Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chroom veroudert blijkbaar toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chroom veroudert blijkbaar toch

    De laatste tijd is me opgevallen dat de browser Chrome rare kuren heeft. Meer en meer vertraagt hij bij op starten en meer en meer krijg ik tiem-outs en/of enorm lange wachttijden eer ik op de gewenste webpagina kom.
    Vanmorgen was het weer zover ...
    Het duurt een eeuwigheid eer ik op het forum geraak ...
    Het duurt een eeuwigheid eer ik op een forumonderdeel geraak.
    Het duurt een eeuwigheid eer ik het gezocht topic open krijg en de fot zie ...
    Na inbrengen van de commentaar en het drukken op de bevestigingsknop kan ik koffie drinken, boke eten, en kijken naar een rondraaiende zandloper die eerder een slak is ...
    Of ik nu de PC even heropstart .... niets verhelpt het ...
    Dan besloten een oude rakker opnieuw te activeren en te testen of dat daar ook zo is: Firefox. En yes, daar gaat het vliegensvlug, soepel en gaat de thermoskan langer mee.
    Of rust nu roest, of chroom dan toch oxideert, ik weet het niet, maar de laatste tijd merk ik toch rare bokkesprongen met chrome en vooral dat het snel van vroeger, inderdaad het snelle van vroeger is. Nu is het bij mij mer het trage van nu ...
    En voor de pessies, ik het twee plugin's op chrome en die zitten ook op Firefox.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Chroom veroudert blijkbaar toch

    Dat is inderdaad iets dat niet propertjes is. Cache leegmaken, cookies opruimen (hangende/haperende cookies kunnen viezigheid geven), plugins weghalen (en herinstalleren pas na safe-mode test? http://superuser.com/questions/25457...led-turned-off dit dus, niet wat google er onder meent te verstaan) - wat doet een safe mode herstart van Chrome (weet niet eens of die soft dat kent, maar er is zoiets als google).
    In geval van nood gebruik ik chromium (een OSS-implementatie van google chrome). Evt. kan u die naast chrome even installeren en zien wat er loos is. Een brakke update is nooit uit te sluiten - da's tegenwoordig automatisch. Google eerst even of 't veilig is die 2 naast mekaar te installeren.
    Wat misschien ook lukt is starten met een nieuw profiel - dit om databank-schade uit te sluiten - later kan je dat testprofiel altijd wissen.
    We wensen u alvast sukses met die zoektocht.

    Comment

    Working...
    X