Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom - Meerdere catalogi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom - Meerdere catalogi

    Geacht forum,
    Ik werk met meerdere Lightroom catalogi. Weten jullie of er een programma voor Mac zou bestaan om deze catalogi te kunnen bekijken (de inhoud v/d catalogus) zonder Lightroom te openen ? Ik weet dat er dergelijk programma bestaat om iPhoto Bibliotheken te bekijken. Dit programma voor iPhoto vind je HIER

  • #2
    Re: Lightroom - Meerdere catalogi

    Je kan de foto's ten allen tijde toch bekijken? Maar dan zie je de bewerkingen niet. Dat kan niet zonder Lightroom, tenzij je exporteert naar JPG.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom - Meerdere catalogi

      Ook ik snap niet helemaal wat je bedoelt met je vraag. Een Lightroom "cataloog" is inderdaad eigenlijk niet meer dan een index van bestanden, met andere woorden een heleboel links naar mappen en foto's. Ik veronderstel dat je op een snelle manier wil kunnen zien wat er nu net in een bepaalde cataloog zit, maar ik vrees dat dit niet mogelijk is met een afzonderlijk programma.

      Wat ik in jouw plaats dan zou doen, is per cataloog ook een afzonderlijke mappenstructuur aanmaken. Hiermee bedoel ik "cataloog #1" en daaronder dan submappen met bepaalde sets foto's, dan kan je gewoon in Windows Explorer/Apple Finder zelf gaan kijken 'oh juist, in cataloog #1 zitten de foto's van die shoot, en in cataloog #2 zitten de foto's van m'n reis naar Japan en van de trouw van Jantje en Marie" bij wijze van spreken. Enkel op die manier lijkt het me mogelijk om toch te kunnen zien wat de inhoud van een catalogus is zonder daarvoor Lightroom te moeten openen.

      Ik weet natuurlijk niet wat je in gedachten hebt en hoe jouw workflow eruit ziet, maar hopelijk ben je hier wat mee.
      Last edited by Senne-vdb; 29 december 2014, 22:00.
      www.500px.com/sennevdb________________________________________________

      Comment

      Working...
      X