Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bretoense ochtendkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bretoense ochtendkust


    Dank voor het kijken en reacties.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Bretoense ochtendkust

    heel mooie compo en juiste sluitertijd!
    als ik eerlijk mag zijn, er zit echter wel veel ruis op de foto en hij mist toch scherpte
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Bretoense ochtendkust

      Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
      heel mooie compo en juiste sluitertijd!
      als ik eerlijk mag zijn, er zit echter wel veel ruis op de foto en hij mist toch scherpte
      Dank voor je reactie en waarom zou je oneerlijk moeten zijn ?
      De zogezegde onscherpte heeft volgens mijn ervaring hier te maken met nevel en beweging van 't water. De scherpte is te merken op de paal en de golfslag en toch zou de scherpte nog wat kunnen aanhalen doch verkies deze sfeer en dit na een paar oefeningen. Van ruis merk ik helaas niets maar kan verkeerd zijn In totaal zou ik zeggen : Voordeel van de twijfel.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Bretoense ochtendkust

        Onscherpte op de golven is uiteraard normaal maar de onscherpte van de achtergrond is jammer. Ik volg cyto dus wel... Wel mooie kleuren hier!
        Last edited by Codon; 14 december 2014, 16:02.
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #5
          Re: Bretoense ochtendkust

          mag ik ook eerlijk zijn
          er scheelt iets met deze foto ,of liever er is waarschijnlijk iets mis gegaan ,heel de foto is troebel ,ook de paal zoals je zegt ,zelfs in de lucht ,en die berg heeft een soort dubbele rand ,
          ben benieuwd hoe het origineel is

          Comment


          • #6
            Re: Bretoense ochtendkust

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Dank voor je reactie en waarom zou je oneerlijk moeten zijn ?
            De zogezegde onscherpte heeft volgens mijn ervaring hier te maken met nevel en beweging van 't water. De scherpte is te merken op de paal en de golfslag en toch zou de scherpte nog wat kunnen aanhalen doch verkies deze sfeer en dit na een paar oefeningen. Van ruis merk ik helaas niets maar kan verkeerd zijn In totaal zou ik zeggen : Voordeel van de twijfel.
            ik doelde vooral op de bergen rechts, die hebben precies een dubbele rand...maar ook die paal is niet 100% scherp vind ik.
            Met de ruis refereer ik vooral nr de lucht. Die is wat gepixeld. Vermoed dat er inderdaad iets mis is gegaan bij de omzetting of zo...
            facebook

            500px

            Comment


            • #7
              Re: Bretoense ochtendkust

              Oké, ik geef me over. Hierbij plaats ik een update, deze heb ik serieus bijgescherpt aan de rest kan weinig verandert worden want dit is een origineel mits wat contrast en helderheid bijsturing.
              Is het nu beter ?
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Bretoense ochtendkust

                de up oogt wat scherper Raymond ,maar het ligt idd duidelijk bij het origineel en ik denk ook dat je er niet veel meer kan uithalen
                heb je er nog van dit moment ?

                Comment


                • #9
                  Re: Bretoense ochtendkust

                  Ga dan toch voor het origineel...De update is wat oververscherpt.
                  Inderdaad wat jammer van de ruis/onscherpte want buiten dat vind ik het een hele mooi...Compo met die golf en dat paaltje is echt heel erg mooi...
                  Ik zie ook weer van die horizontale lijntjes in de lucht...Zag die laatst ook in een zwart/wit..daar was het zeker een meerwaarde...Enig idee hoe die ontstaan?
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bretoense ochtendkust

                    Wat ook de uitleg is, de compositie is heel mooi, net zoals de kleuren, maar ik heb echt een probleem met de onscherpte. Sorry
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bretoense ochtendkust

                      Oké lieve mensen alles is hier gezegd en ga er verder niet over doorbomen. Het nadelige aan deze opnames is de gebondenheid aan een groepsuitstap waardoor men afhankelijk is van de omstandigheden op dat moment, heel anders dan wanneer je zelf kan op fotojacht gaan wat duidelijk naar voor komt bij jullie prachtige foto's ! Ik geniet reuze van prachtige fotografie en ben me heel goed bewust dat er betere zijn dan mijn eigen presentaties. Als ik ooit denk dat ik toch een knappe opname heb zal ik deze bij gelegenheid wel plaatsen maar ben wel voorstander van zwartwit (en deze was dus ook niet goed genoeg blijkbaar)
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment

                      Working...
                      X