Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mp3 speler of tablet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mp3 speler of tablet?

    Als kerstkado wil ik voor de kindjes een set leuke speakers en een MP3 speler kopen. De speakers heb ik al besteld. Naar een MP3 speler ben ik nog op zoek (prijs rond de 50 euro).
    Maar na het lezen van een aantal reviews blijkt dat de MP3 spelers totaal niet geevolueerd zijn, zowel qua mogelijkheden als prijs.
    De prijzen van tabletten zijn daarentegen gekelderd waardoor die maar een paar euro's meer kosten dan een MP3 speler. Ik ga er vanuit dat zelfs de goedkoopste/slechtste tablet een degelijke MP3 speler is met veel meer mogelijkheden dan een standaard MP3 speler.

    Kan iemand een reden bedenken om toch een MP3 speler te kopen ipv. een tablet? Draagbaarheid speelt geen rol.
    Ik wil niet dat ze de hele dag spelletjes zitten te spelen of Youtube filmpjes gaan bekijken maar dat is gemakkelijk op te lossen door alle spelletjes eraf te gooien en geen Wifi in te stellen.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

  • #2
    Re: Mp3 speler of tablet?

    Als je op een tablet zelf iets in de hand wilt houden, ga dan zeker voor android, kan je met "users" gaan werken om dingen te beperken (iets wat met iOS zeker moeilijker wordt).
    Zoiezo zou ik voor een tablet gaan zelfs met wifi en daar dan spotify op, legaal genieten van alle mogelijke muziek (als je inet verbinding hebt).
    en met een abo van 10euro per maand kan je alle muziek ook offline beluisteren...

    Verder vind ik een kleine tablet even draagbaar als een mp3speler en heb je meer kans dat dit later ook voor iets nuttigs gebruikt wordt...

    Hou wel rekening een goedkope tablet is dan misschien wel beter als de mp3speler, maar zal wel trager zijn als geen "goede" tablet.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Mp3 speler of tablet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
      Als kerstkado wil ik voor de kindjes een set leuke speakers en een MP3 speler kopen. De speakers heb ik al besteld. Naar een MP3 speler ben ik nog op zoek (prijs rond de 50 euro).
      Maar na het lezen van een aantal reviews blijkt dat de MP3 spelers totaal niet geevolueerd zijn, zowel qua mogelijkheden als prijs.
      De prijzen van tabletten zijn daarentegen gekelderd waardoor die maar een paar euro's meer kosten dan een MP3 speler. Ik ga er vanuit dat zelfs de goedkoopste/slechtste tablet een degelijke MP3 speler is met veel meer mogelijkheden dan een standaard MP3 speler.

      Kan iemand een reden bedenken om toch een MP3 speler te kopen ipv. een tablet? Draagbaarheid speelt geen rol.
      Ik wil niet dat ze de hele dag spelletjes zitten te spelen of Youtube filmpjes gaan bekijken maar dat is gemakkelijk op te lossen door alle spelletjes eraf te gooien en geen Wifi in te stellen.
      Hoe oud zijn ze ? Een MP3-spelertje is nog steeds kleiner en makkelijker mee te nemen dan een tablet.

      Anderzijds, het is waar, je hebt al vrij goedkope tablets tegenwoordig. Maar pas dan op dat je een beetje een deftig scherm hebt. Liever een paar euro's meer uitgeven dan dat ze hun ogen kapot-kijken op een minderwaardig scherm.

      Op Coolblue kan je makkelijk apparaten vergelijken.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Mp3 speler of tablet?

        Interessant dat je met users kunt werken met Android (heb zelf een iPad).
        Spotify heb ik zelf nooit gebruikt maar 10 euro per maand is nogal veel voor wat muziek te beluisteren. Dan is het interessanter om CD's of MP3's te kopen en die op de tablet te zetten.

        Het is dus een tablet geworden. http://www.amazon.co.uk/JYJ-Android-.../dp/B00LGUSP82
        38 euro voor een (volgens de reviews degelijke) tablet met 8GB geheugen
        Voor dat geld heb je geen 8 GB mp3 speler. Een no-brainer dus...
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Mp3 speler of tablet?

          Heb hier al een aantal goedkope tabletten zien passeren, en eerlijk gezegd zou ik er geen enkele van willen hebben. Zelfs gewoon opstarten lukt bij sommige niet eens.
          Ik heb een heel degelijke van LG (kost natuurlijk stukken meer...), maar daar ben ik wel content van.
          Ik heb bv. ook al 2 jaar een goedkope smartphone van Samsung, en moet eerlijk zeggen dat ik nu en dan goesting heb om dat ding door het venster te gooien : veel te traag. Gelukkig bel en SMS ik niet veel...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Mp3 speler of tablet?

            Een tablet voor 38 euro. Een lei met een griffel kost meer.
            Ik heb mij een paar weken geleden, en na heel wat rondkijken/informeren een Samsung galaxy S 10.5" gekocht, en met bijhorende cover en geheugenkaart toch bijna 600 euro betaald....ik denk toch niet dat ik zou willen ruilen .
            Tot op vandaag nog geen enkel gebrek of tekortkoming kunnen ontdekken, en het geluid, en vooral de beeldkwaliteit van dat amoled scherm..... man, man, man...
            Hoe ze dat allemaal uit een ding van 6 mm dik weten te halen !?
            Maar ik geef toe, als het slechts was om kinderen te laten mee spelen, dan zou ik ook dat bedrag niet uitgeven.

            Oeps, misschien had ik dit wel in het topic "De Sint brengt me een ...." moeten plaatsen, want ik ben ze op 6 december gaan afhalen .
            Last edited by Guest17; 17 december 2014, 15:44.

            Comment


            • #7
              Re: Mp3 speler of tablet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
              Ik wil niet dat ze de hele dag spelletjes zitten te spelen of Youtube filmpjes gaan bekijken
              Dit als reden. Ze zijn wel slimmer dan je denkt en eens ze weten dat er spelletjes op kunnen gespeeld worden... (geen persoonlijke ervaring want mij beginnen niet aan kinderen, maar als ik zo rond kijk/hoor is zo'n tablet altijd een gevaar op dat gebied...)

              Comment


              • #8
                Re: Mp3 speler of tablet?

                Ik heb me onlangs een mp3 speler gekocht van sony
                dit omdat ik het niet zo heb met een tochscreen en fietsen
                zo'n model

                deze kan ook flac bestanden afspelen welke ook beter audiokwaliteit geeft dan een mp3 bestand
                het nadeel ervan is dat je er geen extra geheugenkaart in kan steken, maar 16gig muziek is al vrij behoorlijk dat is wel een aantal uren

                Comment


                • #9
                  Re: Mp3 speler of tablet?

                  Hoelang moet het kunnen meegaan op batterij? Denk dat daar het grootste verschil gaat zitten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mp3 speler of tablet?

                    Ik ben nu al een paar dagen aan het spelen met de tablet en dat ding werkt perfect.
                    De resolutie van het scherm is laag (800x480) en de kijkhoek is slecht maar voor de rest geen nadelen gevonden.
                    De batterijduur is redelijk, wifi is beter dan mijn iPad, start snel op, is zeker snel genoeg, enz.
                    Users instellen gaat niet, dat is blijkbaar vaker het geval bij goedkope tablets maar aangezien ik mac-filtering gebruik bij mijn Telenet wifi is het heel eenvoudig om de alleskunnende tablet te degraderen tot een MP3 speler
                    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mp3 speler of tablet?

                      Als ze er veel muziek mee gaan beluisteren, probeer er dan vooral voor te zorgen dat ze het geluidsniveau niet te hoog kunnen zetten. Koptelefoon in het oor maakt het nog erger.

                      Mijn gehoor is al ver naar de kl****, door jarenlang een hoofdtelefoon te gebruiken (helpdesk werk) en door niet genoeg voorzorgen te nemen toen ik enkele jaren geleden begon met kleiduifschieten en jagen.

                      Comment

                      Working...
                      X