Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full frame Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Full frame Sony

    Zou graag overstappen naar full frame.Heb nu A77 ,ben er tevreden van .Probleem is ,moet ik wachten op A99 A-mount ??
    Of overstappen naar A77II full frame met LA4 adapter voor mijn lenzen.
    Kan ik met LA4 adapter zeker zijn dat al mijn lenzen optimaal werken(autofocus-manual focus)
    Graag advies.
    Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

  • #2
    Re: Full frame Sony

    Zou een A7r toevallig niet interessant zijn? Of zijn er daar bij Sony wat verschillen in de lensmounts die roet in het eten gooien?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Full frame Sony

      Oorspronkelijk geplaatst door tuintjens Bekijk bericht
      Of overstappen naar A77II full frame met LA4 adapter voor mijn lenzen.
      .
      Ik neem aan dat je de A7II bedoelt?
      Lenzen zullen wel volledig bruikbaar zijn maar qua AF (snelheid) ga je wel een pak inboeten volgens mij...

      Comment


      • #4
        Re: Full frame Sony

        Hallo,
        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Ik neem aan dat je de A7II bedoelt?
        Lenzen zullen wel volledig bruikbaar zijn maar qua AF (snelheid) ga je wel een pak inboeten volgens mij...
        Heb je ergens gelezen dat ie langzaam is...?
        De A7II moet 'n pak sneller zijn dan de A7; A7R; A7S

        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Full frame Sony

          En zou het nieuwe AF systeem niet zó goed kunnen zijn, dat je kunt volstaan met een LA-EA3 adapter?
          Dan blijft de A7II met z'n eigen AF systeem werken.

          Adrie

          Comment


          • #6
            Re: Full frame Sony

            Welk is het verschil tussen LA-EA3 en LA-EA4 ??
            Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Full frame Sony

              De LA-EA4 heeft AF.De LA-EA3 niet.

              Comment


              • #8
                Re: Full frame Sony

                Beste Tuintjens,
                Ikzelf heb de LA-EA1 op een A6000 en met ouder glas (zonder hulpmotor) focust de camera relatief traag. Met de Sigma 150-500 hunt ie alleen maar. Ik weet niet of er een verschil gaat zijn met de LA-EA3 qua snelheid - technologisch gezien is die een aangepaste LA-EA1 met grotere opening voor Full frame heb ik de indruk.
                De LA-EA2 (aps-c) en LA-EA4 (full frame) hebben allebei een eigen motor, en focus-module ingebouwd - het is door mij niet geweten of de on-board focuspunten in combinatie met deze adapters nog gebruikt worden op de A7-familie/A6000. Er zijn er die beweren dat enkel de AF-module van de LA-EA2/4 gebruikt zou worden.
                De ervaring met de LA-EA1 is dat met ingebouwde SSM/SAM-motoren de focus wel iets sneller gaat (vb. de 70-300G) - maar nog altijd een pak trager dan met E-mount-glas. Het is zoals Jozef13 zegt, de AF wordt dan gedaan via een tragere detectiemethode er zit niks buiten wat vertaling rond protocollen misschien in die convertor, ook geen motor voor AF - de AF-info komt dan van de camera zelf (via punten op de sensor?). Bij minolta lenzen zonder SSM/SAM ga je wel nog een indicatie van scherpstelling krijgen - maar de rest manueel moeten doen (die lijsten staan dacht ik op de sony website - in de support zone).

                Er zullen wellicht wat reviews op google en youtube te vinden zijn - die u een correcter beeld zullen geven van de snelheid in combinatie met de lenzen die u nu al heeft. Zeker eens bekijken. Hopelijk zijn hier A7 II gebruikers met de LA-EA4 die ervaringen kunnen meegeven - da's altijd interessant (zoek zeker ook 's op dyxum.com - die doen tegenwoordig ook de E-mount reeksen - wellicht staat daar zinvolle info op).

                groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Full frame Sony

                  Bij foto konijnenberg staat de la-ea4 aan een lagere prijs.289 EU ipv.ongv.340 EU.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Full frame Sony

                    Op ebay.de voor 249€ + nog wat transport.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Full frame Sony

                      Zal maar wachten tot A99II.Als Sony het nodig acht ???
                      Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Full frame Sony

                        Waarom niet de huidige A99? Die heeft de A-mount en dan kun je al je lenzen zonder problemen gebruiken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Full frame Sony

                          De vraag is vooral hoe Tamron lenzen het op de combinatie A7(ii) met LA-EA4 doen.
                          Ik heb op mijn A7® de Sigma 8-16mm getest en die leverde voortreffelijke platen op met de LA-EA3, maar dan moest ik wel manueel focussen, anders zat het er compleet naast. De 70-300 G heb ik om die reden vrij snel verkocht. Met de #4 adapter zou het beter moeten gaan, maar de vraag blijft hoe lenzen van "vreemde merken" reageren met adapters. Mijn Sigma 180mm op de Nikon 1 was ook geen succes.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment

                          Working...
                          X