Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mk II toont niet altijd de laatste foto als ik op 'playback' druk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D mk II toont niet altijd de laatste foto als ik op 'playback' druk

    Mijn camera doet al een tijdje raar bij het weergeven van de laatst genomen foto. Af en toe toont hij de voorlaatste foto. Dit kan bijzonder irritant zijn als ik mijn compositie opnieuw en opnieuw net ietsje anders wil nemen. Tijdens het fotograferen ben ik vaak in de war of de getoonde foto nu al dan niet mijn laatste foto is. Ik heb dit met mijn beide kaartjes. Ik heb ze allebei geformatteerd, zonder resultaat. Ook de firmware is up to date. Toch heb ik de firmware nog eens geupdatet met dezelfde versie. Ook dit toont geen verbetering.

    de Automatische 'kijktijd' na het nemen van mijn foto staat altijd uit. Nu heb ik dit net naar 2sec. gezet, tot nog toe heb ik geen rariteiten tegengekomen. Wie weet doet hij met de 'kijktijd' ingeschakeld normaal. Ook al moest dit een oplossing zijn voor mijn probleem, zou ik toch het liefst kunnen fotograferen met deze 'kijktijd' uit.

    Is er iemand die dit probleem herkent of een mogelijke oplossing kan bedenken?

    Alvast bedankt!


    Update: Automatische 'kijktijd' inschakelen heeft geen invloed op dit probleem.
    Last edited by Seeck; 8 december 2014, 20:25.

  • #2
    Re: Canon 5D mk II toont niet altijd de laatste foto als ik op 'playback' druk

    Als mijn geheugen mij niet in de steek laat :-) kun je ergens in de instellingen opgeven, of er bij weergave naar de laatste of vorig bekeken foto moet gegaan worden. Succes
    Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D mk II toont niet altijd de laatste foto als ik op 'playback' druk

      Dankje, maar hij doet het echt random. laat ons zeggen één keer op de vijf. Ik vind bij de instellingen niets terug in de aard van 'weergave van vorig bekeken foto'.
      Last edited by Seeck; 8 december 2014, 21:47.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D mk II toont niet altijd de laatste foto als ik op 'playback' druk

        Zo te horen is dit een storing in je toestel.
        Als dit op uw zenueen gaat werken zou ik overwegen em eens binnen te doen.
        Ik zou niet weten wat je kan "herstellen" er aan dus laat staan dat je hem gaat openvijzen.

        Nu denk ik ineens aan iets. Zit er een grip op je toestel? Daar zijn soms zo van die rare / vage problemen mee door slecht contact.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D mk II toont niet altijd de laatste foto als ik op 'playback' druk

          Ik heb nooit een grip gebruikt. Storing in het toestel klinkt wel erg voos en prijzig. Ik ga dit weekend eens een kaartje van iemand anders lenen en kijken hoe mijn camera dan reageert ( ik ben tevergeefs aan het hopen dat misschien heel toevallig mijn twee cf kaarten tegelijkertijd zijn beginnen falen)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D mk II toont niet altijd de laatste foto als ik op 'playback' druk

            Hij is toch niet nog bezig om de laatste genomen foto op het kaartje weg te schrijven? Want dan gaat hij automatisch naar de voorlaatst genomen foto (die dan al wel helemaal op het kaartje weggeschreven staat).
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment

            Working...
            X