Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera kopen help?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera kopen help?

    Hey

    Ik heb twee camera's gezien die ik zou willen aanschaffen maar weet niet goed waar ik als beginner het beste fotos mee kan maken.
    nl de Sony CyberShot DSC-HX300 of de Nikon D3200 + AF-S DX 18-55mm VR II zwart
    mits de nikon een reflexcamera is maar wel een goedkopere weet ik ook niet als beginnerling dat het goed is om voor zo'n camera te gaan en beter naar een gewone digitale camera te gaan.
    wat voor mij een wel belangrijk is dat ik snel fotos achter elkaar kan trekken en dat ik geen 5 seconden of zo moet wachten voor ik de tweede foto kan nemen.
    kan er iemand mij helpen met kiezen of wat info geven hierover ??
    alvast bedankt
    Dave

    http://img.cbcdn.net/products/287752...024&height=768

    http://img.cbcdn.net/products/216665...024&height=768

  • #2
    Re: Welke camera kopen help?

    wat is je ervaring tot nu toe?
    is het de bedoeling voor vlug leuke plaatjes te maken zonder denken
    of wil je best iets leren kennen van het toestel?
    mijn schoonvader heeft de sony Cybershot DSC-HX300 en vind hem top! (hij is vlug content en schiet altijd in de automatische stand + vind de GIGANTISCHE zoom top)
    mijn zoon heeft de nikon d3200 en vind hem ook top (veel betere beeldkwaliteit, lichtsterkere en grotere sensor en snellere AF)

    ikzelf zou zowieso de nikon aanraden (prijs-kwaliteit top) aangezien het gewicht bij allebei de toestellen laag is
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera kopen help?

      Ja die optische zoom van 50x is super maar dat telt niet alleen ik hou van mooi getrokken fotos maar als ik voor de d3200 ga moet ik nog een andere lens kopen vermoed voor verder weg fotos te nemen en de welke raden jullie mij dan aan ?de d3200 zal kwa snelheid van fotos nemen wel de beste zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera kopen help?

        Ga je enkel op de Automatische stand foto's nemen, of wil je alle instellingen handmatig ook beheersen?

        Wil je meer zoom met de nikon, dan kan je ook voor de kit gaan met 18-55 en 55-200 lens. Dan heb je al heel wat meer zoom maar moet je wel je lenzen wisselen.
        Je kan ook de kit nemen met 18-105, dan heb je wat minder zoom, maar hoef je niet zo vaak te wisselen...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera kopen help?

          Ja veel op automatische stand en je met lenzen werken is dan weer het nadeel als je op vakantie bent want dan moet je steeds je lenzen overal mee nemen en met een compactcamera is dat niet alleen wil ik graag weten id. Die Sony dsh hx 300 snelle foto's kan nemen dit vindt ik dan wel belangrijk.
          Tweede vraag :

          Stel ik trek een foto met de Sony camera en ik trek dezelfde object met bv een spiegelreflexcamera met een standaard lens bv een canon-eos-1200d-18-55mm-dc-III heb ook gelezen dat een RAW formaat ook beter is geen verlies zou je dan meteen zien dat de spiegelreflexcamera mooier foto's neemt dan de compact Sony camera ?

          Bij een spiegelreflexcamera heb je ook nog een flitser nodig dit is steeds een optie vermoed ik ?
          Alvast bedankt
          Last edited by on7tz; 21 december 2014, 20:38.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera kopen help?

            Op die eerste vraag kan ik je geen eenduidig antwoord geven. Dat hangt af van de snelheid waarmee de sony beelden kan verwerken. Ook weet ik niet of je foto's in burst mode (vb 5 foto's per seconde) bedoelt, of gewoon snel een paar keer achter elkaar op de ontspanknop drukken bedoelt.

            Wat vraag 2 betreft: Raw formaat geeft de mogelijkheid om achteraf makkelijker je foto's te bewerken zonder dat er veel kwaliteit verloren gaat. indien je foto's niet gaat bewerken, en gewoon mooie foto's rechtstreeks uit de camera wilt, zou ik sowiso altijd op JPEG schieten, de verschillen zullen minimaal zijn (tenzij je gaat bewerken natuurlijk). Nadeel van RAW formaat is dat je je foto's moet omzetten naar JPEG formaat wanneer je ze op je pc wilt zetten. Dit vraagt ook tijd en een converter.

            Wat de flitser betreft, die zit standaard ingebouwd in de meeste goedkopere spiegelreflexen. Een externe flits kopen is enkel nodig wanneer je je echt met fotografie gaat bezighouden en alles manueel wil bedienen...
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera kopen help?

              Ok bedankt voor alle info
              Ik denk dat ik voor de Sony alpha slt-a58 ga ziet er een leuk toestel uit enkel het tft scherm mocht groter zijn voor de rest
              Geven ze hele goede commentaar hoge iso waarde en neemt mooie foto's.
              Denk dat ik hier voor een beginner veel plezier ga aan beleven als ik nog een andere lens bij koop.
              Dave

              Comment

              Working...
              X