Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sulphor miners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sulphor miners

    Deze foto heeft wat achtergrondinfo nodig...

    De opname is gemaakt in Kawah Ijen - Indonesie. Surrealistisch is het als je er bent - in een krater van een nog steeds actieve vulkaan, waar er nog handmatig zwavel wordt ontgonnen.
    Het blauwe licht is de zwaveldamp die ontsnapt aan zeer hoge temperatuur en druk. De gassen zijn zeer schadelijk voor de longen, maar dat houd de 'miners' niet tegen er elke dag opnieuw te gaan werken om brood op de planken te krijgen.

    Moment van opname is zeer vroeg in de ochtend (rond 3u 's nachts) waar toen al miners ter plekke waren om het goedje uit de krater te sleuren.

    Vaak werken ze met geimproviseerde gasmaskers; oude kleren rond hun hoofd gebonden en een koplampje erbij (het oranje/gele licht).

    Ik vond de combinatie van deze 2 aanwezige kleuren een mooi contrast in de onwerkelijke omgeving.


    Technisch gezien niet de meest perfecte foto, maar vond het toch de moeite om te delen.

    In deze galerij kan je meer beelden vinden van de vulkaan bij daglicht.

    Alvast bedankt om te kijken!
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

  • #2
    Re: sulphor miners

    Dank aan je toelichting vind ik deze foto op mijn minst gezegd de moeite waard! En wij maar zeuren over van alles en nog wat!

    Comment


    • #3
      Re: sulphor miners

      Mooi vastgelegd in combinatie met de twee silhouetten! Heel leuk met de achtergrondinfo.


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

      Comment

      Working...
      X