Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ200 of de FZ1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ200 of de FZ1000

    Hey iedereen,

    Mijn vrouwke wil haar Panasonic LX5 vervangen door een andere camera...ze heeft aangegeven dat ze iets meer tele wenst dan nu omdat ze ook wel ervan houdt dat ge dan een onderwerp kunt bevriezen met een mooie bokeh...
    Maar nu is mijn vraag...ze is de LX5 gewoon met lichtsterke lens en die toch goed presteert in low-light situatie's daarom had ik haar de FZ1000 aangeraden...we zijn deze eens gaan bezien en ik moet toegeven, het is een dijk van een camera en eigenlijk heb je bijna een reflex in je handen met kitlens op gebied van gewicht!
    Hebben er een paar foto's mee genomen, ook met de FZ200 die een stuk lichter weegt!! Thuis op de pc vond ik dat er eigenlijk weinig verschil zat bij foto's overdag die binnen genomen zonder flits waren beter bij de FZ1000 maar toch vond ik die van de FZ200 nog goed acceptabel te noemen. Wel kun je een mooiere bokeh bekomen bij de FZ1000 daar heeft de grote sensor zijn voordeel!!
    Ik weet het niet meer maar wat zouden jullie ons aanraden!!! Ik zou natuurlijk liever de FZ1000 kopen omdat die meer neigt naar professioneler gebruik en ik daar zelf ook wel dikwijls gebruik van ga maken.
    Of komt er binnenkort misschien een opvolger van de FZ200 omdat deze toch al 2 jaar uit is....kan moeilijk geloven dat de FZ1000 de opvolger is van de FZ200!! Ik denk dat er ook nog een groot publiek zal zijn voor de Kleinere sensor bridgen vooral door de prijs die dan een stuk lager is

    Grtz

    Templar
    Last edited by Franciskine; 30 december 2014, 13:13.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Panasonic FZ200 of de FZ1000

    Ik heb de FZ150 en vond dat zo'n 2 jaar geleden de beste koop die er te vinden was als bridge. De FZ200 is vooral qua lens nog wat verbeterd. De FZ1000 speelt simpelweg een klasse hoger. Qua formaat kan je de kleinste vergelijken met een mirrorless met APS-C sensor. De FZ1000 is even groot als de gemiddelde SLRs van vandaag. Maar goed, zover was je zelf al

    Ik vind dat beide toestellen uitstekend presteren in verhouding tot hun prijs - zoals vaak het geval is met Panasonic - maar als het hoofddoel is om een onderwerp beter te isoleren door middel van scherptediepte, zou ik toch eerder naar een mirrorless systeem kijken. Ik geloof dat de 1" sensor een crop factor heeft van om en bij de 2.7 en dat maakt zelfs met een f/2.8 lens het spelen met scherptediepte vaak vrij moeilijk. Daarin scoort een APS-C beduidend beter, en ook een 4/3. Nadeel van mirrorless is dan weer het wisselen van lenzen, want het bereik van de FZ1000 kan je niet met 1 lens dekken.

    Kiezen is altijd een beetje verliezen, dus ik snap je dilemma...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ200 of de FZ1000

      We hebben zowel een FZ200 en sinds een paar maand ook een FZ1000. De verschillen tussen de 200 en de 1000 zijn groot, en in onze ogen het prijsverschil waard. Alhoewel we reeds heel tevreden waren over de FZ200 moet gezegd dat de beeldkwaliteit van de FZ1000 merkelijk beter is. De FZ1000 is wel wat zwaarder, maar dat nemen wij er graag bij. Sinds we de FZ1000 hebben worden er nog amper foto’s gemaakt met de 200. We zullen hem dan ook waarschijnlijk te koop stellen binnenkort.

      Heel recent hebben we ook een Olympus OM-D-10 ter beschikking. Afhankelijk van de lens die erop zit minder zwaar tot ver even zwaar (met een 75-300mm) dan de FZ1000 en nog een stapje hoger qua beeldkwaliteit. Met die OM-D-10 is onze fantastische FZ1000 meteen gedegradeerd tot reservetoestel.
      Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
      Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

      Comment

      Working...
      X