Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

    Mijn vrouw heeft een Peugeot 207 en betaalde vorig jaar €314.32 basisbedrag + €76.10 mini omnium + €33.34 bescherming bestuurder + €29.95 rechtsbijstand = €453.71
    Dit jaar betaalt ze €407.76 + €93.55 + €40.98 + €36.83 = €579.12
    Ze is bij Peugeot zelf verzekerd en bonus malus 02 (-43%)

    Een serieus verschil, wetende dat ik voor mijn Peugeot 307 bij Ethias €366.61 betaalde (Bonus Malus 00), weliswaar geen mini omnium
    Dus ik betaal €100 goedkoper en een grote break wagen. Zijn de prijzen €100 opgeslagen gemiddeld qua basisbedrag?

    Dus zonder mini-omnium betaalt zij voor haar 207 ongeveer evenveel of mijn 307.

    Misschien die mini-omnium afschaffen, vinden jullie dit nuttig ?
    Heb vroeger eens bij Corona direct gekeken en scheelde niet zoveel, misschien nog eens herbekijken tegen volgend jaar...

  • #2
    Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

    Eens prijs vragen bij een deftige verzekeraar voor je ganse verzekeringen pakket kan nooit kwaad,
    en voor de zoveelste keer, haal toch in hemelsnaam de rechtsbijstand uit alle verzekeringen waar rechtsbijstand in zit.
    Neem voor rechtsbijstand een volledig aparte verzekering voor alle verzekeringen waar rechtsbijstand in zit DAS bv.
    dan heeft je rechtsbijstand geen belang bij je verzekering zelf, en beschik je in geval van betwisting over een aantal bekwame mensen.
    Dat is niet goedkoper, maar in een pak ook niet veel duurder, stel je hebt een ongeval met betwisting, toevallig is de tegenpartij
    bij dezelfde maatschappij verzekerd, tegenpartij 1.000€ schade, U 10.000€ schade, wat denk je?

    Comment


    • #3
      Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Eens prijs vragen bij een deftige verzekeraar voor je ganse verzekeringen pakket kan nooit kwaad,
      en voor de zoveelste keer, haal toch in hemelsnaam de rechtsbijstand uit alle verzekeringen waar rechtsbijstand in zit.
      Neem voor rechtsbijstand een volledig aparte verzekering voor alle verzekeringen waar rechtsbijstand in zit DAS bv.
      dan heeft je rechtsbijstand geen belang bij je verzekering zelf, en beschik je in geval van betwisting over een aantal bekwame mensen.
      Dat is niet goedkoper, maar in een pak ook niet veel duurder, stel je hebt een ongeval met betwisting, toevallig is de tegenpartij
      bij dezelfde maatschappij verzekerd, tegenpartij 1.000€ schade, U 10.000€ schade, wat denk je?
      Heb ik geregeld dit jaar
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

        -----
        Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:23.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

          Er is eens een bus van de Lijn tegen haar gereden (ze was aan het parkeren en reed over die speciale busstrook tegen het fietspad), maar ze zeiden dat de bonusmalus onveranderd zou blijven
          We gaan eens bellen en vragen als we de mini-omnium nog kunnen annuleren (factuur dus al binnen, nieuwe verzekeringsperiode vanaf 15/1).

          Comment


          • #6
            Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Eens prijs vragen bij een deftige verzekeraar voor je ganse verzekeringen pakket kan nooit kwaad,
            en voor de zoveelste keer, haal toch in hemelsnaam de rechtsbijstand uit alle verzekeringen waar rechtsbijstand in zit.
            Neem voor rechtsbijstand een volledig aparte verzekering voor alle verzekeringen waar rechtsbijstand in zit DAS bv.
            dan heeft je rechtsbijstand geen belang bij je verzekering zelf, en beschik je in geval van betwisting over een aantal bekwame mensen.
            Dat is niet goedkoper, maar in een pak ook niet veel duurder, stel je hebt een ongeval met betwisting, toevallig is de tegenpartij
            bij dezelfde maatschappij verzekerd, tegenpartij 1.000€ schade, U 10.000€ schade, wat denk je?
            Hier ook een rechtsbijstand voor alles samen. Het is schandalig dat er bij elke verzekering door sommige makelaars een rechtsbijstand wordt bij bedongen. Eentje is toch al genoeg zeker, en je hebt inderdaad het voordeel van onpartijdigheid. Zoiets in de zin van een verzekering op elke (spaar)rekening. Dat is bij mij ook al lang verleden tijd. Ik hoorde onlangs in de bank dat je dat nu, bij het openen van een (spaar)rekening kan aanvinken als je dat wil of niet. Eindelijk zou ik zeggen, maar het blijft toch zeer onopvallende info waardoor de meeste mensen er toch nog intrappen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

              Als je vrouw niet teveel km maakt (minder dan 12.000 per jaar) dan kan je bij Argenta een aantrekkelijk tarief krijgen die gelijkaardig is aan dat van coronadirect.
              Enkel zal je bij CoronaDirect forse korting genieten indien ze pakweg maar 6000km zou rijden of nog minder.

              En zoals al gezegd, nooit alles verzekeren bij 1. Goed de markt afschuimen en je komt goedkoper en beter uit door te diversifieeren.

              Comment


              • #8
                Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

                Verzekeringsagenten hebben ruime winstmarges. Mijn echtgenote kocht een Opel Vectra GTS 2.0 en verzekerde die omnium bij onze verzekeringsagent. Na een jaar hoorde ze dat men bij Opel zelf ook een verzekering kan nemen. Die was 40% goedkoper. Toen ze onze agent daarmee confronteerde, zei hij dat hij die korting ook kon geven. Die agent heeft geen cent meer aan ons verdiend. Hij had maar wat eerder een korting uit zichzelf moeten geven.
                Ik koop een jaar geleden een auto en verzeker hem bij een agent die me was aangeraden door iemand die daar 10 bedrijfswagens heeft verzekerd.
                Mijn jaarpremie is 1450€. Verleden maand krijg ik mijn factuur van Allianz met een brief erbij dat ik in de laagste bonus-malusgraad sta en een joker heb verdiend die ik kan inzetten bij een aanrijding in fout (dus geen bonus-malus verhoging). Toevallig kom ik op de BNP bank en zie dat ze daar ook verzekeringen van Allianz aanbieden. Ik vraag daar een offerte en toon hen mijn polis om zeker te zijn dat het over dezelfde voorwaarden gaat. Prijs was voor identiek hetzelfde slechts 950€ en als trouwe klant van de bank kreeg ik er nog zero franchise bovenop i.p.v. de huidige 600€ . Ik vroeg dus om van agentschap te wisselen, maar Allianz laat dat niet toe.
                Heb op de bank de raad gekregen om mijn Allianz verzekering op te zeggen, een jaar bij een andere maatschappij te verzekeren, en dan terug een Allianz verzekering te nemen bij mijn bankfiliaal. Die truc levert over een jaar 500€ op.

                Comment


                • #9
                  Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Enkel zal je bij CoronaDirect forse korting genieten indien ze pakweg maar 6000km zou rijden of nog minder.
                  Als je minder dan 6000km per jaar rijd, is het dan niet goedkoper om per taxi te rijden ? Geen aankoopprijs van de auto, geen afschrijving, geen verzekering, geen brandstof, geen rijtaks, geen garagekosten, geen risico dat stakers je auto vernielen, en wat nog meer om je geen zorgen meer hoeven te maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

                    Uitleg voor de component Rechtsbijstandsverzekering: btw op advocaten is van 6% naar 21% sedert 1/1/2014

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                      Uitleg voor de component Rechtsbijstandsverzekering: btw op advocaten is van 6% naar 21% sedert 1/1/2014
                      T'ja, dan zal de verzekering die 21% moeten betalen zeker, met als gevolg dat die verzekering ook wat duurder zal worden.
                      Een btw verhoging heeft niets met de verzekering te maken, maar is een beslissing op hoger niveau.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Als je minder dan 6000km per jaar rijd, is het dan niet goedkoper om per taxi te rijden ? Geen aankoopprijs van de auto, geen afschrijving, geen verzekering, geen brandstof, geen rijtaks, geen garagekosten, geen risico dat stakers je auto vernielen, en wat nog meer om je geen zorgen meer hoeven te maken.
                        Inderdaad Notex, heb ik enkele weken geleden nog gevraagd aan een mevrouw van 86 jaar, zij kocht drie jaar geleden een spinternieuwe peugeot 308,
                        automaat met alles er op en er aan, die auto heeft nu "minder dan 2.000 KM" en is van dag ιιn omnium verzekerd, er zit zelfs gps in die auto en
                        als je er in kijkt, zie je hier en daar stickertjes met aanduidingen op welke knoppen ze bepaalde dingen moet bedienen...
                        Laatst had ze een klein ongeval ergens op een parking, pakweg 250€ schade aan de wagen waar ze was tegen gereden, daar durfde ze haar verzekering niet voor
                        aanspreken, met de vrees, "jamaar, zie je dat ik geen verzekering meer krijg" ......
                        Toen ik haar vroeg of ze niet beter een taxi zou nemen....... Ja man, het kot was bijna te klein, haar antwoord, "en als ik dan eens vlug ergens naartoe moet"
                        T'ja, ik weet het, zij moet niet ergens "vlug" naartoe, maar ergens kan ik haar wel begrijpen.
                        Maar je hebt gelijk voor die prijs kan ze zich vιιl goedkoper met een limo laten voeren...
                        En over de rijvaardigheid zal ik het niet hebben, die mevrouw rijdt niet gevaarlijk, maar is er ene waar je niet achter blijft rijden...... als je verstaat wat ik bedoel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

                          die leeftijd heb ik nog bijlange niet maar op de moment dat er met mijn huidige wagen iets gebeurd denk ik niet dat ik een andere koop. Als ik afschrijving 100€, 65€ garage, 100@ tanken, 55 @ verzekering samen tel zit ik al boven de 300@ per maand, dan heb ik nog geen rekening gehouden met onderhoudskosten (banden, batterij, ruitenwissers, technische controle) en voor die 100@ afschrijving per maand moet ik dan nog 200 maanden met die wagen rijden. Voor al dat geld stap ik over op trein, tram, bus, cambio en eventueel al eens een taxi. Ik zal dan wel even langer onderweg zijn en meer moeten plannen maar dat moeten we er dan maar bij nemen.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autoverzekeringen bijna +€100 verhoogd ?

                            Daar heb je een punt. Een auto bezitten op zich is al duur. Toch neem ik graag elke korting mee die ik kan genieten. 100 euro = 100 euro in de pocket.

                            Voorlopig hebben we wat sjans met het zakken van de brandstofprijzen.
                            Maar op langere termijn zal het model van verkeer en samenleving er helemaal anders moeten uitzien.
                            Voorlopig zijn onze geesten er nog niet klaar voor denk ik.

                            Comment

                            Working...
                            X