Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens Canon Pro1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens Canon Pro1

    Heb sinds een maand een Pro1 en redelijk content van. Maar sinds een week problemen met het objectief. Voordien altijd analoog en manueel gewerkt (FD objectieven), dus ik had al mijn vraagtekens bij al die electronische AF lens.
    Nu rammelt het er vanbinnen enorm bij het opstarten en zoomen. Regelmatig een LENSerror, waarbij de camera zichzelf afzet. Soms lukt de opstart gewoon niet. Op de uiterste (langste) brandpuntafstand gaat hij zowieso in error.
    Hij is in garantie maar hoelang ben ik hem dan kwijt ? Bij Canon kon men geen antwoord geven hierop. Het is vakantie en ik wil hem nu geen maand missen.
    Iemand ervaring hiermee ? Of een tip voor een snelle herstelling ?

  • #2
    ALs ik jou was zou ik er toch vanuit gaan dat je hem een maand gaat missen.

    Comment


    • #3
      Ik wil je niet ontmoedigen, maar gezien de vakantie, zou ik zeggen zes tot acht weken... (Canon zijn niet van de rapste, maar het is ondertussen al wat verbeterd - in 2001 zat mijn 28-135 IS USM meer dan drie maanden weg )
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by cr26118
        Heb sinds een maand een Pro1 en redelijk content van. Maar sinds een week problemen met het objectief. Voordien altijd analoog en manueel gewerkt (FD objectieven), dus ik had al mijn vraagtekens bij al die electronische AF lens.
        Nu rammelt het er vanbinnen enorm bij het opstarten en zoomen. Regelmatig een LENSerror, waarbij de camera zichzelf afzet. Soms lukt de opstart gewoon niet. Op de uiterste (langste) brandpuntafstand gaat hij zowieso in error.
        Hij is in garantie maar hoelang ben ik hem dan kwijt ? Bij Canon kon men geen antwoord geven hierop. Het is vakantie en ik wil hem nu geen maand missen.
        Iemand ervaring hiermee ? Of een tip voor een snelle herstelling ?
        Indien bij Canon Benelux of Duitsland gekocht krijgt de dealer direct een nieuwe van Canon. Gewoon terugbrengen en de dealer ruilt het direct om of je krijgt de euros terug.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Originally posted by Otto Knap
          Indien bij Canon Benelux of Duitsland gekocht krijgt de dealer direct een nieuwe van Canon. Gewoon terugbrengen en de dealer ruilt het direct om of je krijgt de euros terug.
          Dat geldt volgens de verkoper enkel binnen de eerste week.
          Bij Canon sprak men enkel over een herstelling. Er wordt op het garantieformulier ook met geen woord gerept over een ruil.

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Enkele tijd geleden had ik een probleem met mijn G5
            Ik had eerst contact opgenomen met de winkel waar ik hem had gekocht, daar konden ze me een vervangtoestel geven, maar dat was het niet eens waard... zo kon ik even goed zonder camera verder.

            Heb dan contact opgenomen met canon, camera opgestuurd naar diegem, en snel kreeg ik al terug telefoon (denk 2 weken later) dat ik er terug om mocht gaan. Alles goed, ik kom thuis, neem wat foto's, weer een probleem. Kwaad terug naar canon gebeld en duidelijk gemaakt dat ik mijn camera echt niet kon missen... ze hebben me dan weer een week laten wachten, en ik zou een nieuwe camera krijgen. Ok, ik krijg telefoon en mag er om gaan. Kom daar toe in diegem, niemand weet van iets. Echt niemand kon me verder helpen. Volgende dag terug telefoon naar mn contactpersoon, dr was iets misgelopen tijdens de verzending van het herstelbedrijf naar hun . Hij zou me opbellen wanneer ik weer mocht gaan, een week later terug geweest, contactpersoon niet aanwezig (alweer niet), de rest wist ook opnieuw niet hoe alles ineen zat. Ik moest de dag erna foto's nemen op het trouwfeest van mn ouders, dus ik had heel zeker een camera nodig. Ben daar gebleven, tot ik met een zelfde vervangtoestel terug naar huis mocht
            Nog een weekje later, terug naar Diegem. Nieuw toestel gekregen, en voor de problemen kreeg ik er een microdrive bovenop.
            Dat was voor mij wel het minste wat ze konden doen... want telkens van waregem (west-vlaanderen) naar Diegem is ook niet alles...

            Alvast veel succes met je camera
            en ik hoop dat het bij jou niet zo een probleem vormt.

            btw, ik had mn camera slechts een goeie maand.

            Comment


            • #7
              ik woon hier op enkele km van diegem.
              Maar aan de telefoon (helpdesk) zeggen ze bij Canon dat er in Diegem geen servicecenter meer zit dus dat ik daar niet kan gaan doen.
              Jammer.
              Zijn deze lange servicetijden typisch Canon ? Koop ik volgende keer beter een ander merk ?

              Comment


              • #8
                Als dat er in Diegem niet meer is, zou ik niet weten naar waar het verhuist is. Bij mij moest deze ook wel verzonden worden, maar ik had toch in Diegem steeds mn contactpersoon.

                Misschien kan je even de winkel contacteren waar je die hebt gekocht.

                Comment


                • #9
                  Ik heb een klein probleempje met mijn G5. Bij de dealer verwachtten ze ook dat ik hem minstens een maand kwijt zou zijn bij een herstelling en ik kon niet wachten tot na het verlof wegens mijn garantieperiode. Uiteindelijk heb ik mijn camera niet laten herstellen. Dat ambetantigheidje (schermpje werkt niet als het tegen body geklapt is) laat ik nu zo; foto's maken doet hij nog altijd perfect.

                  seppuku.

                  Comment

                  Working...
                  X