Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk merk/type voor achtergrond Systeem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk merk/type voor achtergrond Systeem?

    Hallo,

    Ik heb wat advies nodig in verband met de aanschaf van een achtergrond systeem. In principe is dit voor thuisgebruik (plafond 2,6m) en gaat dit niet intensief gebruikt worden. Ik heb al een witte achtergronddoek vandaar mijn zoektocht.
    Ik heb ook onlangs een Westcott Apollo 50" softbox gekocht en deze is te zwaar voor al mijn bestaande statieven (hij past enkel op mijn Manfrotto 058B statief tripod). Ik heb geen idee wat de beste koop is maar ik dacht ofwel aan een goedkope achtergond set van Falcon Eyes, Menik, Walimex, Qihe, etc (70-100€) + een heavy duty statief van een beter merk zoals een Mafrotto 1005BAC Ranker of een achtergrond set van een steviger formaat zodat een van de statieven ook kan gebruikt worden voor mijn grote softox.

    Voor thuis kan ik overweg met een eenvoudige achtergrondset en mijn 058B. Op verplaatsing heb ik meestal al een achtergrond ter beschikking (club) en heb ik enkel het statief nodig voor de softbox.

    Enig advies is welkom want het is voor onder de kerstboom. Ik heb namelijk geen idee wat ik kan verwachten van kwaliteit van de goedkopere sets en of dat achteraf geen duurkoop wordt. Ik heb ook al sets gevonden van Lastolite en Calumet die iets duurder zijn maar in de buurt komen van de prijs van een achtergrond en bijkomend statief, hier ook geen idee van de kwaliteit.

    Alvast bedankt
Working...
X