Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laser Ultra voor België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laser Ultra voor België

    In de cinema nu nog meer genieten van schone beeldekens...
    Barco heeft in verschillende zalen in Brussel en Antwerpen(Kinepolis-groep) de 4K-Laser-Ultra geïnstalleerd.
    60 beelden per seconde voor nog meer kijkplezier!

    En ik die dacht een schoon kerstcadeautje te krijgen van de baas.
    Onze projecteur moest vervangen worden.
    Helaas is het weer een Xenon-lamp geworden.

    Een laserinstallatie hier in Limoux betekende grote verbouwingen aan de projectiecabine en daarvoor was geen geld genoeg...

    Geniet ervan, jullie cinéphilen in België!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Laser Ultra voor België

    Ferm spul marie-anne
    Hasselt heeft een Kinepolis, vlak in de buurt hier.
    Hoe het daar zit weet ik niet.
    Laatste film die ik er zag was 'World Trade Center" met Nicolas Cage.
    (lang geleden reeds)


    Joyeux Noël!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Laser Ultra voor België

      "Vanaf 10 december kan je de Laser ULTRA zaal in Kinepolis Antwerpen en Kinepolis Brussel ontdekken. We ontwikkelden deze innovatie om film- en cultuurfans nog intenser van een unieke filmervaring te laten genieten."

      Er wordt alleen over Antwerpen en Brussel gesproken.
      Hasselt ligt in Limburg, en moet nog even wachten.
      Last edited by notex; 25 december 2014, 09:55.

      Comment


      • #4
        Re: Laser Ultra voor België

        Sorry maar zoooooooo spectuculair is dat eigenlijk allemaal niet. Marketinggezever en warmmakerij.

        4K wekt de illusie dat het 4x meer resolutie in breedte EN hoogte zou opleveren (dus totaal pixels x 16) maar dat is niet zo, het is gewoon dubbel beeldlijnen en dus (totaal pixels x 4)
        Full HD op een scherm van 10 meter is eigenlijk gene vetten. FullHD noemen ze 1080 maar dat slaat eigenlijk op het aantal beeldlijnen, horizontaal heb je wel bijna 2000 pixels en is dus eigenlijk 2K. Een marketingtruckje dus om verwarring te zaaien.

        Maar los van dat, is 4K eigenlijk nog geen vetten voor een cinema. Dat zijn 3800 pixels horizontaal op een breedte van 10 meter, oftewel 380 pixels per meter.
        Als je beetje te dicht zit en goei ogen hebt dan zie je de pixels met elkaar vechten LOL.

        In de goeie oude tijd van analoog bestonden er gewoonweg geen pixels. Je had wel korrel maar door de chaos kon je die niet zien en was de waargenomen scherpte hoger.

        Contrast is ook zo een zeverplaatje. Wat ze nu zeggen is eigenlijk dat hun vorig digitaal systeem grote brol was en nu gewone brol.(dus veel beter)

        Comment


        • #5
          Re: Laser Ultra voor België

          Silent night, Holy night
          All is calm, all is bright

          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Laser Ultra voor België

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Sorry maar zoooooooo spectuculair is dat eigenlijk allemaal niet. Marketinggezever en warmmakerij.

            4K wekt de illusie dat het 4x meer resolutie in breedte EN hoogte zou opleveren (dus totaal pixels x 16) maar dat is niet zo, het is gewoon dubbel beeldlijnen en dus (totaal pixels x 4)
            Full HD op een scherm van 10 meter is eigenlijk gene vetten. FullHD noemen ze 1080 maar dat slaat eigenlijk op het aantal beeldlijnen, horizontaal heb je wel bijna 2000 pixels en is dus eigenlijk 2K. Een marketingtruckje dus om verwarring te zaaien.

            Maar los van dat, is 4K eigenlijk nog geen vetten voor een cinema. Dat zijn 3800 pixels horizontaal op een breedte van 10 meter, oftewel 380 pixels per meter.
            Als je beetje te dicht zit en goei ogen hebt dan zie je de pixels met elkaar vechten LOL.

            In de goeie oude tijd van analoog bestonden er gewoonweg geen pixels. Je had wel korrel maar door de chaos kon je die niet zien en was de waargenomen scherpte hoger.

            Contrast is ook zo een zeverplaatje. Wat ze nu zeggen is eigenlijk dat hun vorig digitaal systeem grote brol was en nu gewone brol.(dus veel beter)
            Ik heb die dingen persoonlijk zien werken bij Barco zelf, waren nog in testfase xafke.
            Zoals U het omschrijft was het echt niet te zien hoor, behoorlijk indrukwekkend, en dat waren nog maar de pré modellen...
            Barco is denk ik reeds een dikke 10 jaar aan het testen met laser projectie, en wees gerust, wat ze als wereldleider op dat vlak
            reeds hebben gebracht was steeds de top.
            Hoe het zit met de beeldverwerking zou ik moeten vragen aan een vriend Patrick, hij is er ingenieur en betrokken bij dat
            ganse project, maar wat ik wel weet, is dat je ook de data van zo een film niet kan vergelijken met wat wij kennen, een
            film is er een paar terra groot dacht ik, dus het verschil zal wel ergens zitten.

            Comment


            • #7
              Re: Laser Ultra voor België

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

              Maar los van dat, is 4K eigenlijk nog geen vetten voor een cinema. Dat zijn 3800 pixels horizontaal op een breedte van 10 meter, oftewel 380 pixels per meter.
              Als je beetje te dicht zit en goei ogen hebt dan zie je de pixels met elkaar vechten LOL.
              Als je de kenner wil uithangen en imponeren met cijfers, zorg dan wel dat je de juiste cijfers bovenhaalt.

              3840 x 2160 is Ultra HD, de consumer versie van 4K

              De professionele 4K standaard is 4096 x 2160.
              BD2583BE

              Comment

              Working...
              X