Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk pre-paid gsm kaarje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk pre-paid gsm kaarje?

    Ik wil een GPS-tracker uitrusten met een gsm kaartje. (mijn drone kunnen localiseren bij "verlies")
    Zal er nooit mee bellen, enkel door middel van een sms de tracker oproepen, zodat die via sms een locatie terugstuurt.
    Moet ook werken in de landen rondom ons.
    Iemand toevallig ervaring met dergelijke situatie? of tips voor een provider/type kaart?

    Thanks
    Rudy

  • #2
    Re: Welk pre-paid gsm kaarje?

    De meeste operatoren hebben zoiets als een extra oproepnummer of zoals bij telenet "prijs volgens verbruik". Best eens informeren bij je telecomprovider naar de mogelijkheden.
    Ervaring heb ik er niet mee.

    Comment


    • #3
      Re: Welk pre-paid gsm kaarje?

      Simyo, prepayed kaartje kost je 10 euro per jaar. Zal ruimschoots voldoen want voor dat bedrag zit er nog relatief veel belwaarde op ook.
      Is een dochteronderneming van Base, dus ze gebruiken de infrastructuur van base.
      Werkt overal in het buitenland waar base een roamingcontract mee heeft.

      Leuk is dat je online alle toegelaten functies kan instellen en in jou geval dus kan beperken tot enkel ontvangen en versturen van eenvoudige sms'en.
      De "vinder" is er dan ook niets mee en kan hooguit voor 10 euro smsen versturen dan als em je pin kan bedenken natuurlijk.

      Je moet op de kaart wel minstens 1 keer per jaar minstens 10 euro op zetten of het nummer wordt inactief maar kan mits betalen van 10 euro terug geactiveerd worden.
      In jou geval zal dat bedrag wel bij je beltegoed toegevoegd worden omdat je geen verbruik hebt.
      Het enige dat je in de gaten zal moeten houden is de vervaldag van je beltegoed. Plaats telkens 1 dag voor verval 10 euro er op en er is geen probleem.
      Betalen gaat enkel via internet met een creditkaart (paypal kan ook dacht ik).

      Vergeet je het eens per ongeluk dan ben je de opgespaarde belwaarde kwijt en maken ze de kaart inactief. Zet er dan gewoon weer 10 euro op en tis weer in orde.



      Ben niet 100% zeker maar dacht dat proximus of mobistar ook zoiets gelijkaardig hebben in hun aanbod.

      Comment


      • #4
        Re: Welk pre-paid gsm kaarje?

        Hmm, die Simyo lijkt me wel wat.
        ALvast bedankt!!

        Comment

        Working...
        X