Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8839)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8839)

    Beste,

    Wat is jullie idee/advies over de P.C. die momenteel in de folder van Aldi wordt aangeboden m.b.t. fotobewerking (photoshop en lightroom) en sporadisch vidobewerking?
    Is die hiervoor geschikt? Heeft iemand er al ervaring mee?

    Graag snel antwoord als iemand graag wil reageren, want dit aanbod is maar tijdelijk...

    Dit is de link van de P.C.:



    Bedankt!!!

  • #2
    Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

    Ik meen me te herinneren dat een aantal mensen hier die gebruikten en er heel content over waren. En ook al scheelt er iets aan: de service bij den Aldi is prima in orde. Voor zo weinig geld heb je volgens mij best goed gerief.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

      Mooie prijs voor een knap toestel en het zal doen wat het moet (vb. photoshop)- maar het is geen hoogvlieger.
      Zelf heb ik vorig jaar een medion aangeschaft maar een type i7 (1199 euro) en is nog steeds geen hoogvlieger maar wel een plezier om mee te werken.
      Veel succes.

      Comment


      • #4
        Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

        zou iets meer uitgeven en voor beter gaan


        mvg,
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

          prijs/kwaliteit zal dit wel in orde zijn hoor, maar geen snelheidsduivel, eerder sterke middenmoot
          het hangt ook af welke bestanden je camera uitspuwd, ik had nieuwe computer aangeschaft die in mijn ogen écht snel was (remde nooit af met d7100RAW's)
          en met 36mp RAW's loopt die toch soms tegen de grenzen aan hoor (soms even wachten, zeker niet lang)
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

            Met die computer kan je zonder problemen foto's bewerken, met een duurdere (snellere) zal je voor bepaalde bewerkingen wat minder lang moeten wachten, maar een i5 is toch ook al vrij snel.
            Ik heb hier 2 Medion computers, en die werken prima, de nieuwste is wel een i7 met SSD geheugen, die start vooral veel sneller op dan de i5.
            Maar bij de fotobewerkingen die ik doe merk ik geen enorm groot verschil tussen die twee computers.
            Alleen als ik Photoshop Elements open gaat dat wel veel sneller met de i7 omdat daar de SSD schijf in zit (een programma openen gaat dan bijna onmiddellijk, terwijl je bij een computer die dat van de harde schijf moet halen toch altijd wel eventjes moet wachten).

            Als je veel video's wil bewerken, dan kan het interessanter zijn om een heel snelle computer aan te kopen, daarmee kan de bewerkingstijd flink verminderd worden.
            Maar om af en toe eens een filmpje te monteren zal het niet zo'n probleem zijn, je moet dan alleen maar wat meer geduld hebben.

            Ik gebruik hier al vele jaren Medion computers, en heb er nooit problemen mee gehad.
            Als je eventueel een andere keuze wil, dan kan je die even goed bestellen via de Medion website (daar komt de pc die ik nu in gebruik heb ook vandaan, de andere komt van den Aldi, die wordt vooral door de kinderen gebruikt).
            Die worden heel snel geleverd, je moet dan niet s' morgens vroeg naar den Aldi rijden om er zeker van te zijn dat ze nog niet uitverkocht zijn .
            Ik heb ooit ook een paar keer staan aanschuiven voor een computer, zeker de eerste jaren dat ze bij den Aldi computers verkochten waren die erg snel uitverkocht.
            Bij de Lidl hebben ze ooit ook computers verkocht, maar die waren lang niet zo populair als Medion (bij Makro en Media Markt verkopen ze ook Medion computers).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Alleen als ik Photoshop Elements open gaat dat wel veel sneller met de i7 omdat daar de SSD schijf in zit (een programma openen gaat dan bijna onmiddellijk, terwijl je bij een computer die dat van de harde schijf moet halen toch altijd wel eventjes moet wachten).
              der zit nen ssd in

              Comment


              • #8
                Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                der zit nen ssd in
                Ik zie het nu ook, maar met 64Gb moet je wel een beetje opletten wat je daar op zet.
                Als je een paar verschillende programma's gebruikt dan zal je een keuze moeten maken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                  CPU mark 6481, dat is 4 keer beter dan mijn E5300 2.60Ghz van het jaar stillekes (en daar draait LR en Photoshop ook op), voor € 599 niet slecht.
                  Om 10.000 te halen denk ik dat het veel meer gaat kosten.

                  De SSD schijf zal ook veel helpen.
                  Last edited by palombian; 15 december 2014, 14:56.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                    Die specs zijn wat vaag eerlijk gezegd.

                    Want 64 GB SSD + 1TB HDD zou eigenlijk over een hybride schijf kunnen gaan en dat is helemaal niet hetzelfde als een SDD.

                    Met 64GB hou je trouwens echt niets over eenmaal het OS er opstaat, in dat geval zou het zelfs beter zijn dat het een hybride is (maar dan heb je niet dezelfde snelheid van een SSD).
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                      Bij mijn weten bestaan er geen hybride schijven met een 64 GB SSD.
                      - Er zit altijd veel minder SSD geheugen in een SSHD: bij Seagate typisch 8 GB, bij WD tussen 8 en 24 GB.
                      - Daarnaast is er nog een WD Black die een 1 TB HD combineert met een 120 GB SSD. Dat concept om twee aparte drives in één behuizing te steken is echter nooit doorgebroken.
                      Ik denk dat de Medion twee aparte schijven heeft: een harddisk en een SSD en 64 GB is inderdaad wat krapjes voor die SSD. Je kan daar moeilijk het OS en alle software op kwijt en dat is toch het eerste wat je met een SSD wil doen.

                      Wel grappig: als je dat Medion typenummer opzoekt zie je hoe in elk land Aldi andere aanbiedingen heeft: 4 GB RAM in Nederland, 2 TB HD maar geen SSD in Duitsland,... Ik denk ook dat het toestel best wel bruikbaar is voor foto- en videobewerking. Het is geen koopje, zoals vroeger bij Aldi wel ooit het geval was. Best nog eens rondkijken naar andere aanbiedingen - misschien is voor een beetje meer geld een machine met een 120 GB SSD en 4 geheugenslots te vinden.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                        1tb hybride en 120 ssd erin...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                          Inderdaad ik vond ook niet direct een hybride schijf met 64GB SSD, maar ben niet zo thuis in het Medion segment, kon zijn dat zij aparte typenummer en modellen hebben.

                          64GB SSD is simpelweg te klein als OS Schijf, indien het nu eens 128GB was geweest had ik dit wel een goede deal gevonden.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          Bij mijn weten bestaan er geen hybride schijven met een 64 GB SSD.
                          - Er zit altijd veel minder SSD geheugen in een SSHD: bij Seagate typisch 8 GB, bij WD tussen 8 en 24 GB.
                          - Daarnaast is er nog een WD Black die een 1 TB HD combineert met een 120 GB SSD. Dat concept om twee aparte drives in één behuizing te steken is echter nooit doorgebroken.
                          Ik denk dat de Medion twee aparte schijven heeft: een harddisk en een SSD en 64 GB is inderdaad wat krapjes voor die SSD. Je kan daar moeilijk het OS en alle software op kwijt en dat is toch het eerste wat je met een SSD wil doen.

                          Wel grappig: als je dat Medion typenummer opzoekt zie je hoe in elk land Aldi andere aanbiedingen heeft: 4 GB RAM in Nederland, 2 TB HD maar geen SSD in Duitsland,... Ik denk ook dat het toestel best wel bruikbaar is voor foto- en videobewerking. Het is geen koopje, zoals vroeger bij Aldi wel ooit het geval was. Best nog eens rondkijken naar andere aanbiedingen - misschien is voor een beetje meer geld een machine met een 120 GB SSD en 4 geheugenslots te vinden.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                            heb je de vorigen entry gelezen, 1 minuut, en ik had er van 64, en met 120 ssd's er in, dus waarom moeilijk doen??? Die zijn er dus wel.
                            ik geef wel toe dat, 60Gb te weinig is om een Os en wat programma's te draaien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Graag jullie advies over P.C. ALDI (nu in folder!) (MEDION® AKOYA® P5395 D (MD 8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              heb je de vorigen entry gelezen, 1 minuut, en ik had er van 64, en met 120 ssd's er in, dus waarom moeilijk doen??? Die zijn er dus
                              Je link wijst naar dezelfde hybride harddisk met 120 GB SSD en 1 TB HD waar ik ook al over spreek in mijn reactie.
                              Mijn punt was dat er bij mijn weten (nog) geen hybride schijven met een 64 GB SSD erin bestaan.
                              Mochten die toch zijn, dan is een linkje wel handig.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment

                              Working...
                              X