Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive, gmini220 of Hama Data Safe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-drive, gmini220 of Hama Data Safe

    In september vertrek ik op wereldreis en zoek daar veel digitaal te fotograferen en mpeg filmpjes te maken. Na uren lezen op dit forum en andere sites kan ik maar geen keuze maken uit welk toestel ik nu best meeneem om de foto's van mijn toestel te halen zodat men twee kaartjes van 128mb terug te gebruiken zijn. Ik kan eventueel nog een paar kaatjes bijkopen maar aangezien ik geen zin ga hebben om op reis om de twee dagen een fotowinkel te zoeken die mijn kaartjes op cd kan zetten moet ik dus een ander alternatief zoeken. Om plaats te besparen in men rugzak zoek ik ook ineens een toestel dat als mp3speler kan dienen. Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de hama data safe. http://www.fotovideoshop.nl/index.html?target=dept_276.html#9001;=nl Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben als rugzaktoerist (warmte, kou, vochtigheid, schokbestendig,...). Tis niet de bedoeling dat zo een ding kapotgaat na een week of twee.
    Anderzijds lijkt me de gmini220 http://www.archos.com/products/overview/gmini_220.html
    ook wel interessant omdat het iets kleiner is. X-drive zou eventueel ook een mogelijkheid zijn. Omtrend deze verplaatsbare harde schijven heb ik de volgende vraag: is het mogelijk om die dingen te uploaden in internetcafés en daar te branden op cd (ik neem aan dat ik dan iets van software op die pc zal moeten zetten??? en mag dat daar???). Ik zoek vooral richting Australie, Nieuw-Zeeland en z-o Azie te trekken.
    Ik ben niet van plan om alles in één keertje op ze een harde schijf te laten staan en dan mee te brengen naar huis, dat risico is een beetje te groot om met lege handen thuis te komen. Om de 3 à 4 weken eens uploaden en op cdbranden zie ik wel als mogelijkheid.
    Graag een reactie van mensen die zulke dingen op reis al gebruikt hebben. Of betere alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.
    Michael

  • #2
    Aaaaaaaaaaaaaaaaacccccccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhh hhhhh

    Na uren op dit forum, gast je weet nog niet eens waar wat te plaatsen.

    Lees de stickies PLEASE !!
    johnvde

    Comment


    • #3
      Originally posted by mirlong1
      Aaaaaaaaaaaaaaaaacccccccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhh hhhhh

      Na uren op dit forum, gast je weet nog niet eens waar wat te plaatsen.

      Lees de stickies PLEASE !!
      Het klopt dat het bericht hier niet hoort ... maar wat ook niet hoort is je reactie ... aub ...

      Sommigen zijn nu eenmaal impulsiever... en laat de mods hun werk doen
      [Nikon D5100 & Nikon D70]
      [Yves en Liesbeths blog Resort]

      Comment


      • #4
        Originally posted by mirlong1
        Aaaaaaaaaaaaaaaaacccccccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhh hhhhh

        Na uren op dit forum, gast je weet nog niet eens waar wat te plaatsen.

        Lees de stickies PLEASE !!
        En wat voor nut heeft deze reactie ?

        De een of andere goede ziel van een moderator zal dit wel naar het juiste forum verplaatsen. In het verkeerde forum plaatsen, die fout kan zelfs iemand die al 200 posts gedaan heeft maken

        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Originally posted by jdm

          De een of andere goede ziel van een moderator zal dit wel naar het juiste forum verplaatsen. In het verkeerde forum plaatsen, die fout kan zelfs iemand die al 200 posts gedaan heeft maken


          Goede ziel meld zich

          Comment


          • #6
            Als die pc's in de internet cafe's 2000 of xp hebben, ga je zeker geen problemen hebben met drivers, die dingen gaan deze spullen gewoon als extra hd zien. Dus dit mag voor zowel de xdrive als gmini geen probleem zijn.

            van er op reis mee te gaan heb ik geen ervaring, 'k ga nooit met de rugzak op reis ('k ben een te oude zak die teveel aan luxe gehecht geraakt is daarvoor), tot nu toe nam ik op reis altijd mijn portable mee, maja die kon ik veilig in het hotel laten......


            Enig idee hoe lang je autonomie is met die hamadata safe als je cd's aan het branden bent ? 'k spreek van ondervinding op mijn portable, cd's branden vreet batterij.....
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              thx voor de reactie. Ik ben nog een manier aan het uitzoeken om op reis batterijen te kunnen opladen, misschien is zo een toestel op zonneënergie wel een oplossing.

              By the way sorry voor de verkeerde post dat zal ik nog wel eens voorhebben vrees ik, ben nog maar een nieuwkomertje hier, alle tips zijn welkom. Tips hé, gelieve mij niet direct uit te schijten voor ...!!!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Liberoke
                misschien is zo een toestel op zonneënergie wel een oplossing.
                Nu maak je mij wel heel nieuwsgierig. Welk toestel op zonneënergie??

                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                Comment


                • #9
                  Heb bij ASadventure (zonder relcame te willen maken) een zonnepaneeltje zien liggen dat je op verschillende electrische toestellen kan aansluiten en dus ook op een oplader. Enige nadelen waarom ik het niet direct gekocht heb: het woog nogal veel om heel der dagen mee te sleuren, er moet echt veel zonlicht zijn om goed te werken. In australie lijkt me dat nu niet echt zo een probleem maar op ander plaatsen waar ik naartoe ga kan dat wel zo zijn.
                  Ik schat dat het een 20 op 30 cm groot was en 10 cd dik. Als je het niet moet dragen(auto) lijkt het me wel handig.

                  Comment


                  • #10
                    Merci, zal daar bij gelegenheid eens binnenspringen en het ook eens vastpakken (maar lijkt mij inderdaad ook wel wat groot om mee rond te zeulen). Waar ga je eigenlijk zo naartoe (als ik dat vragen mag ) dat je denkt dat nodig te hebben?

                    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                    Comment


                    • #11
                      hoi,

                      heb zelf de hama datasafe "gehad".... heb deze met 10cd's getest.... enne.... sorry... er is maar 1 gelukt.. en dat vind ik niet kunnen. Heb na een aantal firmware geupdate, misschien dat het daaraan lag. Maar nee, bleef vreemd doen.
                      Problemen die ik er mee had waren dat de foto's verkeerd op de cd's werden gebrand. de grote (mb) van bestanden klopte... maar de afmetingen waren veel te klein.. en het was onmogelijk om nog serieus in te zoomen.. en nu alleen maar thumbnails bij te houden vind ik nu niet bepaald ok. sommige Cf kaartjes kon hij zelfs niet lezen. Heb ik later wel kunnen oplossen met een format van dat kaartje en toen ging het wel, maar weer met het bekende probleem.... te kleine afbeeldingen. Ook, was ik bijna vergeten, op mijn kaartje staan er mappen die worden aangemaakt door de camera.. per map komen er 100 foto's... en de eerste map werd altijd gekopieërd.. tweede map en eventueel volgende kwamen er niet op. Kreeg ik foutmelding bij..

                      om het kort te zeggen... koop dat in ieder geval niet. Kan uiteraard flink pech gehad hebben.. maar goed.
                      ben dus nu zelf op zoek naar x-drive, lijkt mij het beste. Maar dat is mijn mening

                      Comment


                      • #12
                        bedankt voor je reactie, had al een aantal goeie dingen gelezen over de hama data Safe maar als dat ding inderdaad zo raar gaat doen dan zal ik die optie maar laten vallen. Met het vervoer in men rugzak zullen die fouten ook niet beteren vrees ik.

                        Voor de geinteresseerden ik ga naar Bali, australie (auto kopen en rondtrekken), nieuwzeeland, maleisie, thailand, vietnam, laos, ...

                        Comment


                        • #13
                          wauw.... klinkt leuk zo rond reizen...
                          Veel plezier. Geniet er van. Puur vakantie? of ook nog iets van werk?

                          Comment


                          • #14
                            @ Liberoke
                            Schitterende vooruitzichten dus. Ik zou mij niet te veel zorgen maken over dat zonnepaneel. In heel ZO-Azië moet je tegenwoordig al aardig zoeken om geen elektriciteit te hebben en meestal blijf je daar dan maar een paar dagen (tenzij je een tijdje bij een hilltribe wil verblijven natuurlijk ). In Oz kan je ongetwijfeld iets arrangeren met de batterij van je auto, blijft dus enkel NZ. Als je daar een week of langer de ongerepte natuur in wilt trekken, dan zal je nog een oplossing moeten zoeken. Ik blijf geïnteresseerd mocht je er één vinden.

                            @ Snarfie
                            nog een paar vraagjes over je ex-hama
                            - die ene CD die gelukt is, was die dan helemaal goed of was dat dan zo ene waar het maar in 't klein opstond (en waren het jpegs of een ander formaat)?
                            - werkt dat spul stand-alone op batterijen en heb je ooit geprobeerd hoe lang die (al brandend) meegaan?

                            Nog een tip betreffende het transport van gevoelige apparatuur op 'derde wereldland bussen': hou ze in je dagzakje op je schoot. Het is niet alleen veiliger (want die dingen hebben nog al eens de neiging om pootjes te krijgen), je dempt voor een groot deel de schokken met je lichaam en als je uit je zetel gecatapulteerd wordt, kan je je zakje wat zachter laten landen.

                            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                            Comment


                            • #15
                              @Mr. D Wel die cd die gelukt is. Is ook voor 100% gelukt. Foto's staan er in dezelfde kwaliteit op zoals ze op mijn hd zouden staan. Het zijn idd Jpg's, is het formaat waar m'n camera namelijk mee werkt. Werkt idd onafhankelijk van pc, kan er wel op aangesloten worden zodat het een externe writer word. Maar is met adapter.. batterijen zijn niet mogelijk.

                              Comment

                              Working...
                              X