Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom 6x of 10x ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoom 6x of 10x ?

    Hallo,

    Ik gebruik niet zo dikwijls een camera, maar toch loop ik al een tijdje te overwegen een digitale camera aan te kopen.
    Een groot twijfelpunt is de optische zoom : 6 x of 10 x ? Ga ik met een 10 x veel meer plezier beleven ?? Maakt het eigenlijk veel uit ?

    Dank voor uw antwoord.


  • #2
    Misschien een idee om deze thread even door te lezen. Hier wordt ook veel over zoom uitgelegd.

    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=51502

    Meer info over zoom kun je ook vinden mbv de search functie linksboven op deze pagina.

    Belangrijker dan te weten hoeveel zoom je cam / lens moet hebben, is om te weten WAT je gaat fotograferen. Of wat je budget voor een cam + lenzen is? Of je een dslr wilt hebben of dat je liever een prosumer of een point & shoot camera hebt

    Mocht je op bovenstaande vragen een antwoord hebben, dan kunnen wij je gerichter helpen, want je vraag is nu wel erg algemeen. Ben benieuwd naar je antwoorden.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Gino,

      Spring eens binnen bij een goede fotoshop en vraag eens of je eens door een camera met 6X en een met 10x optische zoom (of soortgeljk) mag kijken. Dan zie je dadelijk het verschil.

      Of je er meer plezier gaat beleven aan 10x, hangt van je behoefte af. Als je de camera enkel gebruikt voor het occasionele vakantiekiekje ben je misschien beter af met een eenvoudig toestel met 3x zoom





      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment

      Working...
      X