Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

    Kan er mij iemand een verklaring geven voor het feit dat de beeldkwaliteit van Sporting Telenet en dan vanaf kanaal 3 t/m 10 van zeer slechte kwaliteit is . 1 en 2 zijn zeer goed ( HD ) maar de andere zenders niet . Dit tot daar toe maar als ik dan 's avonds naar de samenvatting kijk op VTM van een match die op Sporting Telenet 3 was uitgezonden , dus met slechte beeldkwaliteit , is dat beeld dan weer perfect !!!
    Iemand van Telenet onder de forumleden of lijd ik maar alleen aan dit euvel ? Ik ben anders niet verder van plan om Sporting Telenet te gebruiken als ik op maar 2 zenders fatsoenlijk beeld heb .

  • #2
    Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

    Enkel Sportnet 1 & 2 zijn HD, de andere kanalen van Sportnet zijn maar "standaard" kanalen.

    Dat je op VTM wel beter beeld heb, voor wedstrijden uitgezonden op Sportnet 3 ..., is omdat VTM ook een HD kanaal is. Dus daar is het beeld sowieso weer beter. De opnames, overal, gebeuren dus wel degelijk op HD kwaliteit, maar worden nadien, afhankelijk van kanaal, gedowngraded.


    Hoe jij het beeld ziet, hangt natuurlijk ook van je TV af. De "standaard" kanalen zijn namelijk goed te bekijken op een niet HD TV. Maar eens je een HD TV hebt staan in je living, dan zal je die mindere kwaliteit van de niet HD zenders dus wel degelijk opmerken.


    Dus, heb je een HD TV, dan zal je inderdaad altijd een slechter beeld ervaren op alle niet HD zenders. Totdat alle zenders in HD worden aangeleverd, zullen we hier toch mee moeten leren leven.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

      Inderdaad , ik heb boven op mijn computerkamer nog een oude TV staan en daar ontvang ik ook de Sporting Telenetkanalen en daar is het beeld dan weer beter dan op mijn plasma Panasonic HD TV .

      Comment


      • #4
        Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

        Wel de kwaliteit van het beeld is soms echt beneden alle peil.
        Ik keek gisteren naar de wedstrijd Bayern - Leverkusen en dacht dat mijn TV naar de haaien was.
        Het beeld had nog net de kwaliteit van zo'n veertig jaar geleden. Slechter kon nog nauwelijks.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

          Hoe zou de beeldkwaliteit zijn van deze matchen op Belgacom TV ?

          Comment


          • #6
            Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

            Geen idee, nooit klant geweest bij Belgacom voor TV en ook nog nooit ergens anders gaan kijken.

            Ik merk wel op dat sommige nieuwe TVs tegenwoordig met een speciale voetbal modus komen. Dit om beter beeld te hebben bij snelle bewegingen van de camera, wat je bij voetbal heel veel hebt. (Althans, dat was de uitleg die ik hierover heb gekregen. ) Zelf kijk ik bijna geen voetbal, dus heb ik dit nog niet echt uitgetest.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

              Hier idem dito, de beeldkwaliteit op de HD kanalen is zeer goed, op de niet HD-kanalen stottert het beeld zelfs op onze 2 TV's (1 plasma, 1 Led).
              Op de 2 digicorders idem.
              Via Yelo op de iPad is het beeld dan weer goed.
              En een ander alternatief voor Telenet zie ik toch niet direct.
              Het is een triestige TV en internetmarkt hier in België.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Wel de kwaliteit van het beeld is soms echt beneden alle peil.
                Ik keek gisteren naar de wedstrijd Bayern - Leverkusen en dacht dat mijn TV naar de haaien was.
                Het beeld had nog net de kwaliteit van zo'n veertig jaar geleden. Slechter kon nog nauwelijks.
                Het heeft zeker te maken met het netwerk en signaal doorgifte te maken. Ik zit vanaf 2005 op glasvezel voor internet en telefoon, omdat ik satelliet ontvangs had ben ik pas een paar maanden geleden over gegaan voor TV ontvangs via de glasvezel. De kwaliteit was ontzettend slecht zeker vergeleken met mijn HD ontvangst via de satelliet. Na klachten kwamen ze de kabel doormeten en bleek het glasvezeltje voor TV -ontvangs 120 meter verder in de straat geknikt te zijn. Na reparatie was het beeld van ook de analoge (DVC) kanalen zeer goed. Ik kijk toch nog vaak via de satelliet omdat dat daar bijna alle kanalen in HD doorgegeven worden en via de kabel nog maar 1/3 van het aanbod.
                Wanneer de beelden onaanvaardbaar slecht zijn ook via een koperen kabel dan is u netwerk niet in orde.

                ps. Eindhoven en omstreken is als voorloper in Nederland bijna geheel van glasvezel netwerk voorzien: hoe zit dat in België.
                Ik denk dat in België buiten de steden dit een dure aangelegenheid wordt door de lintbebouwing.
                Last edited by Eenbes; 9 december 2014, 10:24.

                Comment


                • #9
                  Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

                  Net een E-mail ontvangen van Telenet. Sportnet 3 is vanaf nu ook in HD.

                  Langzaamaan zullen alle zenders wel naar HD gaan zeker, we hebben alleen wat geduld nodig.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sporting Telenet 3 , 4 enz. slechte beeldkwaliteit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    ps. Eindhoven en omstreken is als voorloper in Nederland bijna geheel van glasvezel netwerk voorzien: hoe zit dat in België.
                    Ik denk dat in België buiten de steden dit een dure aangelegenheid wordt door de lintbebouwing.
                    Ter inlichting : berichtje van 2012 http://www.zdnet.be/telecom/144292/r...etwerk-ontward .
                    Het laatste stukje van de straat tot in onze woning gaan we echter nog over de coax , ten minste hier bij ons toch.
                    Last edited by Guest17; 18 december 2014, 15:51.

                    Comment

                    Working...
                    X