet te moeilijk, gewoon eenvoudig vergelijk.
                  Omdat de gegevens van het AF systeem van de D750 lijken op die van de D4S,
                  vragen we ons af of de AF snelheid en accuratesse van de D750 op een (bijna) zelfde hoogte staan als die van de D4S.
                  Mij persoonlijk interesseert een verdere vergelijking met de kwaliteiten van een D4s niet.
                  De kostprijs van deze supercam ligt ver, ver boven mijn budget van een camerabody.
                  Mijn lief, m'n vrouw maakt haar veto dan wel heel duidelijk, al dan niet met lijfelijk geweld...

                  Ik hamer een beetje door over dit onderwerp, Wim.
                  Dit omdat u beide camera's in uw bezit hebt. En mede daarom als geen ander dan een vergelijk kunt maken.
                  Ons gaat het enkel om een vergelijk met als doel de AF kwaliteiten van de D750 te interpreteren.

                  Ik ga ook 2 van m'n fotomaatjes vragen, die hebben sinds kort beiden een D750.
                  Maar die komen van respectievelijk een D700 en D300S af.
                  AF vergelijk van D300S en D750 is wellicht interessant.

                  Groet.
                  Adrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: autofocus nikon D750 vs D4S

                    adri, heb jij een D610? kan jij mss de test met je fotovrienden die in bezit zijn van D750 doen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: autofocus nikon D750 vs D4S

                      Ik heb de D700 ingewisseld voor de D750. Als het alleen gaat over de snelheid van focussen, merk ik weinig verschil. Beiden zijn zeer goed.
                      Ik werk veel met bewegende objecten en gebruik dan AF-C. Over het algemeen werkt dat als een trein, mits je natuurlijk bijpassende lensen hebt.
                      Overigens werkt het focussen bij de D750 in live view bijzonder traag.
                      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                      Comment


                      • #12
                        Re: autofocus nikon D750 vs D4S

                        Hoi,
                        Oorspronkelijk geplaatst door kve Bekijk bericht
                        adri, heb jij een D610? kan jij mss de test met je fotovrienden die in bezit zijn van D750 doen?
                        Nee helaas. Ik ken niemand in mijn kring, die in het bezit is van een D610.
                        Ik fotografeer met Olympus, systeemcamera's. De E-M5 en de E-M1.
                        Heb je dit al gelezen? Heel positief...


                        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                        Ik heb de D700 ingewisseld voor de D750. Als het alleen gaat over de snelheid van focussen, merk ik weinig verschil. Beiden zijn zeer goed.
                        Ik werk veel met bewegende objecten en gebruik dan AF-C. Over het algemeen werkt dat als een trein, mits je natuurlijk bijpassende lensen hebt.
                        Overigens werkt het focussen bij de D750 in live view bijzonder traag.
                        Je bevindingen over Live View worden inderdaad bevestigd bij Colorfoto:

                        En als je daar de testresultaten van de D610 naast die van de D750 legt, scheelt dat bijna niets…
                        Maar dat is wel in een studio, bij perfect licht.
                        Colorfoto test de D4s sneller dan de D610 en D750.
                        AF tijd D610 0,38 sec; 0,57 sec; live view 1,24 sec
                        AF tijd D750 0,30 sec; 0,57 sec; live view 1,11 sec
                        AF tijd D4s 0,27 sec; 0,30 sec; live view 0,92/ 1,00 sec

                        Adrie
                        Last edited by adrie; 7 januari 2015, 11:07. Reden: testtijden toegevoegd

                        Comment


                        • #13
                          Re: autofocus nikon D750 vs D4S

                          Even samenvatten.
                          Ik probeer hier ook niet te slijten dat de D4s moet gekocht worden, enkel dat je het verschil tussen beide toestellen op meer dan allen maar de AF mag leggen. Dit argument alleen is heel, heel zwak en zal pas in enkele speciale gevallen eventueel als belangrijk kunnen gesteld worden.
                          Ik heb helemaal geen D750 en ik heb dat nooit beweerd.
                          Wel heb ik een D4s en een makker van mij heeft de D700 en nog een andere een D7100. We zien elkaar iedere dag, dus we kunnen zonder probleem vergelijken.
                          De D800e heb ik indertijd grondig gebruikt op een dag. Die kon niet optornen aan de D700, D7100 en de D3s voor wat AF-snelheid betreft. We hebben die echter dan wel gebruikt omdat hij kopje boven stak voor wat filmen betreft. het was een eenvoudige te maken keuze. De D700, noch de D3s kunnen video opnemen met dezelfde kwaliteit als de D800e.
                          De D3s is pakken sneller dan de D700 en de D7100 en de D4S is dat nog iets meer, maar dat ervaar je enkel indien je het toestel dagelijks gebruikt en plots een andere Nikon ter hande neemt en gebruikt. Merk op, wel met dezelfde lens natuurlijk.
                          Nu, ik vind het goed dat je een test graag ziet, maar dan ..
                          1° op dezelfde plaats, zelfde lichtomstandigheden
                          2) Hetzelfde onderwerp op dezelfde plaats en stabiel ...
                          3) dezelfde lens
                          4) dezelfde instellingen op de camera, dezelfde instellingen op de lens. Alle mogelijke bewerkingen die het toestel doet dienen uitgeschakeld. En er zijn er veel, ISO, diafragma, type lichtmeting, type van scherpstelling, ...
                          5) Cameras zo gezet dat foto's kunnen genomen zonder dat er een geheugenkaart aanwezig is en dan ook de kaart verwijderen.

                          Ik wil gewoon maar duiden dat je er moet voor zorgen dat alle parameters die het AF eventueel beïnvloeden worden uitgeschakeld of gelijk gesteld. Ook deze warvan men overtuigd is of vermoed dat die de AF niet kunnen beïnvloeden. bv buffergrootte, snelle kaart, trage kaart, type geheugenkaart (CF, SD ...) Ik zou zelfs opteren om steeds met volle accu's te werken.
                          Last edited by Wim.Vanmaele; 7 januari 2015, 11:53.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment

                          Working...
                          X