Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel heb ik nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel heb ik nodig

    Hoi,

    Ik zou een nieuw digitaal toestel willen kopen maar weet niet goed welke.
    Kan er iemand van jullie mee helpen???

    Ik heb een toestel nodig om racesport te fotograferen.
    Dus moet hoge snelheden kunnen fotograferen + van een geringe afstand de beelden kunnen maken.

    Graag jullie hulp

    Groetjes Frederik
    Canon Powershot S1 IS

  • #2
    Dan heb je een digitale reflex nodig met een heel goede en snelle lens.
    Bijvoorbeeld een 300D (+/- 1000euro) + een 100-400 1:4,5-5,6 L IS (1515 euro) is een redelijke combinatie om bijvoorbeeld motoren op een circuit te fotograferen.
    Die 300D is dan eigenlijk maar een basis, want van Canon hebben ze nog een toestel dat veel beter en sneller is, een EOS-1D Mark II (maar die is dan ook veel duurder, +/- 4500 euro).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      @black bandit

      Ben je dezelfde black bandit van op het motorwerld forum??

      Die fotos van jouw op de track day van denny zijn die getrokken met een 300D
      Canon Powershot S1 IS

      Comment


      • #4
        Originally posted by prince1978
        @black bandit

        Ben je dezelfde black bandit van op het motorwerld forum??

        Die fotos van jouw op de track day van denny zijn die getrokken met een 300D

        Helemaal juist
        En met die 100-400L lens.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          En me de orginele lens (18-55mm) is het niet voldoende?
          Canon Powershot S1 IS

          Comment


          • #6
            Originally posted by prince1978
            En me de orginele lens (18-55mm) is het niet voldoende?
            Dan zal je al bijna op het circuit zelf moeten gaan liggen (dan krijg je gegarandeerd ruzie met de baancommissarissen ), en de autofocus van die lens kan niet echt goed de actie volgen. Daar komt nog bij dat die 100-400L veel scherper is, zelfs met het diafragma helemaal open (wat soms ook nodig is voor dat soort foto's).
            Mijn circuitfoto's zijn ook nog lang niet perfect. Het was nog maar de tweede keer dat ik foto's gemaakt heb op Zolder. Elke keer probeer ik wat bij te leren.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7

              Ok, bedankt

              btw was je gisteren in Zolder voor de 1000km van zolder??
              Canon Powershot S1 IS

              Comment


              • #8
                Nee, ik was daar niet. Als er een trackday (vrij rijden) georganiseerd wordt, dan heb ik nog kans om ergens wat dichter bij de baan te komen. Als er iets anders te doen is, dan houden ze de boel te goed in het oog. Met die trackday Denny Lannoo had ik geluk dat ik goed overeenkwam met de officiele fotograaf, en die heeft mij ook wat tips gegeven , maar dat lukt niet altijd.
                Als ze daar iemand zien rondlopen met een "min of meer professioneel" toestel, dan denken ze dat ik met hun kostwinning ga lopen. Maar ik begin er niet aan, om foto's te verkopen.

                Vroeger maakte ik voor de motorclub ook al veel foto's, en dat was een hele boekhouding om iedereen de juiste foto's te leveren. Dat was dus echt tegen de prijs die ik zelf moest betalen, en ik stak daar heel veel tijd in. En als er dan iemand afkwam dat hij een bepaalde foto niet besteld had, dan maakte ik zelfs verlies .
                (Het waren altijd dezelfde waarbij er iets niet juist was.)

                Als iemand van de huidige motorclub foto's wil, dan lever ik een CD met die foto's voor de prijs van 0,5 euro, en dan kunnen ze daarmee zelf hun foto's bestellen. Dat is voor mij veel gemakkelijker
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X