Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij kieze nieuw toestel. Canon 70D, nikon D7100 of Pentax K3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij kieze nieuw toestel. Canon 70D, nikon D7100 of Pentax K3

    Ik ga beginnen met een opleiding digitale fotografie. En nu ben ik of zoek gegaan naar een degelijke camera waarmee ik de eerst komende tijd goed vooruit kan.
    Nu is mijn keuze gevallen op 3 toestellen namelijk de Canon eos 70D , de nikon D7100 en de pentax K3. mijn probleem is nu de juiste keuze maken en daarom vraag ik jullie hulp.

  • #2
    Re: hulp bij kieze nieuw toestel. Canon 70D, nikon D7100 of Pentax K3

    tja, technische voor en nadelen afwegen,
    en dan ik de winkel eens vasthouden en als je kan de menustructuur eens bekijken
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij kieze nieuw toestel. Canon 70D, nikon D7100 of Pentax K3

      ik werk met nikon D7100, ben er heel content van ! wat ik zelf doe als ik een nieuw toestel aankoop is de RAW foto's van de camera's bekijken op het net ,samen met verhouding ruis.
      tegenwoordig zijn alle nieuwe camera's heel degelijk en kan je ook best kijken naar de toeters en bellen die er op staan , dus het bedieningsgemak , mogelijkheden enz.
      ik bekijk en vergelijk daarom ook de manuals die je op het net kan afhalen .
      gr, JOHAN , nikon D90, D7100

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij kieze nieuw toestel. Canon 70D, nikon D7100 of Pentax K3

        Drie toestellen die erg dicht bij elkaar liggen met subtiele verschillen in de specs, waarbij ieder van de drie wel enkele specs heeft waarop ietsje beter wordt gescoord dan de andere twee.

        Persoonlijk heb ik de Pentax K-3 en ik kan bevestigen dat dit een dijk van een toestel is, maar ik neem aan dat voor de andere 2 ook wel geldt. Je zal over Pentax vaak lezen dat het aanbod van objectieven wat minder is, maar dat heb ik nooit als een hinderpaal ondervonden. Intussen is het merkeigen aanbod aardig volledig geworden en bovendien netjes op de APS-C sensor aangepast, wat uniek is onder de merken die APS-C reflex-camera's maken (mede omdat Pentax geen FF heeft). Enkel de derde partijen zoals Sigma, Tamron en Tokina hebben een wat kleiner aanbod voor Pentax in vgl met wat ze voor Canon of Nikon aanbieden. Het gebrek zit 'm daar in de lange brandpunten, maar er wordt verwacht dat Pentax ook dit gat volgend jaar verder zal dichtrijden... Het systeem (i.e. objectieven, flitsers en andere accessoires) is steeds minder een reden om Pentax links te laten liggen (in tgstelling tot het verleden mss?).

        Dat maakt dus inderdaad dat het een meer persoonlijke voorkeur zal zijn die zal uitmaken wat voor jou 't beste toestel is. Vastnemen en even proberen is de beste manier indien mogelijk.

        Laatste puntje: de opleiding... Is dit een eerder technische opleiding of meer de "artistieke" soort? Ik deed enkele jaren geleden een opleiding digitale kunstfotografie waarbij het accent vooral op het creatieve lag en minder op het technische. Dat ik de enige Pentax-fotograaf was in een groep met voor de rest vooral Canon (80%) en Nikon (20%) (50 starters aan de opleiding, waarvan een dozijn de eindmeet haalden) was enkel lastig tijdens de eerste lessen wanneer de lesgever de technische mogelijkheden van een DSLR met een Nikon uitlegde en telkens de Canon equivalent meegaf, maar zweeg over Pentax (maar ook Olympus en Sony). Met gezond verstand en de handleiding was dat euvel makkelijk overwonnen, en eens het over de foto's ging en niet meer over de toestellen was er weinig verschil meer tijdens de lessen. Voor de praktijk in studio moest ik wel net iets beter m'n toestel kennen omdat de lesgevers toch minder makkelijk konden bijspringen. Dat was meer dan 5 jaar geleden en de opleiding bestond toen nog maar pas in z'n digitale vorm, misschien is de situatie intussen veranderd en de blik van de gemiddelde lesgever wat ruimer geworden?

        hth, Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment

        Working...
        X