Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

    Onze Kenwood Chef keukenrobot heeft de geest gegeven. Hij moet zo'n 20 jaar oud zijn doch is niet intensief veel gebruikt en ziet er dus nog goed uit .
    Omgerekend naar huidig prijsniveau was dat een dure aanschaf.
    Hij geeft gewoon geen kik meer nadat mijn echtgenote hem in pulse mode heeft gebruikt, zonder dat die faciliteit echt voorhanden is, dus gewoon repititief aan/uit gezet... en plots bleef het stil.

    Ik vind het zonde van dat ding zomaar bij het vuilnis te zetten en kan me voorstellen dat het herstelbaar is ?
    Heeft iemand een stappenplan ?

  • #2
    Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?



    Heb een Major Titanium.
    (OT > de enige die zwaar deeg kan draaien.... )
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

      Kijk eens of onderstaand onderdeel er in zit. Zo ja : moet met universeelmeter kortgesloten meten. Kan onderbroken zijn door opwarming tengevolge het repetitief aan/uitschakelen.

      Comment


      • #4
        Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

        Bij die oudere types zat op de motor een thermische beveiliging, die je terug kon activeren door een druk op een groene knop (op de voorzijde van de motor, als je de "arm" openzet).
        Ik heb het dan wel over het type van een 30 jaar oud (mijn moeder had daar een Major van).
        Ik weet niet of die knop op uw toestel zit, want dat was nog een versie zonder pulse stand.
        Mijn ouders hebben nu een nieuwer type, en voor zover ik me herinner zit die knop er nu niet meer op.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

          Een elektromotor trekt een grote stroompiek bij het opstarten, als je die kort na elkaar in en uit schakelt, dan wordt de motor te heet, en kan die verbranden.
          Bij sommige motoren is er wel een beveiliging voorzien om te voorkomen dat die verbrandt, maar welk type beveiliging er in zo'n Kenwood zit, dat weet ik niet.
          Als er een veiligheid op zit die je zelf kan resetten, dan is het heel simpel, als het zo'n thermische zekering is zoals die waarvan Notex een link heeft gepost, dan wordt het moeilijker, want die moet om te kunnen werken best ergens tussen de wikkelingen van de motor zitten, of je die dan zelf kan vervangen, dat is niet zeker. Dat type zekering wordt eigenlijk vooral gebruikt om te voorkomen dat verwarmingselementen oververhitten (in een waterkoker, koffiezet en strijkijzer worden die altijd gebruikt).
          Bij sommige motoren wordt zo'n zekering wel gebruikt, maar dan zit die ergens tussen de wikkelingen in de motor, en is die normaalgezien niet vervangbaar.

          Ik heb even gezocht, er zijn voldoende onderdelen te vinden om zo'n Kenwood te repareren ("Kenwood repair kit", dan zie je voor verschillende modellen onderdelen die gemakkelijk stuk gaan).
          Maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent, en je moet weten wat het probleem is (en dat kan ik van hieruit niet uitmeten).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

            Erzijn verschillende websites waar je onderdelen kan vinden.

            Meestal is het niet echt moeilijk om de oorzaak te vinden en dat te herstellen.

            Als je niet handig bent, kijk dan eens na of je geen repaircafe in de buurt vindt.
            Mijn vader doet dat af en toe. Mensen komen dan met defecte spullen en me wat geluk is er iemand die dat in een wip en gratis repareert.

            Comment


            • #7
              Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

              Zou eens willen weten welk TYPE van Kenwood het is
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                Een stappenplan... "Meten is weten" veel kan daar niet in stuk gaan, zit weinig in, komt er spanning tot aan de motor, dan koolborsteltjes vervangen, in het slechtste geval motor verbrandt, en dat ruik je meteen.

                Comment


                • #9
                  Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                  Misschien werkt de Kenwood terug, zonder dat je er iets moest aan doen (behalve wachten tot de clixon terug afgekoeld was).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                    Dank voor de nuttige link theokus.
                    Dank ook voor de andere reacties en, Notex en BlackBandit : ik/we hebben hier weer bijgeleerd door jullie degelijke informatie. Repair café is me bekend Tommie1, er is hier eentje gepland in april, maar "overbezocht".

                    Uiteindelijk heeft de tip van polleke-cgc geholpen: er zat wel degelijk een resetknop, nogal verscholen eigenlijk. Toen ik die indrukte bleef hij ingedrukt en het leek erop dat de knop een functie had ivm het openen/klemmen van de kop in "open"stand van het apparaat.
                    Bij het terug neerklappen vd kop hoorde ik ook die knop (uit)klikken. en.... daarna deed ie het weer !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                      De appelcake is net gebakken. De posters hierboven zijn welkom voor een stukje met een bakje koffie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        Dank voor de nuttige link theokus.
                        Dank ook voor de andere reacties en, Notex en BlackBandit : ik/we hebben hier weer bijgeleerd door jullie degelijke informatie. Repair café is me bekend Tommie1, er is hier eentje gepland in april, maar "overbezocht".

                        Uiteindelijk heeft de tip van polleke-cgc geholpen: er zat wel degelijk een resetknop, nogal verscholen eigenlijk. Toen ik die indrukte bleef hij ingedrukt en het leek erop dat de knop een functie had ivm het openen/klemmen van de kop in "open"stand van het apparaat.
                        Bij het terug neerklappen vd kop hoorde ik ook die knop (uit)klikken. en.... daarna deed ie het weer !!
                        Allé : mooi dat je weer vertrokken bent...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                          Bij het terug neerklappen vd kop hoorde ik ook die knop (uit)klikken. en.... daarna deed ie het weer !!
                          Ik denk dat deze regel niet klopt wasbeer, normaal is die knop een thermische of thermomagnetische zekering,
                          deze hoort in te blijven na een reset, maar tot daar, het werkt terug, en dat zal je nu niet meer vergeten, op naar de volgende 20 jaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                            dubbele post...
                            Last edited by @NN; 11 december 2014, 14:12.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                              Die zekering heeft gedaan wat ze moest doen.
                              Zonder die zekering was de motor misschien verbrand door die kort na elkaar in en uit te schakelen.
                              Goedkopere apparaten hebben meestal zo geen zekering, die kan je dan weggooien als je de motor overbelast hebt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X