Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen sneeuw meer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen sneeuw meer.

    Base stop volgend jaar met zijn aanbod voor digitale televisie, Snow. De dienst is niet rendabel.

    Base pakte in 2012 uit met een aanbod voor vaste telefonie, vast internet en digitale televisie
    aar aanleiding van de openstelling van de vaste netwerken toen.
    De hoop was toen door te breken op de markt en een alternatief te bieden voor klanten van Telenet en Belgacom,
    maar dat pakte niet uit zoals gehoopt.

    Base stop volgend jaar met zijn aanbod voor digitale televisie, Snow. De dienst is niet rendabel.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Geen sneeuw meer.

    Ik vrees dat je al met een enorm voordeel moet aankomen tov de grootmachten om de mensen te doen overstappen. De gewoonte en de schrik voor het onbekende zit er vaak in (ben er zelf ook schuldig aan op vele gebieden. Kopen wat je kent.)

    Comment


    • #3
      Re: Geen sneeuw meer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
      Ik vrees dat je al met een enorm voordeel moet aankomen tov de grootmachten om de mensen te doen overstappen. De gewoonte en de schrik voor het onbekende zit er vaak in (ben er zelf ook schuldig aan op vele gebieden. Kopen wat je kent.)
      Ja, zo is het
      Ben voor de 1ste keer in mijn leven veranderd van autoverzekering....
      Ik betaal iets minder plus de bestuurder is nu ook verzekerd
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Geen sneeuw meer.

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ja, zo is het
        Ben voor de 1ste keer in mijn leven veranderd van autoverzekering....
        Ik betaal iets minder plus de bestuurder is nu ook verzekerd
        Voor gsm ben ik van proximus naar telenet gegaan toen die een aanbieding hadden van 15/maand die interessanter was dan wat ik had (en ik was al klant voor internet en tevreden van de service. De prijzen... tja... daar is de gekende discussie over (tov buitenland)).
        Qua bank ben ik ook overgestapt na de extra kosten bij Fortis voor vanalles en nog wat beu te zijn. Het is VDK geworden. Ook een veel menselijker contact daar, je bent geen nummer. Heeft wel een paar jaren geduurd en ik heb mezelf een schop onder de kont moeten geven van "allez, maak er es werk van". Ook dat is een drempel die velen waarschijnlijk tegenhoudt, onderschat gemakzucht niet :-)
        Het helpt ook als je iemand kent die het doet. Na mij zijn mijn ma en mijn broer ook gevolgd :-)

        Comment


        • #5
          Re: Geen sneeuw meer.

          Op mijn kerst- en nieuwjaarskaarten staat nog sneeuw..
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Geen sneeuw meer.

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Op mijn kerst- en nieuwjaarskaarten staat nog sneeuw..
            Yes; ook op die van mij.
            Zijn vandaag trouwens vertrokken.
            (lokaal)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Geen sneeuw meer.

              Ik heb nog wat ijs in de vriezer LOL.
              Wie weet wat het begin van volgend jaar zal bieden, als ik me niet vergis hebben we 2 jaar geleden dan ook nog sneeuw gehad.

              Jammer dat base uit de markt gezet is. Die mensen kijken natuurlijk ook naar rendabiliteit.
              Moet er wel bijgezegd worden dat ze ook niet echt veel inspanning gedaan hebben om met een goed aanbod te komen/reklamestunten etc...
              In Belgie zit de boel muurvast als het om rechten gaat voor uitzendingen. Zo is er ook alleen in Belgie een monopolie op het zenderschema !!!
              Kranten en boekjes moeten betalen om het tv-programma te mogen publiceren. Nergens anders in het buitenland is dat zo.

              Nu, volgens de geruchten is europa de boel wat aan het forceren en zou ook telenet zijn kabel moeten openstellen voor concurentie.
              Ik denk dat de boog dan wel gespannen zal zijn zeker voor aanbod van televisie.

              Ook al is IpTV in lichte opmars, mensen gaan nu eenmaal gaan werken, komen thuis, eten wat en kijken dan graag naar het nieuws en hun series op vast uur.

              Het netwerk van belgacom is al een tijdje open voor ander leveranciers maar die kopen ze dan gewoon op (zoals scarlet). In het begin was er sterk aanbod van zowel edpnet als dommel voor internet maar ondertussen is het daar ook wat stil aan de overkant en zijn de prijzen van de concurentie relatief hoog zelfs.

              Comment


              • #8
                Re: Geen sneeuw meer.

                Deze link kreeg ik van iemand in mijn mailbox. Weet niet of het iets is maar 'k heb me maar ingeschreven: groepsofferte.be

                Comment


                • #9
                  Re: Geen sneeuw meer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  Ik vrees dat je al met een enorm voordeel moet aankomen tov de grootmachten om de mensen te doen overstappen. De gewoonte en de schrik voor het onbekende zit er vaak in (ben er zelf ook schuldig aan op vele gebieden. Kopen wat je kent.)
                  Inderdaad. Neem nu de banksector: Dik 20 jaar geleden heb ik de toenmalige ASLK gelaten voor wat ze was (toen ze met die absurde kosten op zichtrekeningen begonnen). Heeft me nu toch al dik 1500 euro opgebracht (800 euro aan VISA kaartkosten en pakweg 20 keer 40 euro aan "bijdragen" voor alles en nog wat).
                  Ik spring niet van de hak op de tak, maar na 20 jaar ga ik de rekening bij die (toen zeer vooruitsrevend, nu een grijze muis geworden) bank (Argenta) opzeggen omdat ik ze niet meer gebruik.
                  Ik ontvang nu een kleinigheid (5 cent) per verrichting die ik doe + 1% rente op de zichtrekening (Keytrade Bank), 2% op tankbeurten via Mastercard en 1% op de rest, plus 3% op internetaankopen via VISA (Beobank). Scheelt samen toch ongeveer 200 euro per jaar tov een gratische rekening en zo'n 350 euro tov een grootbankrekening.
                  Hier wordt dus alles wat kan met kredietkaart betaald en mooi op het einde van de periode met een overschrijving vereffend.
                  Wie nog betere alternatieven kent mag ze hier natuurlijk komen melden.
                  Maar het strafste van al vind ik toch dat nog altijd het overgrote deel van de spaargelden bij de grootbanken zit, waar je binnenkort misschien mag gaan betalen om er je geld te "parkeren".
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen sneeuw meer.

                    Tja, als je 160 Mbps gewoon bent, en alles werkt prima, dan schakel je toch niet zo makkelijk over.

                    Mijn vader had vroeger internet en telefoon van Base (nog voor de digitale TV).
                    Dat was goedkoper dan TN en Proximus, maar werkte echt slecht.
                    Zeer traag internet, en de telefoon die echt héél regelmatig gewoon niet werkte, of gesprekken die afgebroken werden. Hoe dikwijls heb ik hem toen gebeld en de melding gekregen: "Nummer niet toegekend".

                    Als ze dan afkomen met Snow, dan denk je toch even na. Wat GSM betreft, is het netwerk van Base ook niet het beste....

                    Ik vrees dat het merk verbrand was voor ze begonnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen sneeuw meer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Wat GSM betreft, is het netwerk van Base ook niet het beste....
                      Dit detail wordt zo stilaan een afgezaagde dooddoener.
                      Er is echt nog weinig verschil tussen de drie hier te lande. Proximus misschien iets beter qua 4G, maar veel te veel slechts 2G en die is gewoon niet vooruit te branden. Mobistar is naar het schijnt aan een ferme inhaalbeweging bezig, ze waren stilaan een komplete ramp aan het worden qua data.
                      Base hangt daar ergens tussenin.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen sneeuw meer.

                        Tja, maar de naam is verbrand hé.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen sneeuw meer.

                          korte aanvulling op de nevendiscussie hier:

                          Telenet voor gsm (op het mobi* netwerk) geeft wel regelmatig maar 2G ipv 3G heb ik gemerkt. M'n vriendin (proximus) lijkt betere 3G dekking te hebben.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen sneeuw meer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                            Telenet voor gsm (op het mobi* netwerk) geeft wel regelmatig maar 2G ipv 3G heb ik gemerkt. M'n vriendin (proximus) lijkt betere 3G dekking te hebben.
                            Hangt van veel zaken af en mogelijks is het 5 meter verder net omgekeerd.
                            Hier hebben ze achter ons vorige weken een grote metalen constructie gezet (hangar) en die staat nu tussen de zendmast en onze woning ... het is nu gedaan met binnen bellen via mobiel netwerk (alle providers).
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen sneeuw meer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Hangt van veel zaken af en mogelijks is het 5 meter verder net omgekeerd.
                              De zetel verzetten dan, dat zij maar op 2G gaat!

                              Comment

                              Working...
                              X