Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixel Pawn trigger probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixel Pawn trigger probleem

    2 weken geleden heb ik mij een Pixel Pawn triggersetje aangeschaft. Heb dit toen snel even getest en alles leek te werken. Nu wilde ik dit weekend eindelijk eens goed beginnen experimenteren en blijkt nu dat deze triggers de ene keer wel werken en de andere keer weer niet. Ik gebruik deze in combinatie met een Nikon D5200 en SB-600.

    Heeft er nog iemand hier problemen mee en een eventuele oplossing? Of had ik beter andere triggers aangekocht?
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

  • #2
    Re: Pixel Pawn trigger probleem

    geen ervaring mee maar destijds is me verteld met triggers de apparaten van boven naar beneden op te zetten, dus : eerst flits dan trigger en dan pas camera
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Pixel Pawn trigger probleem

      als er batterijen bijzaten: deze vervangen. ik heb dit ook 2x gehad met triggers.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Pixel Pawn trigger probleem

        Kijk eens naar de exif van de foto's waar hij niet heeft gewerkt of de sluitertijd niet de max synch speed heeft overschreden.

        Een veel voorkomend probleem is dat beginnende strobistfotografen hun toestel op een automatische stand laten staan terwijl ze met manuele triggers werken.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Pixel Pawn trigger probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Kijk eens naar de exif van de foto's waar hij niet heeft gewerkt of de sluitertijd niet de max synch speed heeft overschreden.
          Een veel voorkomend probleem is dat beginnende strobistfotografen hun toestel op een automatische stand laten staan terwijl ze met manuele triggers werken.
          Dat is zeker niet het geval, alles manueel en op dezelfde instellingen werkt hij de ene keer wel en de andere keer niet. Zelfs wanneer ik de trigger van het toestel haal en de knop op trigger zelf gebruik werkt hij de ene keer wel en de andere keer niet...

          Zal eens proberen met nieuwe batterijen en de andere opstartvolgorde.
          Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

          Comment


          • #6
            Re: Pixel Pawn trigger probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door Speedy Bekijk bericht
            Dat is zeker niet het geval, alles manueel en op dezelfde instellingen werkt hij de ene keer wel en de andere keer niet. Zelfs wanneer ik de trigger van het toestel haal en de knop op trigger zelf gebruik werkt hij de ene keer wel en de andere keer niet...

            Zal eens proberen met nieuwe batterijen en de andere opstartvolgorde.
            Dan is het waarschijnlijk een batterijprobleem (de meegeleverde batterijen zijn meestal niet van de beste kwaliteit).

            Die triggers hebben ook een spaarstandoptie lees ik, misschien ook eens nakijken.

            Kijk ook eens of het echt de triggers zijn die niet werken ofwel of het de flitser is die soms niet mee afgaat.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Pixel Pawn trigger probleem

              Zelfde set, zelfde probleem. Alles afzetten en weer opzetten tijdens een shoot, heel leuk. Heeft weinig met de batterijen te maken , ik heb het ook met nieuwe batterijen. Ik werk ook altijd manueel !!! Ik heb dit ook met zowel canon als yongnuo flitsers.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #8
                Re: Pixel Pawn trigger probleem

                Gisteren de test gedaan met nieuwe batterijen, volgorde van opstarten aangepast, triggers los van de camera, op de camera,... maar spijtig genoeg hetzelfde probleem. De ene keer werkt het wel (led lichtje op beide triggers groen) de andere keer niets. Heb nu contact opgenomen met de winkel en mag er eens mee terug komen om daar eens te testen en eventueel een oplossing te zoeken.
                Maar het lijkt me dan eerder een algemeen trigger probleem...
                Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                Comment


                • #9
                  Re: Pixel Pawn trigger probleem

                  @ speedy: omdat dit probleem mij ook matig iriteerd heb ik eens wat onderzoekjes gedaan om te begrijpen hoe dit systeem werkt... Dit heeft niet rechtstreeks met fotografie te maken uiteraard...

                  - Op de triggerpinnen van de canon flitser 430ex meet ik 4,359v

                  - Op de triggerpinnen van de yongnuo flitser 460 II meet ik 3,918v

                  De stuurcontacten van de ontvanger v/d flitsset sluiten bij het triggeren, wat wijst op een transistoruitgang, IC of iets dergelijke...

                  De schakeling van de speedlites werkt volgens mij op het pull-up principe waarvan de trigger ontvanger de schakelaar is.

                  --> http://en.wikipedia.org/wiki/Pull-up_resistor
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pixel Pawn trigger probleem

                    Heb je al een andere set, of is er al een oplossing geboden?
                    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pixel Pawn trigger probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                      Heb je al een andere set, of is er al een oplossing geboden?
                      Ben nog niet in de winkel geraakt, is iets voor morgenvoormiddag. Maar ik laat het hier zeker weten!
                      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pixel Pawn trigger probleem

                        De triggers zullen eerst omgeruild worden (ze hadden ze niet meer op voorraad), indien het probleem zich blijft voordoen wordt het een andere set. Dus nog even afwachten wat het wordt!
                        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pixel Pawn trigger probleem

                          Ik ben benieuwd wat het gaat geven.
                          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pixel Pawn trigger probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                            Ik ben benieuwd wat het gaat geven.
                            Jij niet alleen :-)
                            Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pixel Pawn trigger probleem

                              Afgelopen zaterdag de set geruild voor een nieuwe en deze werkt zonder problemen! Verbinding is tot hiertoe nog nooit weggevallen dus het lijkt erop dat er slechte setjes tussen zitten. Hopelijk blijft het nu werken zoals het hoort en kan ik verder experimenteren!
                              Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                              Comment

                              Working...
                              X