Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straling en kamerplanten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straling en kamerplanten?

    Hallo,

    Met fotografie ben ik (helaas) niet meer zo bezig , maar wel met planten,meer bepaald orchideeën(phalaenopsis)
    In 2012,had ik nog planten die als vanzelfs , nieuwe stengels , knoppen en bloemen ontwikkelden...
    Vorig jaar , kon ik bij telenet een gratis "wopmodem" gaan halen,hetgeen ik dan ook gedaan heb , maar sindsdien ,
    is het met de orchideeën hier, steil bergaf gegaan! ik heb geen enkele plant niet meer gehad die nog nieuwe stengels
    ontwikkelde , wanneer ik nieuwe planten koop , vallen al na een paar dagen de knoppen af en na amper een maand ,
    zijn alle bloemen ook verdwenen...
    Op 19-12-2014 kocht ik nog 4 nieuwe planten , na twee dagen begonnen de knoppen al te verkleuren , niet normaal!
    Tweede kerstdag heb ik op de telenet-website mijn wifi uitgezet , ben terug twee nieuwe planten gaan kopen...
    Vandaag stel ik vast dat ook die knoppen beginnen te verkleuren , maar het gaat blijkbaar minder snel zonder wifi dan met..
    Dan is er nog het feit dat het signaal van mijn gebuur hier ook redelijk sterk binnenkomt...
    De wifi is echt het ENIGE , wat er in mijn huis veranderd is !
    Verder weet ik best hoe ik orchideeën moet verzorgen , qua licht , water geven , voeding , constante temperatuur,ben ik op de hoogte !
    Ik zou nog enkel mijn gebuur kunnen vragen om zijn wifi een paar weken uit te zetten , een nieuwe plant gaan kopen en kijken....
    Zijn er hier mensen met (negative) ervaringen betreffende straling en planten?
    vriendelijke groeten !

  • #2
    Re: Straling en kamerplanten?

    Bij mij staan 2 routers, beide zenden samen op 2.4 en 5ghz.
    Hier staan ook orchideeën die normaal groeien en regelmatig worden gesnoeid voor nieuwe scheuten.

    Comment


    • #3
      Re: Straling en kamerplanten?

      Hallo,

      Hier doen de orchideeën het prima met een aantal routers en access-points (2.4 en 5gHz) ...
      Ik denk dat je de oorzaak elders zal moeten zoeken.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Straling en kamerplanten?

        Mijn schoonma voor de eerste keer horen klagen in jaren. Elk jaar komen er veel nieuwe bloemen aan de takken, zo ook dit jaar. Helaas alle knoppen en bloemen verdroogd aan de takken op heel korte tijd. Ze heeft wel enige tijd geleden een nieuwe modem moeten plaatsen.
        Hier krijg ik veel nieuwe bladeren maar zelden bloemen. Een nieuwe plant met bloemen is na een vrij korte tijd ook een tak droogbloemen geworden. Schoonma dacht dat ik ze slecht onderhoud, ze was tot voor kort heel erg tevreden over haar manier van verzorging.
        Of dit met Wifi te maken heeft weet ik niet.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Straling en kamerplanten?

          Onze orchideeën zijn er nog op 100.1 MHz hier in west-Vlaanderen :-)

          Comment


          • #6
            Re: Straling en kamerplanten?

            Hier alles via utp kabels naar verschillende kamers waar ik internet nodig heb.
            Enkele kabeltjes verborgen, of proper afgewerkt met kabelgoten.
            Geen verlies van signaal of ontvangst.
            Geen straling.

            In ons vorig huis was er wifi, constant internet dat wegviel. Nooit meer.

            Comment


            • #7
              Re: Straling en kamerplanten?

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              Hier doen de orchideeën het prima met een aantal routers en access-points (2.4 en 5gHz) ...
              Ik denk dat je de oorzaak elders zal moeten zoeken.

              Jaja
              Ik vrees dat ik u gelijk zal moeten geven...het zou iets met verbrande gassen te maken hebben,
              heel klein pitje van aardgas-kookvuur , dat 24/24 brand in de winter(geen verwarming in keuken) en
              veel kaarsjes branden in huis...
              Heb nu beide zaken ook stopgezet al een aantal dagen , en ik zie positieve evolutie !
              Een bloem die was begonnen met open komen , maar dagen lang in dezelfde positie bleef steken , is
              nu verder open gekomen... Er zijn wel 99% van de knoppen , naar de .....knoppen!
              Door dit gedoe met de orchideeën en de wifi , nog een andere "ontdekking" gedaan...
              Ik gebruik(te) de wifi voornamelijk om internet-radio te spelen , alsook wanneer ik met kruiswoordraadsels
              bezig was...
              Ik was er me al een hele tijd van bewust,dat ik hier vaak zat te niezen,zonder aanleiding,niet verkouden ofzo
              maar regelmatig niezen bij de pc of de tablet...
              Nu,de wifi is hier een aantal dagen uitgeschakeld geweest , en zeker weten , ik heb niet meer moeten niezen !
              Deze namiddag dacht ik:als die problemen met de planten dan toch niet aan de wifi liggen...
              Ik surf dus naar telenet en zet wifi weer open... iki neem de tablet en een puzzel , zet me aan tafel,tablet aan en oeps...
              METEEN begin ik te niezen !
              Is wifi iets raar ,of ben IK iets raar?? :-)

              Nog bedankt aan iedereen voor de reacties! en meteen ook de allerbeste wensen voor 2015!
              mvg.

              Comment


              • #8
                Re: Straling en kamerplanten?

                tja, we hebben natuurlijk allemaal onze afwijkingen maar......
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Straling en kamerplanten?

                  ligt niet aan de wifi, misschien het tafelkleed eens uitkloppen......
                  Anders gewoon een alu hoedje op, helpt ook prima
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straling en kamerplanten?

                    Da niezen zou ik daar niet zoeken.
                    Gewoon baseren op wetenschap.
                    Wifi is idd een niet zo onschuldige vorm van electromagnetische straling MAAR de straling is zeer beperkt in vermogen tot verwaarloosbaar.
                    Je zal al heeel veel wifi antennes moeten hebben en zal in het beste geval hooguit een glas water kunnen opwarmen met 0,00001 graden of zo.
                    De straling van een gsm is veel intenser in het eertse ontwerp, ondertussen stralen gsms niet meer zo hard.
                    In Irak hadden de amerikanen speciaal uitgeruste jeeps met sterke GSM zendantennes op om bermbommen te verstoren als ze een gsm signaal zouden ontvangen.
                    De operatoren in het voertuig werden er ziek van naar verluid. Maar daar spreken we over een echt zwaar zendvermogen.

                    Zo is ook "the beast" (voertuig van de president van amerika) uitgerust met sterke stoorzenders. Zo erg dat toen em in Brussel was een tijd geleden de reporters niet meer konden filmen toen het voertuig passeerde. De cameras vielen gewoon even uit. Die cameras bevatten vanachter zelf een zender om het camerabeeld door te zenden naar de sateliet-uplink en het was dat signaal dat ze natuurlijk overstemde.

                    Als je wil doemdenken dan kan je op het net wel eens zoeken naar electromagnetic polution en je zal verschieten hoeveel straling er wel niet om ons is.
                    Ook van nature trouwens.
                    Somigen beweren dat het leven beter is zonder maar echte bewijzen ontbreken toch.
                    Wel is geweten dat de zelfde straling bij zware vermogens wel degelijk een nadelig effect hebben op de gezondheid.
                    Maar in jou geval zou ik me echt geen zorgen maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straling en kamerplanten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      Anders gewoon een alu hoedje op, helpt ook prima
                      Die hoedjes die de pastafarians dragen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straling en kamerplanten?

                        In Nederland hebben ze een leuke uitdrukking hiervoor: zweefkezerij.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Straling en kamerplanten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          In ons vorig huis was er wifi, constant internet dat wegviel. Nooit meer.
                          Nooit van gehoord ... maar als die wifi-bloem regelmatig afvalt, heb je misschien te veel water gegeven?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Straling en kamerplanten?

                            Hier steeds 4 à 5 orchideeën in huis. En nochtans straling genoeg. Bovendien zitten in ons huis een aantal versterkers om het signaal goed in de huiskamer te brengen waar die planten staan. Alle orchideeën doen het hier verder goed.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Straling en kamerplanten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
                              Ik vrees dat ik u gelijk zal moeten geven...het zou iets met verbrande gassen te maken hebben,
                              heel klein pitje van aardgas-kookvuur , dat 24/24 brand in de winter(geen verwarming in keuken) en
                              veel kaarsjes branden in huis...
                              Heb nu beide zaken ook stopgezet al een aantal dagen , en ik zie positieve evolutie !
                              Een bloem die was begonnen met open komen , maar dagen lang in dezelfde positie bleef steken , is
                              nu verder open gekomen... Er zijn wel 99% van de knoppen , naar de .....knoppen!
                              Door dit gedoe met de orchideeën en de wifi , nog een andere "ontdekking" gedaan...
                              Ik gebruik(te) de wifi voornamelijk om internet-radio te spelen , alsook wanneer ik met kruiswoordraadsels
                              bezig was...
                              Ik was er me al een hele tijd van bewust,dat ik hier vaak zat te niezen,zonder aanleiding,niet verkouden ofzo
                              maar regelmatig niezen bij de pc of de tablet...
                              Nu,de wifi is hier een aantal dagen uitgeschakeld geweest , en zeker weten , ik heb niet meer moeten niezen !
                              Deze namiddag dacht ik:als die problemen met de planten dan toch niet aan de wifi liggen...
                              Ik surf dus naar telenet en zet wifi weer open... iki neem de tablet en een puzzel , zet me aan tafel,tablet aan en oeps...
                              METEEN begin ik te niezen !
                              Is wifi iets raar ,of ben IK iets raar?? :-)

                              Nog bedankt aan iedereen voor de reacties! en meteen ook de allerbeste wensen voor 2015!
                              mvg.
                              Mensen die nooit allergieën hadden krijgen die nu plots. Hoe komt dat ? Onze kinderen en kleinkinderen hebben nog nooit zoveel luchtwegen aandoeningen gehad. De meeste kinderen liggen nu aan de aerosol. Hoe komt dat ??? Als de wetenschappers het niet weten ...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X