Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facebook trouble

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Facebook trouble

    Ik word er gek van. Perfect scherpe foto's die, eens naar Facebook versluisd, ineens helemaal niet scherp meer zijn.
    Heeft er iemand een idee wat ik moet doen om dat te verhelpen?

    Stel dat ik IDimager gebruik hiervoor: welke afmetingen gebruik ik, en hoeveel en op welke manier verscherp ik om het er op Facebook toonbaar uit te laten zien?
    Mijn portretten lijken nu nergens op vind ik. De ogen zijn helemaal niet scherp meer.

    Alvast bedankt!

    Jeroen
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Facebook troube

    de foto moet kleiner zijn dan 100 K, anders wordt deze gecomprimeerd

    Comment


    • #3
      Re: Facebook troube

      Als dat alles is dan zal het snel geregeld zijn. Merci.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Facebook troube

        Ofwel plaats je een extra link naar Flickr met "Hoge resolutie" of naar je website. Zo heb je ook bezoekers naar je website.
        Like it Facebook
        Flikr
        Website Original Frame

        Comment


        • #5
          Re: Facebook troube

          Ze proberen de datatransfer zo beperkt mogelijk te houden, anders lopen de kosten te hoog op.
          Dat geldt voor zowat alle gratis mogelijkheden om je foto's op het internet te zetten.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Facebook troube

            Je kunt op facebook bij het uploaden naar een album de optie aanklikken om in hoge resolutie die afbeelding te uploaden. Dit kan niet als je gewoon een bericht op je tijdlijn zet.



            Moderator Note: Je afbeelding is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.
            Last edited by LesC; 9 december 2014, 18:21.
            www.evely.nl
            Facebook page

            Comment


            • #7
              Re: Facebook troube

              heb naar aanleiding van dit topic geprobeerd met lightroom een afbeelding te verkleinen naar 100 k voor eens het verschil te zien op facebook
              maar dat lukt niet (minimum 500k lukt wel)
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Facebook trouble

                Probeer eens met IDSIZER. Daarmee verklein ik foto's en dat werkt goed. Je kan daar ook de maximale grootte in kb aangeven.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Facebook trouble

                  heb dit programma'tje geprobeerd maar gaf problemen met m'n antivirus.... (bullguard)
                  heb zelf iets gevonden, bij mij lukte het niet in lightroom om zoveel te verkleinen,
                  in photoshop via de "save for web" applicatie wél, en je hebt nog enkele opties erbij ook dan

                  alleszins bedankt voor de info
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Facebook trouble

                    @topicstarter...

                    Is dit ondertussen opgelost?

                    Ik zit met net hetzelfde probleem.
                    Ik verscherp en verklein mijn foto's via een action naar 600 x 900 pixels, dat geeft bestanden van 250 à 400 kb.
                    Als ik ze via Bridge of de verkenner bekijk zien ze er op mijn scherm haarscherp uit. Maar eenmaal gepost op facebook blijft er van die scherpte niet veel meer over! Ik zorg steeds dat 'hoge kwaliteit' is aangevinkt maar helaas...
                    Ik heb ook al via 'opslaan voor web' de instellingen zo aan te passen dat ik net onder de 100 kb blijf... maar ook dit blijkt niet te helpen.
                    Wat ik ook al gelezen en geprobeerd had is de bestanden op te slaan als png ipv jpg, maar ook dat bleek niet de juiste oplossing!

                    Ik blijf dus op zoek naar een goede manier om een foto zonder kwaliteitsverlies naar facebook te uploaden. Of zou dit gewoonweg niet mogelijk zijn?
                    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Facebook trouble

                      Probeer IDSIZER! Werkt nu perfect voor mij!
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment

                      Working...
                      X