Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EX Aspherical DG HSM ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EX Aspherical DG HSM ...

    ... In combinatie met een EOS 10D camera ... iemand daarvan een voorbeeldfoto? ... of heeft iemand weet dat Canon bezig is aan de ontwikkeling van een lens met dit bereik?

    De 17-40 L staat ook op m'n verlanglijstje, en ook al weet ik dat ik daar zoiezo geen slechte aankoop mee doe ... zit ik dan toch weeral maar traditioneel met een bereik van ca. 28-70 mm rekening houdend met die cropfactor ... ik had het graag wat 'wider' gewild ...

    vandaar dat deze Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EX Aspherical DG HSM wel aantrekkelijk lijkt ... maar ik vind daar momenteel geen lenstests op terug ... iemand commentaar of voorbeeldfoto's?

    Merci
    Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

  • #2
    Ik heb ze zo al eens eentje uitgetest , zeker geen slechte lens , maar niet zoals de 17-40L , al zit je dan wel met een iets ander bereik .

    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Zoek even in de topics van forumlid Dama, die heeft een 12-24 op zijn 10D...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        De 12-24 krijgt zeer goede commentaar.


        Hier enkele foto's

        The Sky is the limit. Digital Gigi

        Comment


        • #5

          WAW Bedankt Gigi !

          Inderdaad ... ziet er allemaal wel leuk uit ... en dat voor geen geld

          ... enkel ... ik heb gelezen dat de bloemvormige zonnekap non-removable is ... das best wel een nadeel ... zorgt die kap in sommige situaties niet voor die 'iets donkere zweem' aan de randen ? (in sommige foto's heb ik precies zo die indruk)
          Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

          Comment


          • #6
            Ik heb de Sigma 12-24mm in gebruik met mijn D70. De bloemvormige zonnekap is inderdaad vast, ze dient vooral ter bescherming van een nogal prominent uitstekende frontlens. Dat die beveiliging geen luze is kon ik al één keer ondervinden toen ik (dacht dat ik?) de lens ergens tegenaan stootte... Gelukking zonder zichtbare gevolgen!

            Verder wordt bij de lens een ronde ring geleverd, die over de zonnekap schuift, en waarop vooraan het lensdeksel past. Met die beide erop kan de lens veilig vervoerd worden.

            Ik heb geen sporen van vignettering door de zonnekap vastgesteld.

            René
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

            Comment


            • #7
              @ Gigi :

              Weet je toevallig ook voorbeeldfoto's van de Sigma 17-35/2,8-4 AF EX DG HSM IF Aspherical ? (of testpagina's)

              Mijn probleem is ... ik wil voornamelijk architecturale & industriële foto's nemen ... van moderne gebouwen, sites, gewelven, musea etc ... meestal indoor waar bij momenten niet al teveel lichtinval is ... vandaar dat ik vrees dat de Sigma 12-24 wat te donker is ... (ik schiet eigenlijk nooit landschappen maar meestal stalen constructies indoor zoals wenteltrappen of designmeubelen, sculpturen ... in low-light)

              Ik zoek eigenlijk ne lichtsterke wide angle voor indoor ... misschien voorlopig effen tevree zijn met deze goeikopere Sigma 17-35 en wanneer Canon met een 12-24 prime op de markt komt dan wat dieper in de portemonnee gaan?

              Of ben ik beter met een lichtsterke Sigma 14mm Fixed Focal ?

              Ik geraak er maar niet uit ... de keus is ook niet echt reus ...
              Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

              Comment


              • #8
                Originally posted by backing_vocal
                ... en wanneer Canon met een 12-24 prime op de markt komt dan wat dieper in de portemonnee gaan?
                Dat is een contradictio in terminis Een 12-24 kan gewoon geen prime zijn, dit is een 2x zoom

                Gebruikerservaringen vind je hier: http://www.fredmiranda.com/reviews/

                Foto's vind je via deze links:
                http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=8726750
                http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=9194117

                Maar er zijn er daar nog te vinden...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Ik heb sinds enkele maanden de Sigma 12-24 en deze bevalt prima. Alleen onder f8 worden de foto's een beetje soft. Maar ik heb hier verder geen last van.
                  Op mijn website staan veel voorbeelden van de lens.
                  Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
                  Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

                  Comment


                  • #10
                    Als ik kijk naar je eisen: binnenshuis, groothoek, lichtsterk, waarschijnlijk liefst scherp, weinig vervorming...

                    Wat denk je van een Sigma 20 mm F/1.8? Ik heb er zelf één en ben zeer tevreden, bij 1.8 niet superscherp maar bruikbaar (maar welke andere groothoek biedt 1.8!!!), vanaf 2.8 fantastisch. bovendien niet al te duur!

                    mvg

                    Scholl
                    http://www.photofolio.be
                    EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

                    Comment


                    • #11
                      http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1034&message=9678265
                      hier vind u een vergelijk tussen de sigma en de nikon
                      alfons

                      Comment


                      • #12
                        heb de 12-24 op D70, ben zééééér tevreden: echt zeer scherp, weinig of geen CA, ze enkel wat sneller mogen zijn, maar ja, je kan niet alles hebben voor +/- 600 euro!

                        maak de goede keuze!
                        dirk panier
                        www.travelling.be

                        Comment

                        Working...
                        X