Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk smeervet voor broodsnijmachine?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk smeervet voor broodsnijmachine?

    Hallo,

    Door een defect in onze broodsnijmachine (buiten garantie) heb ik deze eens open gegooid en kunnen herstellen en kuisen.
    Nu had ik graag terug wat smeervet aan de tandwielen gedaan.
    Mijn vraag is of er daar universeel smeervet (heb ik staan) aan mag of moet dit misschien op plantaardige basis zijn?
    Want het vet kan in contact komen met het snijmes en op zijn beurt met het brood.
    Dank u bij voorbaat voor hulp en/of reacties!
    Canon

  • #2
    Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

    Roomboter, dan zijn je boterhammen ook al klaar!

    Comment


    • #3
      Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

      Wordt plantaardige vet niet hard na een tijd?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Welk smeervet voor broodsnijmachine?

        OKS 470 is vet speciaal om levensmiddelen machines te smeren en zelfs ook
        geschikt voor hoge temperaturen, nooit gewoon plantaardig vet gebruiken voor machines
        te smeren, margarines bevatten te veel water en andere vetten kunnen demineraliseren, met vastlopen tot gevolg.
        Vet op basis van petroleum aftreksels nooit gebruiken, en zeker ook nooit teflonvet dat in sommige omstandigheden levensgevaarlijk kan zijn.
        Maar ECHT teflonvet zoals Barierta zal je trouwens moeilijk vinden, kost ongeveer 250€ voor 200 gram, http://www.precisionspindle.com/data...erta_L55_2.htm heb ik hier ook nog enkele potjes van staan.
        Als Hooglede niet ver af is, kan je er hier wat OKS 470 komen ophalen, stuur PM en t'is gratis.
        Last edited by Guest42; 4 december 2014, 18:46.

        Comment


        • #5
          Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          OKS 470 is vet speciaal voor levensmiddelen machines te smeren en zelfs ook
          geschikt voor hoge temperaturen, nooit gewoon plantaardig vet gebruiken voor machines
          te smeren, margarines bevatten te veel water en andere vetten kunnen demineraliseren, met vastlopen tot gevolg.
          Vet op basis van petroleum aftreksels nooit gebruiken, en zeker ook nooit teflonvet dat in sommige omstandigheden levensgevaarlijk kan zijn.
          Maar ECHT teflonvet zoals Barierta zal je trouwens moeilijk vinden, kost ongeveer 250€ voor 200 gram, http://www.precisionspindle.com/data...erta_L55_2.htm heb ik hier ook nog enkele potjes van staan.
          Als Hooglede niet ver af is, kan je er hier wat OKS 470 komen ophalen, stuur PM en t'is gratis.
          Geschenkjes uitdelen is mijn werk he Geert
          Allee, tot en met zaterdagmorgen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

            En daarna een sneeuwpop als schermafbeelding Theo? :-)

            Comment


            • #7
              Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

              Ja, roomboter zou ideaal zijn! Lekker vlug!
              Dank u voor het aanbod demeyereg! We zien nog. Hooglede is niet zo heel ver maar ook niet zo dicht bij de deur.
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

                Ken je niet iemand in de buurt die verkoop en service doet aan horeca machines?
                Die mannen zullen wel iets dergelijks in huis hebben.

                Comment


                • #9
                  Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ken je niet iemand in de buurt die verkoop en service doet aan horeca machines?
                  Die mannen zullen wel iets dergelijks in huis hebben.
                  Voilà
                  Of even vragen bij de beenhouwer & slager
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

                    Even zoeken op "smeervet voedingsindustrie", dit is de eerste link: http://www.sunoco.be/nl/foodgrade_greases.html
                    Er is keuze genoeg als je veilige smeermiddelen nodig hebt voor apparaten waarbij er een mogelijkheid is dat het smeervet in aanraking kan komen met voeding.

                    Maar als je een hele bus moet bestellen, dan kan je beter een beetje gaan halen bij Geert, zoveel heb je waarschijnlijk niet nodig.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

                      Vandaag even gaan rondrijden en vragen.
                      Bedankt iedereen!
                      Nu weet ik wat ik precies nodig heb (en dat het bestaat).
                      Canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

                        Ik heb hiervoor ook een pot vet staan die geschikt is om machines te smeren waarbij het vet in contact mag komen met levensmiddelen.
                        Als je wil kan ik je wel een beetje geven (Blankenberge)
                        Ben niet zeker maar denk dat het ook OKS 470 is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk smeervet voor broodsnijmachine?

                          Vanmorgen hebben we een bus smeervet (voor contact met levensmiddelen) gevonden in onze plaatselijke doe het zelf winkel.
                          Allemaal heel erg bedankt voor de reacties en het aanbod!!!
                          Canon

                          Comment

                          Working...
                          X