Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor

    Ik ben op zoek naar een monitor voor mijn fotobewerking , moet met HDMI aansluiting zijn.

    Welke raden jullie aan ? Budget +-300 EUR
    Ik dacht aan de Eizo EV2450 ( 1920x1080 , 16:9 verhouding ) of de Dell U2415 ( 1920x1200 , 16:10 )
    Beide ong een 300 EUR

    Bedankt ,

    Guy
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

  • #2
    Re: Monitor

    Een 16:9 is erg breed voor kantoor en fotowerk, maar het helpt om de taakbalk naar de zijkant te verschuiven.
    Ik zou een 16:10 scherm nemen, dan moet je de EV2455 met de Dell vergelijken.

    Ik heb het vroegere model EV2336, de kleurweergave is goed (96% sRGB), maar de lichtintensiteit is niet helemaal egaal in de hoeken (althans ik had beter verwacht van zo'n goed merk).
    Hopelijk is de nieuwe serie beter.
    Het is natuurlijk hun goedkope reeks, en je betaalt de naam erbij.

    Bij Dell ga je meer voor je geld hebben.
    De U2415 dekt in elk geval 99% van de sRGB ruimte en blijkt in de fabriek gecalibreerd te zijn.
    Heeft nu ook flikkervrije lichtregeling zoals de EIZO's.

    PS: dit alles in de veronderstelling dat je geen wide gamut scherm wil.
    Last edited by palombian; 18 december 2014, 13:29.

    Comment


    • #3
      Re: Monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Een 16:9 is erg breed voor kantoor en fotowerk, maar het helpt om de taakbalk naar de zijkant te verschuiven.
      Ik zou een 16:10 scherm nemen, dan moet je de EV2455 met de Dell vergelijken.

      Ik heb het vroegere model EV2336, de kleurweergave is goed (96% sRGB), maar de lichtintensiteit is niet helemaal egaal in de hoeken (althans ik had beter verwacht van zo'n goed merk).
      Hopelijk is de nieuwe serie beter.
      Het is natuurlijk hun goedkope reeks, en je betaalt de naam erbij.

      Bij Dell ga je meer voor je geld hebben.
      De U2415 dekt in elk geval 99% van de sRGB ruimte en blijkt in de fabriek gecalibreerd te zijn.
      Heeft nu ook flikkervrije lichtregeling zoals de EIZO's.

      PS: dit alles in de veronderstelling dat je geen wide gamut scherm wil.
      Bedankt voor je advies. De EV2455 vind ik wat duur in vergelijking met de Dell.
      Ik ga voor de Dell gaan .
      My flickr
      https://www.guyp-photo.com

      Comment


      • #4
        Re: Monitor

        Ik zou dus ook voor de Dell UltraSharp U2415 Black LED IPS gaan.
        Bij Redcoon kost die amper 269 EUR (geen verzendkosten) en die heeft zelfs een A+ energie label.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik zou dus ook voor de Dell UltraSharp U2415 Black LED IPS gaan.
          Bij Redcoon kost die amper 269 EUR (geen verzendkosten) en die heeft zelfs een A+ energie label.
          Zopas de U2415 besteld bij Redcoon , voor onder de kerstboom
          My flickr
          https://www.guyp-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: Monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
            Zopas de U2415 besteld bij Redcoon , voor onder de kerstboom

            Nog 6 x slapen
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Monitor

              Spijtig , zopas mijn bestelling bij Redcoon moeten annuleren. Schijnbaar kan mijn Dell 15z laptop maar een maximum resolutie aan van 1600x1200 .
              Had ik eerder moeten checken. Het zal eerst een nieuwe laptop worden die hogere resolutie aankan .
              Last edited by gupe; 23 december 2014, 17:39.
              My flickr
              https://www.guyp-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: Monitor

                Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                Spijtig , zopas mijn bestelling bij Redcoon moeten annuleren. Schijnbaar kan mijn Dell 15z laptop maar een maximum resolutie aan van 1600x1200 .
                Had ik eerder moeten checken. Het zal eerst een nieuwe laptop worden die hogere resolutie aankan .
                Het scherm van de laptop is beperkt, maar waarschijnlijk kan de videokaart hogere resoluties naar buiten sturen (lukt in elk geval met mijn netbook).

                Comment

                Working...
                X