Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsfotografie of studio??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsfotografie of studio??

    Ik ben aan het twijfelen of ik een thuis een studio zou inrichten of voor strobisme zou kiezen.
    Nu is de ruimte thuis niet al te groot, en zou ik graag ook op locatie gaan fotograferen.
    Als ik mij goed geïnformeerd heb zouden er ook mobiele studio's bestaan? Deze kan je dus via een draagbare batterij van stroom voorzien?
    Nu weet ik niet goed waarvoor ik zou kiezen, voor flitsers (zodat ik deze kan meenemen op locatie) of voor een draagbare studio?
    Ook speelt het budget dus een rol, dat zou max €750 mogen zijn.

    Zou iemand mij het verschil, de voordelen en nadelen eens kunnen opsommen aub? Aansturing d.m.v. triggers? Want ik weet het gewoon niet meer
    Voorstellen voor materiaal is natuurlijk ook altijd welkom
    Overige informatie is natuurlijk ook welkom!
    Op zich fotografeer ik niet zo heel veel, omdat ik gewoon amper tijd heb. Maar ik zou me toch graag gaan toespitsen op portretten, dan eventueel op locatie.

    Momenteel ben ik in het bezit van een Nikon SB700, een statief, paraplu en Metz AF-44.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Flitsfotografie of studio??

    Budget zit redelijk laag dus kom je sowieso op strobist uit.
    Als je niet wil sleuren met een karretje achter je gat dan is strobist ook weer ideaal want met 2 man/vrouw ben je zo op stap en heb je alles bij.
    Studiomateriaal is sleurwerk hoor op verplaatsing.
    Strobist, mits wat oefenen kan je er zeer goede resultaten uit halen.
    Nu zit je wat beperkt in je lichtbronnen dus zou ik er gewoon een paar krachtige manuele reportageflitsen bijkopen. Youngnou voldoet prima en is zeer betaalbaar. Ik heb er daar een stuk of 5 van en kan leuke setups doen.
    2 voor je achtergrond, 1 voor je keylight en eentje voor een haarlichtje en je hebt al een zeer mooie foto.

    Meeste triggers van tegenwoordig zijn goed. Je kan goedkoop instappen met youngnou weeral of naar de betere merken gaan. De duurdere zijn daar wel beter van kwaliteit.

    Comment

    Working...
    X