Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude douche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koude douche

    Dat kan je wel zeggen als je een 4K / 3D TV koopt (Panasonic tx-50ax800e) om dan te moeten constateren dat ze nog de mogelijkheid hebben gevonden om die enkel FAT32 te laten kennen op USB en SD poorten.
    De trouwvideo van mijn oudste zoon werd in 2008 opgenomen in uitmuntende kwaliteit, wat een MOV bestand opleverde van 6GB. We mogen dus vergeten om dat eens te bekijken in de beste kwaliteit.
    Wat voor zin heeft het tenslotte om eventueel te gaan filmen in 4K als men zich moet beperken tot korte snapshots ?
    Ik denk Panasonic toch eens een serieuze brief te sturen.

    Is er nu echt geen enkele methode om die 4Gig beperking van FAT32 te omzeilen ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Koude douche

    exFAT gaat ook niet?
    Simplicity is the ultimate sophistication

    My pictures on Flickr | Flickriver

    Comment


    • #3
      Re: Koude douche

      Over Panasonic zwijg ik in alle talen

      D'r gaan er nog verschieten met hun nieuwe plasma's.

      Maar zoals gezegd: ik zwijg
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Koude douche

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Dat kan je wel zeggen als je een 4K / 3D TV koopt (Panasonic tx-50ax800e) om dan te moeten constateren dat ze nog de mogelijkheid hebben gevonden om die enkel FAT32 te laten kennen op USB en SD poorten.
        De trouwvideo van mijn oudste zoon werd in 2008 opgenomen in uitmuntende kwaliteit, wat een MOV bestand opleverde van 6GB. We mogen dus vergeten om dat eens te bekijken in de beste kwaliteit.
        Wat voor zin heeft het tenslotte om eventueel te gaan filmen in 4K als men zich moet beperken tot korte snapshots ?
        Ik denk Panasonic toch eens een serieuze brief te sturen.

        Is er nu echt geen enkele methode om die 4Gig beperking van FAT32 te omzeilen ?
        Eigenaardig, mijn twee jaar oude Panasonic aanvaard hier perfect een externe USB3 SSD schijf van 180 gig geformatteerd in ntfs zelfs zonder externe voeding.

        Comment


        • #5
          Re: Koude douche

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Eigenaardig, mijn twee jaar oude Panasonic aanvaard hier perfect een externe USB3 SSD schijf van 180 gig geformatteerd in ntfs zelfs zonder externe voeding.
          Je kan er dus zonder problemen en zonder verdere bewerking mee opnemen vanaf jouw tv?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Koude douche

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Over Panasonic zwijg ik in alle talen

            D'r gaan er nog verschieten met hun nieuwe plasma's.

            Maar zoals gezegd: ik zwijg
            Je spreekt wel heel erg in raadsels...

            Voor de rest is het trouwens een sublieme TV, maar die FAT32 vind ik ronduit schandalig.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Koude douche

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Eigenaardig, mijn twee jaar oude Panasonic aanvaard hier perfect een externe USB3 SSD schijf van 180 gig geformatteerd in ntfs zelfs zonder externe voeding.
              Ik heb een USB schijf zonder externe voeding van 1TB, geformateerd in NTFS, waar al mijn eigen videos op staan, wordt probleemloos herkend. De bewuste MOV file er eens bijgezet, niks te vinden. Ook niet als ik ze in een map plaats.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Koude douche

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Je spreekt wel heel erg in raadsels...

                Voor de rest is het trouwens een sublieme TV, maar die FAT32 vind ik ronduit schandalig.
                Nu je me toch de woorden uit de mond trekt: Panasonic plasma + geflikker

                Mijn tv (Samsung) formateert eerst alles: usb-stick of HD enz. enz.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Koude douche

                  Oorspronkelijk geplaatst door titto Bekijk bericht
                  exFAT gaat ook niet?
                  nope !
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koude douche

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Mijn tv (Samsung) formateert eerst alles: usb-stick of HD enz. enz.
                    De mijne niet (de uwe ook niet).
                    Enkel als je wil "opnemen" wordt er eerst geformatteerd.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koude douche

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      De bewuste MOV file er eens bijgezet, niks te vinden. Ook niet als ik ze in een map plaats.
                      Heeft het dan niet eerder met de codering te maken dat niet herkend wordt?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Koude douche

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik heb een USB schijf zonder externe voeding van 1TB, geformateerd in NTFS, waar al mijn eigen videos op staan, wordt probleemloos herkend. De bewuste MOV file er eens bijgezet, niks te vinden. Ook niet als ik ze in een map plaats.
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Heeft het dan niet eerder met de codering te maken dat niet herkend wordt?
                        Ik denk dat ook.

                        Misschien is er een niet herkende codec die spelbreker is?
                        -Kan je TV de .mov files wel lezen? Kan je eens een kopie hernoemen naar .avi en zien wat er gebeurt ?
                        -Je kan het .mov videobestand ook eens converteren naar bvb. een .mp4 file en dit proberen af te spelen op de T.V.
                        (Altijd met een kopie werken als je experimenteert....)
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Koude douche

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          De mijne niet (de uwe ook niet).
                          Enkel als je wil "opnemen" wordt er eerst geformatteerd.
                          Ja natuurlijk.
                          Als ik niets wil opnemen dan kan ik zo goed als alles aan mij tv hangen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Koude douche

                            Je kan eigen materiaal toch via netwerk spelen i.p.v. USB stick/HD. Zo loop je ook niettegen de beperkingen van FAT32 aan.
                            Ik speel alle videocontent vanaf mijn NAS, ook files >8GB.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Koude douche

                              mov converteren naar een meer ondersteund formaat

                              mov = quicktime = appel = niemand gebruikt dat

                              Comment

                              Working...
                              X