Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WC bril losmaken :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WC bril losmaken :)

    Een beetje een genant vraagje, maar hoe in hemelsnaam krijg ik deze wc-bril los?

    Het is er eentje van ideal standard, en het toilet is een volledig gesloten pot tot tegen de muur.
    Er begint wat roest te vormen en ik zou dat ding er eens willen afhalen om grondig te kunnen kuisen.

    Die pinnen kan je niet indrukken, en langs onder kan ik er nergens aan om iets los te vijzen, tenzij ik de hele pot losmaak misschien, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

    Zijn er handige harry's hier?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: WC bril losmaken

    Kan je dat plastieken rechthoekje niet verwijderen,misschien zit daar achter een vijsje of een ander systeem dat je kan los maken.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: WC bril losmaken

      Die rechthoekjes kan ik verwijderen en dan kan ik de bril een paar mm heen en weer bewegen. Maar er zit niets achter van vijsjes ofzo.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: WC bril losmaken

        langs onder al eens gevoeld? normaal gaan er twee vijzen door je pot door en zitten die langs onder vast, normaal met een soort grote plastic "moeren". deze kan je soms gewoon vijzen, meestal bestaan ze uit twee helften en moet je de onderste helft even naar beneden klikken om dan los te kunnen maken.

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: WC bril losmaken

          Langs onder kan ik er nergens aan. Het is een volledig gesloten pot van op de grond tot tegen de muur.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: WC bril losmaken

            Quick release systeem?

            kan je die witte topjes links en rechts naar buiten duwen? en dan heel de bril omhoog heffen?

            http://www.youtube.com/watch?v=wvqOUCzAX1Q
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: WC bril losmaken

              Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
              Quick release systeem?

              kan je die witte topjes links en rechts naar buiten duwen? en dan heel de bril omhoog heffen?

              http://www.youtube.com/watch?v=wvqOUCzAX1Q
              Dat dacht ik dus ook.
              Maar ik kan die witte dopjes niet indrukken of uittrekken. Nu ik de witte rechthoekjes verwijderd heb kan ik wel de hele bril een paar mm naar links of rechts verschuiven, maar er komt niets los.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: WC bril losmaken

                Kan je niet (meer) informeren bij diegene die het hele zaakje geplaatst heeft ?
                Of die laten komen ? Als dit per gelegenheid mag, dan zou het al erg zijn mochten die hiervoor iets aanrekenen ...

                Comment


                • #9
                  Re: WC bril losmaken

                  Zit daar in die pinnen ook geen inkeping die je eventueel naar links of rechts kan draaien om de wc-bril af te nemen ?

                  Mvg Yves.
                  What you see is what you get

                  Comment


                  • #10
                    Re: WC bril losmaken

                    Die witte dopjes zijn volledig rond zonder inkepingen. Het metalen deel onderaan zit in de witte dop en past precies, er is daar geen speling op om mee te draaien of om te drukken/trekken.
                    Die plastieken rechthoekjes moeten toch een of andere functie hebben, want ik kan ze eraf halen. Daaronder zit er niets dat ik zie. Het is hol en net te klein om een dunne platte schroevendraaier in te krijgen.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: WC bril losmaken

                      We hebben er zo ook een staan, mooi maar..... Als ik mij niet vergis is het gewoon dat hulsje eraf peuteren,(op de foto wit onderdeel van+/- 15mm... naar links)
                      even met plamuurmes er tussen en afschuiven, dan zie je zo een beugeltje dat er ook tussenuit schuiven en dan is je deksel los,
                      verder is het wat puzzelen vmbm (heb niet verder gedemonteerd sorry )
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: WC bril losmaken

                        Probeer die eens op te heffen terwijl die omhoog staat?
                        How to change a Pressalit toilet seat with top fixings visit https://www.choicereplacementtoiletseatshop.co.uk/spare-parts/pressailt-spare-parts for all your...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: WC bril losmaken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                          We hebben er zo ook een staan, mooi maar..... Als ik mij niet vergis is het gewoon dat hulsje eraf peuteren,(op de foto wit onderdeel van+/- 15mm... naar links)
                          even met plamuurmes er tussen en afschuiven, dan zie je zo een beugeltje dat er ook tussenuit schuiven en dan is je deksel los,
                          verder is het wat puzzelen vmbm (heb niet verder gedemonteerd sorry )
                          Een kleine smalle schroevendraaier krijg ik er niets eens tussen, laat staan een plamuurmes
                          Neen, dit lukt ook niet.
                          De witte topjes lopen tot net onder de rand van de bril en daar stop het. Ik zie ook niets van beugeltje ofzo.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Probeer die eens op te heffen terwijl die omhoog staat?
                          https://www.youtube.com/watch?v=vgGbBUaLRFE
                          Ook geprobeerd maar lukt ook niet.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: WC bril losmaken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Probeer die eens op te heffen terwijl die omhoog staat?
                            https://www.youtube.com/watch?v=vgGbBUaLRFE
                            Dat is het hoor.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: WC bril losmaken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                              Dat is het hoor.
                              Ik heb er net uit alle macht aan getrokken onder alle mogelijke hoeken van positie van de bril met als enige resultaat dat de hele pot mee beweegt.
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X