Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands 60D of nieuwe 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands 60D of nieuwe 700D

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn 500D dit tot op heden voldeed, maar een aantal tekortkomingen heeft.
    Daar ik niet direct het budget heb voor een 70D dacht ik aan een 60D (tweedehands) of 700D (nieuw).
    Ik volg de Foto kunst opleiding aan de academie waar we volledig manueel werken (ook scherp stelling) en vooral met een 50mm lens werken.
    Verwachtingen, minder ruis op hogere iso waarden (bezit 2 L lenzen F4), kantelbaar scherm zodat ik ook in lastige omstandigheden toch nog kan zien wat ik aan het fotografferen ben, remote controle voor mijn canon flash, ...
    Welke keuze zouden jullie maken en waarom ?
    mvg Marc
    mvdhome - Canon 60D - Canon 500D - Canon 35mm F2, Canon 50mm F1.4 - Canon 24-105mm IS F4 - Canon 70-200 L IS F4 - Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM spiegelda.mvdhome.be

  • #2
    Re: Tweedehands 60D of nieuwe 700D

    Hier eventjes vergelijken.

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands 60D of nieuwe 700D

      Bedankt, ik had ze reeds vergeleken via dpreview, maar heel veer verschillen zijn er niet echt in de specs.
      Ben vooral op zoek naar info van gebruikers zodat ik de voor en nadelen die gebruikers opmerken kan leren kennen.
      Wanneer ik de testen er op na lees heeft elk toestel we iets dat niet in orde is, maar voelt de gebruiker dat ook zo aan ?
      mvdhome - Canon 60D - Canon 500D - Canon 35mm F2, Canon 50mm F1.4 - Canon 24-105mm IS F4 - Canon 70-200 L IS F4 - Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM spiegelda.mvdhome.be

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands 60D of nieuwe 700D

        Ik zou in deze vergelijking de 60D links laten liggen.
        Ik zou niet weten wat het toestel meer te bieden heeft dan een 700D.
        Om een stap hoger te gaan, moet je direct naar de 70D kijken.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands 60D of nieuwe 700D

          De 70D was mijn eerste keuze maar de veelvuldige berichten dat er problemen zijn met de center 1 punts scherpstelling (waar ik veelvuldig gebruik van maak) voor diafragma's van 1.2 tot 2.8 (werk meestal met een 50mm 1.4), vraag ik me af of de meerprijs wel gerechtvaardigd is. Van toestellen in die prijsklasse verwacht je toch stilaan enige perfectie.
          mvdhome - Canon 60D - Canon 500D - Canon 35mm F2, Canon 50mm F1.4 - Canon 24-105mm IS F4 - Canon 70-200 L IS F4 - Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM spiegelda.mvdhome.be

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands 60D of nieuwe 700D

            Oorspronkelijk geplaatst door mvdhome Bekijk bericht
            De 70D was mijn eerste keuze maar de veelvuldige berichten dat er problemen zijn met de center 1 punts scherpstelling (waar ik veelvuldig gebruik van maak) voor diafragma's van 1.2 tot 2.8 (werk meestal met een 50mm 1.4), vraag ik me af of de meerprijs wel gerechtvaardigd is. Van toestellen in die prijsklasse verwacht je toch stilaan enige perfectie.
            Daar was ik mij zelfs niet van bewust. Autofocus is een oud zeer bij Canon. Tenminste, dat is mijn mening. Ik hoor daar bij Nikon veel minder over.
            Inderdaad, van een 70D zou je snelheid en precisie mogen verwachten. Ik dacht dat die 19-punts AF nochtans een stuk beter was geworden (ook met single point). Natuurlijk is het een beetje inherent aan het spiegelsysteem; contrastdetectie op de sensor zelf is van nature preciezer (maar vandaag wel nog trager).
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands 60D of nieuwe 700D

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Daar was ik mij zelfs niet van bewust. Autofocus is een oud zeer bij Canon. Tenminste, dat is mijn mening. Ik hoor daar bij Nikon veel minder over.
              Inderdaad, van een 70D zou je snelheid en precisie mogen verwachten. Ik dacht dat die 19-punts AF nochtans een stuk beter was geworden (ook met single point). Natuurlijk is het een beetje inherent aan het spiegelsysteem; contrastdetectie op de sensor zelf is van nature preciezer (maar vandaag wel nog trager).
              Laat nu net de AF bij Canon gemiddeld op een hoger niveau zitten dan bij NIkon. Ik heb de 60D gehad en dat was een zeer goed toestel. Extra handig met het kleine schermpje bovenop.
              Misschien is een goede tweedehands 7D ook een optie? Gaan er nu toch veel te koop van staan of komen te staan.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment

              Working...
              X