Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon d70] - lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Nikon d70] - lenzen

    Volgende info gevonden
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Ik heb het tijdschrift gekocht in de hoop de ideale tele voor mijn D70 te vinden. Dat bleek nogal een tegenvaller:

    - Slechts 2 zoom tele's worden besproken: de Nikon 70-700ED en Sigma 100-300 F4. Bizar genoeg komt de Sigma met name op 300 mm nogal belabberd uit de test, dit in tegenstelling tot de meningen van gebruikers op de meeste forums die de lens uniform goed vinden over het volledige bereik. Spijtig dat andere telelenzen zoals de 70-300G, 80-400 VR, 80-400 OS, 70-300 APO 2,... niet besproken worden.

    - De auteurs bespreken enkel meetgegevens over scherpte, vignetting,... Het praktische gebruik van een lens (zoom loopt stroef, knopjes op handige plaats,...) komen niet aan bod maar zijn toch ook belangrijk.

    - Voor de rest niet zo veel verrassingen denk ik. De klassiers (Nikon 17-55, Tamron 28-75, micro 60&105,... komen er weer als besten uit)

    Volgende keer kijk ik wat grondiger naar de inhoud van ColorFoto in plaats van puur op de inhoudstabel te vertrouwen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment

    Working...
    X