Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits op geluid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits op geluid

    weet er iemand onder jullie een goeie site in BE of NL waar ik een flits kan bestellen die reageert op geluid?
    het is om een slechthorende te helpen om de bel te horen (zien)
    ik weet dat ze die dingen bij laperre hebben maar die kosten dan ook weer redelijk wat,nu,als die mens ermee geholpen is mag het al wat kosten zal je zeggen,klopt maar ik zou die persoon toch de keuze willen laten tussen de duurdere en de goedkopere oplossing...
    de persoon in kwestie had er vroeger die je in het stopcontact kon steken (zender+ontvanger) en die deden goed dienst alleen dat ze van de grote kant waren (een 20x25cm)
    ik had ook zitten denken aan een babyfoon,waar de zender dan in de hal kan staan en de ontvanger in de ruimte waar de persoon zich bevindt of misschien zelfs draadloos om bij zich te dragen in huis...

    alvast dank voor de reacties
    grts; M

  • #2
    Re: flits op geluid

    Een triggertrap? Probeer ook eens dx.com, ik zocht dit http://www.dx.com/s/sound+trigger en daar stat wel wat tussen denk ik.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: flits op geluid

      Een paar lampen die (desnoods via een relais) parallel aan de bel geschakeld zijn, is zeker te simpel ?

      Comment


      • #4
        Re: flits op geluid

        Comment


        • #5
          Re: flits op geluid

          das een intressante link,thx

          grts; M

          Comment


          • #6
            Re: flits op geluid

            In bijna elke Brico kan je van die dingen vinden. De meeste vervangen de deurbel door een ontvanger die als bel dienstdoet en daar zijn ook modellen met een flitslicht van. Kleine versies van 15x10x10 bestaan.

            Zelf heb ik redelijk goede ervaring met Heidemann HX. Dit is een heel draadloos systeem. Er bestaan zenders die je drukknop vervangen, die je bij aan de bestaande bel kan aansluiten of die een deurbel akoustisch detecteren en dan draadloos signaal geven. Er zijn héél luide bellen bij (95 dB), met flits en vibrerende bellen (die je bvb aan je riem kan hangen). Mogelijkheid tot 8 zenders en een hoop bellen (ook verschillend geluid naar gelang ontvanger). Ook bewegingsdetectoren etc. http://www.heidemann-handel.de/wireless-chimes.html

            Enkel de handleidingen zijn ondermaats...

            Comment


            • #7
              Re: flits op geluid

              oké,ook de moeite waard om verder te bekijken,thx
              grts; M

              Comment

              Working...
              X