Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 6000 - stabiliteit - grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha 6000 - stabiliteit - grip

    Hallo,

    Ik ben zo goed als overtuigd om de alpha 6000 met de Sony Zeiss 16 - 70 mm lens te kopen.

    Ik twijfel nog op het volgende punt.

    Ik vrees dat dit toestel door zijn laag gewicht en beperkte afmetingen minder "stabiel" in de hand ligt in vergelijking met een DSLR type toestel zoals mijn huidige Canon 350D. Een gevolg zou kunnen zijn dat de foto's minder goed horizontaal / verticaal uitgelijnd zijn (scheef resultaat).

    Even proberen in een winkel heeft mij nog geen uitsluitsel in dit verband gegeven.

    Help de beeldstabilisatie hierbij ? In de 350D heb ik deze stabilisatie niet.

    Ervaring van een alpha 6000 of gelijkaardig toestel bezitter ?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Sony alpha 6000 - stabiliteit - grip

    Dat een systeemcamera kleiner is dan je oude 350D, dat is een feit. Al is een 350 nu zelf niet zo groot en zwaar tov bv de 1D(s) reeks :-).
    Maar dat moet je zelf aanvoelen en nog eens opnieuw proberen in de winkel ... Handen als kolenschoppen zullen zo een toestelletje veel te klein vinden.

    Wat kwaliteit betreft, zou je er toch een dijk van een toestel moeten aan hebben (ik heb het zelf niet hoor, daar niet van) volgens de commentaren.
    Naar uitlijnen toe heb ik al gelezen dat je zowel in de zoeker als op je schermpje een grid kunt zien: perfect om op uit te lijnen. Zie deze commentaar op dit forum: http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...id-503476.html
    Of je er ook, zoals bij de Sony A55, A77 ... een waterpas kunt laten verschijnen, dat weet ik niet.

    Beeldstabilisatie helpt je niet om je toestel rechter te houden, maar wel om beweging te neutraliseren en dus gemakkelijker een wat hogere sluitertijd te kunnen gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha 6000 - stabiliteit - grip

      De A7 heeft ook de waterpas in de zoeker,dus ik vermoed dat de 6000 dit ook wel zal hebben.Dit is een zeer interessante functie,oa voor landschappen.Ik zou het niet meer willen missen

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha 6000 - stabiliteit - grip

        Ik kom ook van kleine DSLR (Nikon D3200) en vindt de a6000 evengoed in de hand liggen. De a6000 heeft een schitterende en supersnelle autofocus, vandaar ook mijn overstap. Gridlijnen zijn idd in de viewfinder te zien en voldoende voor mij. Ik heb ook lang getwijfeld over de Zeiss 16-70, maar heb toch gekozen voor 18-105 G. Onterecht stazt deze lens in de schaduw van Zeiss, want de resultaten zijn veel beter dan verwacht van deze zoomlens. Je kan beter voor het prijsverschil van +300€ een prime erbij kopen vindt ik.

        Comment

        Working...
        X