Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brooks Falls 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brooks Falls 2


    ....catched....!


    Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
    http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

  • #2
    Re: Brooks Falls 2

    Leuk moment en deze is beter afgewerkt, er zit iets meer contrast in de beer
    Mooie opname

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Brooks Falls 2

      Dit is méér dan een leuk moment. Dit zou de HOF moeten worden. Ik weet hoe aartsmoeilijk het is om een beer mét zalm vast te leggen. Komt nog de aartsmoeilijke belichting van enerzijds het schuimende water, en anderzijds de beer zijn donkere vacht. Zeg maar; net als een actieshot van een bruidspaar, maar dan waarschijnlijk nog eens onder slechte weersomstandigheden (weinig zon). Iets van hoger niveau qua natuurfoto heb ik hier de laatste weken nog niet zien passeren.

      Absolute topplaat! Een welgemeende proficiat!
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Re: Brooks Falls 2

        Eens met Jochen

        Comment


        • #5
          Re: Brooks Falls 2

          Bedankt voor de fijne reacties.
          Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
          http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

          Comment


          • #6
            Re: Brooks Falls 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Dit is méér dan een leuk moment. Dit zou de HOF moeten worden. Ik weet hoe aartsmoeilijk het is om een beer mét zalm vast te leggen. Komt nog de aartsmoeilijke belichting van enerzijds het schuimende water, en anderzijds de beer zijn donkere vacht. Zeg maar; net als een actieshot van een bruidspaar, maar dan waarschijnlijk nog eens onder slechte weersomstandigheden (weinig zon). Iets van hoger niveau qua natuurfoto heb ik hier de laatste weken nog niet zien passeren.

            Absolute topplaat! Een welgemeende proficiat!
            Sorry Jochen, dit vind ik meer een aanval op de mensen die hier de moeite doen in eigen land om een deftige opname te maken op een natuurlijke manier.
            Volgens jouw zijn dus de beste opnames degene waarvoor je betaalt hebt, met andere woorden een reis boeken en onder toezicht en met hulp geleidt worden naar de mooiste en beste plaatsen om een foto te maken. (dat heb je al meermaals laten blijken hier in het verleden ...)

            Een goede opname van een vogel hier in België kan even mooi zijn als een opname van een beer of een leeuw.
            Meestal is zelfs die vogel hier in onze lage landen schuwer van een mens dan die Leeuw in Afrika die zelfs niet meer opkijkt als de zoveelste wagen passeert met de toeristen.
            Als ik 1500€ uitgeef kan ik ook deze plaatjes maken, begeleidt en met de hulp van ...

            De uitdaging in echte natuurfotografie ligt 'm er volgens mij in om zelfs in onze "lage landen" een mooie opname te kunnen maken zonder dat er geld moet aan gespendeerd worden.
            Misschien wel een uitdaging ....

            PS. Niet dat ik wil zeggen Danny dat dit niet een goede opname is hé, zeker niet en deze mag zeker voor mij zo de HOF in !

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Brooks Falls 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Dit is méér dan een leuk moment. Dit zou de HOF moeten worden. Ik weet hoe aartsmoeilijk het is om een beer mét zalm vast te leggen. Komt nog de aartsmoeilijke belichting van enerzijds het schuimende water, en anderzijds de beer zijn donkere vacht. Zeg maar; net als een actieshot van een bruidspaar, maar dan waarschijnlijk nog eens onder slechte weersomstandigheden (weinig zon). Iets van hoger niveau qua natuurfoto heb ik hier de laatste weken nog niet zien passeren.

              Absolute topplaat! Een welgemeende proficiat!

              Als het om te lachen is vind ik je opmerkingen wel geslaagd, en ik begrijp al helemaal niet wat hier moeilijk aan is om te fotograferen..
              Iedereen die naar ginds gebracht wordt kan deze opname maken, misschien zelf eens proberen om vluchtshots van vogels te maken.
              Ligt qua moeilijkheidsgraad toch iets hoger dacht ik.

              Over de foto zelf: moment is natuurlijk schitterend, leuke foto en mag van mij ook best de hof in hoor..!

              Groeten,
              Raf
              Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Brooks Falls 2

                Die beer zit haast iedere dag op dezelfde plaats nabij de Brooks falls te vissen. Vanop een platform kan je die fotograferen. Ik heb, net als heel veel anderen, haast dezelfde foto van die beer. Weliswaar zonder zalm en omdat ik geen geduld had te wachten op dat moment (zie: bij Alaska 2014, p. 103-104). Op dat punt heeft deze foto dus wel toegevoegde waarde. Die beer is heel gekend en de plaatselijke rangers vertellen daar graag het verhaal bij: die beer eet graag van die fitte, "zilverachtige" zalmen die de rivier opzwemmen en vist niet op de makkelijker te vangen, roodkleurige zalmen die niet meer de kracht hebben om die falls op te zwemmen. Die beer is niet voor niks zo dik.
                Of een reis nu veel of weinig heeft gekost, of de foto vlak bij huis is gemaakt of ver weg, heeft voor de toeschouwer niet veel belang: het enige wat telt is of een beeld je aanspreekt, iets met je doet, emotie losweekt, ... Maw het is niet omdat een beeld veel geld, moeite of tijd heeft gekost, dat het ook een algemeen gewaardeerde superplaat is. Hopelijk heeft de fotograaf veel plezier beleefd aan het maken van de foto en evt ook aan de voorbereiding. Just my 2 cents.
                Last edited by dzumbo; 22 december 2014, 13:38.
                mijn foto's: www.reneheylen.be

                Comment


                • #9
                  Re: Brooks Falls 2

                  Kijk, ik begrijp de tegenstanders, maar ik ga echt niet op een dure reis om "dure" plaatsjes te kunnen schieten...diegenen die wild in de natuur, live hebben waargenomen weten dat dit een onvergetelijke ervaring geeft, zowel in de lage landen als verder weg. Een aantal dingen wil ik met mijn eigen ogen gezien hebben, alvorens het wegens te oud of financieel niet meer kan...en uiteraard laat ik dan mijn camera niet thuis en probeer ik er het beste van te maken.
                  Ik ben er dan ook heel dankbaar voor dat wij deze reizen kunnen maken.
                  Gr, Danny
                  Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                  http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brooks Falls 2

                    Mooie foto, bloederige en verse zalm. Een foto is om na te genieten van het moment, beleef je elke reis of gebeurtenis opnieuw bij het bekijken.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brooks Falls 2

                      Zo heeft iedereen een mening over een gemaakte foto. Goede zaak is, dat er foto's genomen en getoond worden.

                      Ik kan deze foto zeker smaken.

                      Pixelboy

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brooks Falls 2

                        Goed moment hoor, daar zijn velen jaloers op.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brooks Falls 2

                          Dit is een locatie met een hoge slaagkans; neemt niet weg dat de foto nog altijd moet genomen worden; er zijn ook - zelfs betalende - locaties waar de slaagkans miniem is en de omstandigheden erbarmelijk.
                          https://www.julienherremansphotography.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brooks Falls 2

                            Mooie reeks met deze als beste voor mij.
                            Zie ook flickr

                            Comment

                            Working...
                            X