Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Queen Mary 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Queen Mary 2

    De Queen Mary 2 is de laatste en grootste Oceaan lijnboot. Hmmmm.... schip.
    Het is een lijnschip dat gedeeltelijk gebruikt wordt voor cruises.
    Ondertussen heeft het al (veel) meer dan 200 keer de Atlantisch Oceaan over gestoken.

    Het schip wordt gevoed door 4 Wärtsilä Diesels van 16 cylinders elk. Samen goed voor 67.200 kW.
    Ze worden bijgestaan door 2 Gasturbines (ook op mazout...) goed voor 50.000 kW.
    Die energie dient dus zowel voor de bediening van het schip, alsook voor de "hotelbehoeften" en de aandrijving.
    De hotelbehoeften vragen zo'n 15.000 kW.
    4 Elektrische motoren van 21.500 kW zorgen voor de aandrijving.
    3 Boegschroeven van samen 9.6000 kW helpen het schip te manoeuvreren in de haven.
    Er is dus geen enkele mechanische verbinding tussen de motoren en de schroeven.

    'k Heb het geluk gehad om met de QM2 heen en weer over de Oceaan, van Southampton naar New-York en terug, te mogen varen.
    Het is een uitzonderlijke belevenis.

    Twee dingen zullen me altijd bijblijven : de heerlijke scones bij de afternoon tea en de sterrenhemel midden de Oceaan. In het pikdonker is de Melkweg daar nog een echte Melkweg.
    Elke nacht ben ik tenminste 3 keer op gestaan om naar de sterren te kijken. En als het bewolkt was keek ik naar de zee en de golven. Zaaaaalig.
    (Hier in Brugge is het frustrerend om naar de sterren te kijken.......)

    Mijn speciale dank gaat ook naar Erven voor de mooie foto's die ik mocht gebruiken voor de intro en naar mijn echtgenote die me overtuigd heeft om met dit schip mee te varen.
    ('k Wou eigenlijk alleen maar over de Oceaan gaan in een zeilboot, of al roeiend, nooit in een varend hotel.... )

    De video is een vakantiefilmpje voor eigen gebruik. Toch ben ik blij om het met U te delen.

    Last edited by Skitch; 15 december 2014, 11:29. Reden: Typo's
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Queen Mary 2

    prachtig en heb genoten.
    meteen twee maal gekeken en er zullen nog meerdere keren volgen.
    heel mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Queen Mary 2

      Dank je wel voor deze commentaar.
      Schepen en de zee hé!....
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Queen Mary 2

        indrukwekkend schip, dat zal je niet snel vergeten !
        gr, JOHAN , nikon D90, D7100

        Comment


        • #5
          Re: Queen Mary 2

          Prachtige beelden van deze mooie reis , en mooie muziek op de Queen Marie.
          Fijn dat je deze reis met ons hebt gedeeld.
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

          Comment


          • #6
            Re: Queen Mary 2

            Mooie film, proficiat

            Comment


            • #7
              Re: Queen Mary 2

              dacale en franvd : Dank voor jullie comment.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Queen Mary 2

                Knappe montage en beeldwissel

                Comment

                Working...
                X