Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

    beste mensen,
    zou graag een nieuwe camera kopen om ermee te leren fotograferen.
    hij zou voor zowat van alles gebruikt worden portret foto's / foto's van bewegende dieren in de verte op een strand.
    Nu heb je beide camera's in een kit met 18 - 55 lens
    canon : 18-55mm iS II
    nikon : NIKON AF-S 18-55MM F/3.5-5.6G VR II
    wat naar mijn gevoel veel te weinig zoom geeft.
    Heb dit weekend een nikon d3200 mogen uittesten en moet zeggen dat dit mij goed bevallen is .
    Alles is redelijk duidelijk de guide stand geeft ook zeer netjes weer voor wat alles staat.
    Alleen zit ik snel tegen het maximaal zoombereik .
    Dus het plan is vroeg of laat ( eerder laat ) een 2de lens te kopen met wat meer zoombereik.
    Nu zag ik voor de nikon een :
    - NIKON AF-S 55-200MM F/4-5.6G ED VR DX
    - NIKON AF-S 55-300MM F/4.5-5.6G ED VR DX
    zou een van deze lenzen wat zijn voor een wat ik ermee wil doen en is dit een leuke aanvulling van de d3200.
    bedankt op voorhand

  • #2
    Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

    Ik begrijp je vraag niet zo heel goed.
    Twijfel je nu tussen de twee camera's of tussen de 2 lenzen?
    https://www.facebook.com/devrieset/

    Comment


    • #3
      Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

      Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
      Ik begrijp je vraag niet zo heel goed.
      Twijfel je nu tussen de twee camera's of tussen de 2 lenzen?
      tussen de camera's
      mijn onwetend brein zegt mij dat ik voor de nikon zou moeten gaan met een van de 2 voorgestelde lenzen als 2de lens.
      Maar omdat ik onwetend ben vraag ik eerst jullie raad mocht ik meer met de canon kunnen doen bv

      Comment


      • #4
        Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

        Oorspronkelijk geplaatst door vlc4 Bekijk bericht
        tussen de camera's
        mijn onwetend brein zegt mij dat ik voor de nikon zou moeten gaan met een van de 2 voorgestelde lenzen als 2de lens.
        Maar omdat ik onwetend ben vraag ik eerst jullie raad mocht ik meer met de canon kunnen doen bv
        Beide modellen zijn vrij gelijkaardig. Alletwee goeie instap-modellen.
        Canon heeft trouwens ook een betaalbare 55-250mm zoomlens. Ik heb die destijds aangeschaft als aanvulling op de 18-55 kitlens.
        Prima lens.
        https://www.facebook.com/devrieset/

        Comment


        • #5
          Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

          Hoe herken je een betaalbare goede zoomlens ?
          zowel voor de canon als voor de nikon

          Comment


          • #6
            Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

            aan de hoge prijs!
            goede kwaliteit gaat niet samen met lage prijs helaas
            enige goedkope optie is 2de hands dan
            Last edited by bulke41; 28 december 2014, 17:51.
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

              prijs/kwaliteit...
              voor wat ik ermee wil doen en vooral wat ik ermee kan als mens en niet de lens zelf

              Comment


              • #8
                Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                je hebt nu al 3 keer niet gezegd wàt je ermee wilt doen, dus raad ik je een zoomlens af...
                18-55 lens tekort, kijk eens naar een 18-105 of een 18-140 lens dan, ook kitlenzen (niet duur)
                en daarmee beginnen en dan, eens je wéét wat je wil iets kopen.
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                  jawel ?
                  foto's van bewegende dieren in de verte op een strand / snelle wagens fotograferen op circuit

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                    oeps, daar had ik dus een 3-tal keren overgekeken
                    portret en dieren op afstand zal moeilijk gaan denk ik...
                    portet is beter met een prime (beeldkwaliteit én scherpte) én goedkoop voor te beginnen, zijnde 50mm of 85mm
                    zoomlens voor dieren van veraf is vlug duurder, alhoewel kun je hier bv opteren voor een 2de hands 70-300 VR
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                      dus iets als :
                      - NIKON AF-S 55-200MM F/4-5.6G ED VR DX zou geen leuke verlenging zijn van de standaard kitlenzen ?
                      gewoon voor net dat wat meer zoombereik te hebben en toch wat scherpte

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                        heb deze ooit gehad en was écht teleurgesteld in de scherpte en snelheid (is dan ook kitlens)
                        heb hier eerder al horen stoefen over de 70-300 VR dit zou prijs/kwaliteit een toppertje zijn, maar heb deze zelf niet gehad
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                          Om te beginnen lijkt mij de Canon 1200d met 18-55 is kit lens prima. Koop daar een reeds aangehaalde 55-250 is lens bij en indien budget het toelaat een 50mm 1.8 prime en je hebt een leuke set waar je alle kanten mee op kan. imho ideale starterset
                          Life through a lens..

                          Comment


                          • #14
                            Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
                            Om te beginnen lijkt mij de Canon 1200d met 18-55 is kit lens prima. Koop daar een reeds aangehaalde 55-250 is lens bij en indien budget het toelaat een 50mm 1.8 prime en je hebt een leuke set waar je alle kanten mee op kan. imho ideale starterset
                            dus u zou eerder voor de canon gaan is deze kwa specificatie's beter of is dit echt wat persoonlijk zoals apple vs android ieder zijn zin daarin ? allebei nette os'en

                            Comment


                            • #15
                              Re: eerste camera kopen canon eos 1200d vs nikon d3200

                              Ikzelf ga eerder Canon aanraden omdat ik het net iets meer afgelikt vind dan Nikon. Heel groot is het verschil niet hoor.
                              En toch zou ik tussen die 2 toestellen de Nikon aanbevelen omdat ik een hekel heb aan de 1200 van canon.
                              3 redenen:
                              - je moet goed opletten want als ik me niet vergis verkopen ze hem met 2 verschillende soorten kitlenzen, een simpele van minder kwaliteit en een betere.
                              - geheugenkaart moet er onderin in wat het niet mogelijk maakt er later een grip op te zetten.
                              - 1200 heeft geen DOF-preview dacht ik.

                              Dus voor canon zou ik dan eerder de xxxD reeks aanraden als instapper.

                              Los van merk...
                              Voor jou toepassing is de kitlens (zelfs de betere) niet ideaal voor portrets, zoals al gezegd ben je beter met een 50 of 85 prime.
                              Voor goed maar relatief goedkoop groot telewerk is de 70-300 een echte topper zowel bij canon als bij nikon.
                              Dat de lenzen niet mooi van cijfertjes op elkaar aansluiten moet je niets van aantrekken. In de praktijk merk je daar niets van.

                              Comment

                              Working...
                              X