Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

markt voor iets duurdere juwelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • markt voor iets duurdere juwelen

    Als kind maakte ik al graag juwelen die ik dan op de rommelmarkt verkocht voor weinig geld.
    Ik zou die draad opnieuw willen oppakken en in bijberoep juwelen ontwerpen voor dames en kinderen.
    Mijn voorkeur gaat uit naar oorbellen en armbanden met halfedelstenen (dames), facet glaskralen (dames), fimo (kinderen), zilverklei (dames) en zilveren onderdelen (oorhaakjes, slotjes) (dames en kinderen).
    De verkoopprijs van mijn handgemaakte juwelen schat ik op 10 a 20 euro per juweel.
    Nu vraag ik mij af of er wel een markt is voor deze juwelen? Valt dit te concureren met de goedkope (brol)juweeltjes die men vindt op de markt of in winkeltjes als 'Six' of 'I Am'? Men moet ook rekening houden dat de verkoop grotendeels online zal gebeuren, dus de drempel om te kopen wat men niet echt ziet,ligt sowiso hoog.
    Ik zou dolgraag meteen beginnen, maar wil toch niet een te groot financieel risico nemen....
    groetjes
    Last edited by framboosje; 16 december 2014, 19:25. Reden: zilverklei vergeten in oorspronkelijk bericht

  • #2
    Re: markt voor iets duurdere juwelen

    Als je succesvol wil zijn, zal je m.i. met iets unieks of origineels moeten komen, anders ga je op in de massa.
    GOEDE productfotografie zal hierin een grote rol spelen. Je zit alvast op het juiste forum...
    Je zou als verkoopskanaal bijvoorbeeld Etsy kunnen proberen.

    Comment


    • #3
      Re: markt voor iets duurdere juwelen

      Een aantrekkelijke website met mooie foto's is uiteraard een vereiste.Ik koop ook niet op een website die amateurisme uitstraalt.
      Maar fotografie is ook nog steeds een hobby van mij, dus ik kan beiden dan combineren.
      De verschillende verkoopskanalen heb ik reeds bekeken, meestal online, sommigen rechtstreeks.
      Etsy ken ik dus

      Comment


      • #4
        Re: markt voor iets duurdere juwelen

        Er zijn in de lagere prijsklasse wel degelijk mensen die met originele zaken komen : Karl Laine, Ann-Mari Skoglund, Victor Mossberg om er maar enkele te noemen.
        Mijn persoonlijk voorkeur gaat naar Björn Wecström, Christophe Burger en Zoltan Popovits Van Lapponia. Niet schreeuwend duur maar toch ook niet goedkoop.
        Zoals de vorige poster zegt : het zal origineel moeten zijn.
        Persoonlijk vind ik de overmaat van het duurdere tot veel duurdere spul gewoon kitsch. In mijn ogen is ieder juweel dat het enkel moet hebben van de hoeveelheid goud en platina en diamanten het kopen niet waard.
        Je mag zelf ook niet té goedkoop gaan vind ik.

        Ideetje : iets met stukjes lavasteen, obsidiaan, bergkristal of gewoon : gesmolten glas ?
        Met zacht glas en een goedkope brander geraak je al aan de temperatuur die je nodig hebt.

        Ik heb zelf ooit 2 jaar glasblazen gevolgd bij Werner Vitt, meester kwarts(!)glasblazer en een vakman zoals ik er geen tweede ken. Vernoem gerust mijn naam en Werner zal je zeker willen helpen met de praktische kant.

        Gr

        PaulM

        Comment


        • #5
          Re: markt voor iets duurdere juwelen

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik heb zelf ooit 2 jaar glasblazen gevolgd bij Werner Vitt, meester kwarts(!)glasblazer en een vakman zoals ik er geen tweede ken.

          Gr

          HeinD
          Leuk en erg handig. Kun je zelf je lenzen opknappen als het nodig is.

          Comment


          • #6
            Re: markt voor iets duurdere juwelen

            Ik kan dergelijk initiatief alleen maar aanmoedigen.
            Daar is zeker een markt voor, probleem is het aan de man te krijgen om uit de kosten te komen.

            Normaal gaan ze in die markt eerst zelf stukken maken en onder vrienden aan de man brengen.
            Nadien gaan ze op markten gaan staan en is het puur business. Je gaat dan automatisch op zoek naar goede inkoop waar je een goed centje kan op maken.
            Niet meer dan normaal.
            En dan is de vraag of het dat is wat je wil. Want dan is je hobby weg en ben je een puur verkoper geworden. (op zich ook niet fout)

            Keuze is hoever je wil gaan.

            Om er tussenin een nichemarkt te vinden zal je echt zeer origineel uit de hoek moeten komen.
            Dan ben je eerder als kunstenaar bezig en maakt exclusieve werken waar je ook een betere prijs voor kan vragen.

            Comment

            Working...
            X