Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze tussen pentax k-50 en nikon D5300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze tussen pentax k-50 en nikon D5300

    Hallo,
    Graag jullie deskundige mening.
    Ik zou graag 1 van deze twee camera's kopen voor kerstmis, ik fotografeer vooral mijn zoontje van 3j en landschappen ook wil ik mij toeleggen op experimentele fotografie (nachtfoto's etc).
    Welke zouden jullie mij aanraden. Ik wil ook enkel prime lenzen (oa 50mm 1.8). Budget 2000 euro (wil meer investeren in goede lenzen !)
    Mvg
    Oli
    canon of een sony

  • #2
    Re: keuze tussen pentax k-50 en nikon D5300

    wat is je ervaring in fotografie?
    ik heb geen ervaring met Pentax, dus daar heb ik geen raad....
    maar voor landschappen en nachtfoto's enz... zul je toch vooral een uwa nodig hebben, en voor crop camera's heb je die bij nikon niet echt
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: keuze tussen pentax k-50 en nikon D5300

      weinig of geen ervaring !
      Heb je echt geen uwa bij nikon ?
      canon of een sony

      Comment


      • #4
        Re: keuze tussen pentax k-50 en nikon D5300

        Toch wel: een 10-24 zoom (+- 800 €), of de Tamron-versie (is ook heel goed, +- 400 €)
        Nikon Df

        Comment


        • #5
          Re: keuze tussen pentax k-50 en nikon D5300

          En dan nog de Sigma's 10-20 en 8-16 en bedenk dat veel 3rd party lenzen niet voor Pentax te koop zijn.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: keuze tussen pentax k-50 en nikon D5300

            ik bedoelde een uwa-prime...
            beter leren typen (tekst herlezen enz....)
            sigma 8-16 en tokina 11-16 schijnen zeer goed te zijn
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment