Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

focus eos 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • focus eos 70D

    Beste Bdr's

    sinds kort heb ik het heugelijke nieuws vernomen wat betreft focus van de eos 70D, deze zou te wensen overlaten in sommige instellingen. Deze zou minder zijn of van géén toepassing in de modu live vieuw.Heeft hier iemand al ervaring mee.Daar ik dit tekort komen op lens zou steken maar nu blijkt dat body in de fout zou gaan.Alle reacties van harte uiteraard daar dit toch een groot tekort komen zou zijn van,fabrikant en body.Wat is hier aan te doen eventueel (fabrikant in gebreke stellen)
    met vriendelijke groeten ysvogel

    prettige feesten

  • #2
    Re: focus eos 70D

    Bedoel je dit probleem ?




    "... some models of the 70D has issues with accurate focus when using the center focus point through the viewfinder with lenses wider than f/2.8 ..."

    Comment


    • #3
      Re: focus eos 70D

      ik stond vandaag op het punt een 70D te kopen totdat ik op allerlei "focus issues" berichten kwam op het internet, niet zomaar uit de lucht gegrepen issues door onervaren gebruikers maar problemen die voorkomen bij ervaren gebruikers die toch wel weten wat ze doen

      heb mijn aankoop uitgesteld ...

      ik zou ook wel eens willen weten of er hier mensen zijn die deze problemen ervaren met hun 70D ... ?
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #4
        Re: focus eos 70D

        meer info op http://photography-on-the.net/forum/....php?t=1354075
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: focus eos 70D

          Duizend bommen granaten je had beter Kapitein Haddock als forumnaam kunnen kiezen........
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: focus eos 70D

            Uit de bewuste forumpost:
            In Germany nearly 30-50% of all 70D's have a bad focus problem with lens apertures of 1.2 to 2.8 !
            The Cameras are not able to produce sharp pictures if you make them at a distance of 17+ feet Issues are:
            -Mostly in small (compared to the overall picture) to be focused objects
            - So often at remote distances
            - When lens aperture of 1.2 to 2.8 the problem has been observed and is at low depth of focus most clearly or at all visible
            - Often the problem occurs only with the Middle AF sensor
            Afgezien van dat laatste puntje vind ik dat eigenlijk vrij normaal gedrag.
            Focussen op details die relatief klein zijn in verhouding tot het sensorformaat en de AF-punten is altijd een beetje problematisch. Het valt vooral op bij groothoeklenzen of bij grote scherpstel-afstand, aangezien je net in die situaties probeert te focussen op een onderwerp dat niet een aanzienlijk deel van je zoeker vult.

            Het is zeker waar dat contrastdetectie (live view op dSLR) in zulke omstandigheden preciezer is dan fasedetectie (klassieke AF). Het is ook logisch dat kleine afwijkingen in focus vooral zichtbaar worden als het diafragma heel groot wordt en de scherptediepte dus klein is. Ik zou er mij niet al teveel zorgen in maken... het is vooral belangrijk je apparatuur en de beperkingen ervan te kennen en ermee om te leren gaan.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: focus eos 70D

              Zijn jullie niet te veel aan het bagatelliseren ?

              Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: focus eos 70D

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Duizend bommen granaten je had beter Kapitein Haddock als forumnaam kunnen kiezen........
                Hoe bedoel je ?

                Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

                Comment


                • #9
                  Re: focus eos 70D

                  Misschien toch eens de volledige forum thread ( zie link hierboven ) lezen; hierbij nogmaals een oproep aan eigenaars van een 70d om hun bevindingen mee te delen

                  Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: focus eos 70D

                    Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
                    Misschien toch eens de volledige forum thread ( zie link hierboven ) lezen; hierbij nogmaals een oproep aan eigenaars van een 70d om hun bevindingen mee te delen

                    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
                    Het gaat over de TS zijn bericht lijkt op een teksdtbalonnetje van de heer Haddock, duizend bommen en granaten.....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: focus eos 70D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Uit de bewuste forumpost:


                      Het is zeker waar dat contrastdetectie (live view op dSLR) in zulke omstandigheden preciezer is dan fasedetectie (klassieke AF). Het is ook logisch dat kleine afwijkingen in focus vooral zichtbaar worden als het diafragma heel groot wordt en de scherptediepte dus klein is. Ik zou er mij niet al teveel zorgen in maken... het is vooral belangrijk je apparatuur en de beperkingen ervan te kennen en ermee om te leren gaan.
                      Het gaat hier wel om de 70D met Dual Pixel Autofocus ttz. fasedetectie ook tijdens live view gebruik. Het is dus niet dat live view bij de 70D beter zou zijn omdat het contrast detectie gebruikt (wat de 70D niet doet).

                      Of, zoals Canon het zegt :

                      Dual Pixel CMOS AF employs the same measurement principle as a dedicated AF sensor, except that it is carried out directly with the image sensor. Its large coverage area enables smooth and reliable image-plane phase-detection AF for both still images and video with no reliance on dedicated AF sensors or contrast-detection AF.
                      Maar, het gaat om het verschil tussen de gewone, aparte fasedetectie sensor bij viewfinder gebruik en de dual pixel fasedetectie op de beeldsensor zelf bij live view gebruik. Er waren onverklaarbare verschillen in scherpte met lenzen van 2.8 en minder bij gebruik van het middelste scherpstelpunt. Een opstartprobleem/kinderziekte als een ander dat zo vaak optreedt bij nieuwe modellen. Alle recente modellen zijn aangepast en horen wel correct scherp te zijn.

                      Het is dus zeker geen geval van leren leven en werken met de beperkingen van de 70D, nee, het was wel degelijk een issue dat aanvankelijk werd genegeerd, dan ontkend, dan toch erkend en uiteindelijk rechtgezet door Canon.

                      Koop met gerust hart een 70D met recente produktiedatum.
                      Last edited by Empe; 20 maart 2015, 19:57.

                      Comment


                      • #12
                        Re: focus eos 70D

                        Wanneer is dit probleem ooit erkend geweest door canon ? Ik lees overal dat ze oordelen dat er geen enkel probleem is .... wie kan mij een concrete link doorgeven dat dit probleem duidelijk door canon erkend geweest is en dat recentere modellen hiervan geen last meer hebben ?

                        Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
                        Mijn website: http://www.michelpyck.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: focus eos 70D

                          Ik ben een fan van Tobias Gelston en zijn podcasts op Youtube en zijn webpagina's zoals te vinden onder de eerste link hoger in deze thread : http://digital.photorecommendations....s-point-issue/

                          Hij heeft zijn toestel ook 3 keer moeten binnensturen en heeft de 3 stappen ervaren. Na de derde keer was zijn toestel acceptabel scherp en het probleem voldoende verholpen. Om dat te weten te komen moet je wel al zijn video's van begin tot einde eens bekijken want die laatste bevinding heeft hij enkel ergens terloops aangehaald.

                          Enkele van zijn uitspraken vanop zijn website :

                          PhotoRec Toby 1 jaar geleden
                          Hi Dario - I understand your concern. I have tested a second more recently purchased 70D and it did not exhibit the issue - that doesn't guarantee that in all new 70Ds the problem is not present. But it does give hope that it isn't 100% widespread. The issue really only appears at those longer distances and using the center focus point. At the shorter distances it does not appear. Hope that helps. Canon has suggested I send mine in for service - I plan to next week and will update when I receive it back.
                          PhotoRec Toby 1 jaar geleden
                          I will just say that in 6 months of shooting I never noticed this issue AND only found it when I went looking for it. The conditions required to exhibit - around 30' subject distance at apertures wider than f/2.8 - that isn't one normally used by most people - doesn't make much sense to shoot that wide at that far of a distance. That all said I do understand your reservation but there is no indication that recently bought models suffer the same problem.
                          PhotoRec Toby 7 maanden geleden
                          +DigThat32 Really hard to tell how widespread this issue is. I certainly have heard less from users in the last few months but then again I really only ever heard from a small handful of people. I would buy and test with a prime. One of my moderators had luck in getting his fixed so there is hope. Overall a really nice camera.
                          PhotoRec Toby 4 maanden geleden
                          +NSNQST I am sorry to say that I am not convinced my camera is fixed but I haven't had time to carefully test. I have now sent it to Canon three times and the last time the replaced the mirrorbox and AF assembly and my quick tests were inconclusive and I have been traveling lots since and not able to fully test.
                          PhotoRec Toby 11 maanden geleden
                          I haven't been able to tell how widespread the issue. The good news is you won't really be affected unless you shoot in a fairly specific way - I have detailed testing instructions on my blog http://digital.photorecommendations....s-point-issue/ but you will need a fast lens to test.
                          Een update die niet meer is terug te vinden van zijn hand :
                          "I sent my 70D into the Canon Service center and now have it back. They responded that image sensor was incorrect and electronic adjustments were made. I have just started preliminary testing and can say that the difference between live view and viewfinder sharpness is still noticeable and sometime significant but seems to be almost completely corrected with AF Micro Adjustments – something that was not possible before."
                          Lijkt mij raar dat de image sensor fout zou zijn geweest want het is juist deze die gebruikt wordt bij liveview AF en juist bij liveview gebruik onder specifieke uitzonderlijke omstandigheden gaf die beter resultaat dan de dedicated aparte AF sensor die gebruikt wordt als de spiegel gebruikt wordt (dus viewfinder gebruik).

                          Google eens autofocus issues ... met ander type camera's, andere merken camera's ... je zal pagina's vol krijgen met dramatische beweringen ... telkens een bepaald model gelanceerd werd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: focus eos 70D

                            ok, deze morgen efkes door de zure appel gebeten en de beslissing genomen om de 70D in huis te halen

                            hieronder enkele testfoto's genomen op 2.8 met de 70-200 2.8 IS II en blijkbaar is er geen enkel probleem

                            ik ging eerst wachten op de 760D maar dan uiteindelijk toch voor deze gekozen

                            wat denken jullie van onderstaande foto's ?

                            enkel de laatste is op het rechteroog gefocust (met middelste focuspunt), de andere op het linkeroog









                            Mijn website: http://www.michelpyck.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: focus eos 70D

                              Ik zou gewoon verder genieten van de 70D en die knappe lens.

                              Let wel op het forumreglement ivm. de grootte van foto's.

                              Comment

                              Working...
                              X