Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een eerste poging (dia reeks met muziek) DivX HD en mp3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een eerste poging (dia reeks met muziek) DivX HD en mp3

    Opname dateert van maart 2013.

    http://youtu.be/YW0uUvM6esk
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

  • #2
    Re: Een eerste poging (dia reeks met muziek) DivX HD en mp3

    Met diashows ben ik van mening dat áls je het dan toch doet, je het 't beste niet op de automatische piloot doet, maar dat je overgangen tussen plaatjes op de maat van de muziek aanbrengt in plaats van gewoon standaard 6-7 seconden elk plaatje te laten staan. Het hangt er wel een beetje vanaf of dat in het montageprogramma mogelijk is, maar toch.

    Misschien dat de muziek trouwens streekgebonden is, maar die vond ik zelf ietwat irritant, maar dat ligt meer aan mij dan aan u .

    Volgende keer zou ik trouwens proberen om de video breedbeeld te maken en bovendien in HD te werken, van foto's blijft dan toch net even meer over, al zul je sommige foto's moeten croppen naar dit voor foto's eigenlijk toch ietwat rare beeldformaat.

    Comment


    • #3
      Re: Een eerste poging (dia reeks met muziek) DivX HD en mp3

      Overgangen op maat aanbrengen lukt met Pinnacle 18 (waarschijnlijk ook met de versie 16 en 17).(door middel van Markers)

      Wat de muziek betreft heb ik te weinig moeite gedaan , om iets goed uit te kiezen.

      Wat HD betreft heeft Youtube mijn DivX HD niet genomen (ik moet een volgende keer MP4 1080p in breedbeeld opladen naar Youtube , test is al uitgevoerd en OK met 2 min film).

      Nb Ik heb de Pinnacle Studio 18 software nog maar 14 dagen en moet nog veel leren. ( werkte vroeger al met Studio 8 en 9 ).
      Maar dit programma heeft een heel andere interface , en veel meer mogelijkheden voor Input en output met bijhorende parameters.
      Ik ga regelmatig raad vragen bij "Videomontageforum.nl" en via Studio Backlot "45 dagen gratis video tutorials over studio 18".

      Bedankt voor de reactie en de tips ter verbetering.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

      Comment


      • #4
        Re: Een eerste poging (dia reeks met muziek) DivX HD en mp3

        Het zijn mooie beelden die je brengt.
        Ik volg Axel_en_Iris helemaal.
        Mijn ervaring is dat 6 à 7 seconden voor een statisch beeld te lang is. 'k Ga naar max. 4seconden en graag zelfs naar minder dan 2 seconden.
        Als de opeenvolgende beelden nauw verwant zijn kan 1 seconde zelfs ook nog.
        De menselijke geest kan heel wat hebben hoor. Onze hersenen zijn op hun best bij "beweging", in de natuur is dat "potentieel gevaar", dan staan we op scherp.

        En inderdaad is het prettig kijken als de beelden op ritme van de muziek gaan.
        Mijin muziek zoek ik graag HIER (veel) of HIER (soms), niet altijd maar toch dikwijls.

        En als je foto's gebruikt die meer dan 1920x1080 zijn (is meestal zo) kan je de dynamiek van je video verhogen door de beelden heel lichtjes te laten schuiven of pannen of zoomen tijdens die 3 à 4 seconden dat we ze zien. Niet veel hoor, juist genoeg om ze niet "statisch" te laten overkomen.

        'k Wens je nog een goede gezondheid, veel voorspoed en mooie foto's en video's voor het komende jaar..... en alle jaren erna.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment

        Working...
        X